TV-sarjojen boxit

Bitnik 20.8.2006 13:32

Vaikuttaisi että muillakin kun mulla on tv-sarjojen boxeja niin kesken kuin muoveissa odottamassa sopivaa aikaa. Mikäs teillä on tilanne tällä hetkellä?

Itsellä kesken:

– Il était une fois... la vie / Olipa kerran elämä

Kaksi jaksoa katsomatta, paikoitellen aivan liikaa itseään toistava, samoja pätkiä käytetään suoraan useissa jaksoissa mutta viimeksi katsomani "Elämän kiertokulku" oli ehkä sarjan paras. "Uusiutuminen" ja "Elämä jatkuu" vielä jäljellä. En seurannut aikoinaan niin tarkkaan Olipa kerran ihmistä mutta aiheensa puolesta sen luulisi olevan monipuolisempi ja ‑ulotteisempi, voiko joku vahvistaa? Voisi senkin hankkia.

– Jeeves and Wooster season 1 / Kyllä Jeeves hoitaa

Olen pari kertaa nähnyt koko sarjan noin kymmenen vuoden aikana joten ehkä liian hyvin muistissa jotta toimisi parhaalla mahdollisella tavalla. Ensimmäisellä kaudella oli vain viisi jaksoa jotka on jaettu kahdelle levylle, 2/5 katsottu. Hahmojen nimet on kyllä mainioita, Barmy Fotheringay Phippsistä Gussie Fink Nottleen.

Hyllyssä avaamattomina:

– Seinfeld season 4

– Walt Disney Treasures – The Chronological Donald (1934 – 1941)

Olen pitänyt ohjenuorana että katson vain kahta eri sarjaa kerrallaan että muistaa tapahtumat eikä unohda mihin asti on päässyt ja että sarjat katsotaan järjestyksessä.

Hankintalistalla:

– Simponien kaudet 5-7(?)

– Olipa kerran ihminen(?)

– Seinfeldien kaudet vitosesta eteenpäin

– Coldfeet unsure.gif

+ aivan hemmetisti muita jos sattuu hyvä tarjous kohdalle
Humphrey Bogart 20.8.2006 17:14

Eipä ole kesken mitään, kun on niin vähän noita sarja-bokseja tullut hommattua. Fawlty Towersin sain kyllä hiljan katsottua, se lojui aika kauan koskemattomana. Mutta sitten kun aloitti niin samantien menikin. Seinfeldin boksit olen katsonut oikeastaan hetimiten, vaikka niitä on nauhalta tullut tuijotettua moniin kertoihin. Officen boksin hommasin kesken edellisen tv-kierroksen, joten dvd:lta en ole kaikkia jaksoja katsonut. Eli kai se sitten on keskeneräinen vielä.

Tarkoitus olisi seuraavana myös hommata lisää Seinfeldejä, neloseen asti on myös ostettuna ja katsottuna. Nyt on joutunut taas jo nauhalta tuijottelemaan tulevia kausia, joten vitoskausi pitäisi ainakin pikimmiten ostaa, noi tv-sarjojen hinnat vaan aina ahdistaa.
KCrimso 20.8.2006 19:16
Humphrey Bogart ( 20.8.2006 17:15)
Tarkoitus olisi seuraavana myös hommata lisää Seinfeldejä, neloseen asti on myös ostettuna ja katsottuna. Nyt on joutunut taas jo nauhalta tuijottelemaan tulevia kausia, joten vitoskausi pitäisi ainakin pikimmiten ostaa, noi tv-sarjojen hinnat vaan aina ahdistaa.

No Seinfeldit saa ainakin Playlta kutoskauteen asti edulliseen 15 punnan hintaan.

Itsellä on Seinfeld vitonen juuri kesken. Hyllyssä odottaa vielä muoveissa kutoskausi sekä Curb Your Enthusiasmin kakkoskausi.

Ostolistalla on ainakin loput Seinfeldit, Simpsonit s5-8, Deadwood s2 ja Twin Peaks s2 kunhan se ilmestyy.
Bad Rain 20.8.2006 19:17

Gervaisin ja Merchantin "Extras" ‑sarjan 1. kausi tuossa on listan kärkipäässä katsomista odottamassa muutaman muun edellä.

Griffin 20.8.2006 21:09

Bokseja on sen verran katsomatta, että ei varmaan tarvitsisi hetkeen hankkia yhtään lisää hyllyn täytettä.

Kevään mittaan tilatut yhdeksän kautta X-Fileitä ovat edelleen katsomatta. Ekaa kautta katsoin kokonaista kolme jaksoa. Viittä paketeista en ole edes vielä aukaissut, toivottavasti ei ole sisällössä mitään häikkää sitten kun tulee kuorimisen aika.

Twin Peaks ykköskausi jäi jostain syystä kesken ja ei muka ole ollut aikaa aloittaa katsomista uudestaan, vaikkei edes ole pitkä kokonaisuus. Toinen tekosyy on kakkoskauden venttaaminen, toivottavasti tulee nyt vihdoinkin pihalle, josko vaikka sitten.

Taisteluplaneetta Galactican vanhempi sarja. Pilottikokonaisuus tuli katsottua paketista ja sitten alkoi riittää. Ei oikein ole ollut paluuta entiseen uuden sarjan näkemisen jälkeen. Parempi kun antaa olla muistojen kultaisessa kansiossa, parin muun sarjan kanssa.

Buck Rogersin molemmat kaudet. Ykköskautta katsottuna varmaan pari levyä. Ja kakkonen on edelleen korkkaamattomassa paketissa hyllyssä. Scifiltä tätä tuijotteli mielellään kun kohdalle sattui, mutta dvd:t ei vaan viihdy soittimessa.

Babylon 5:n viimeinen kausi. Tässä myös loppui mielenkiinto pariin hassuun levyyn vai olisiko tullut raja vastaan jo parilla jaksolla. Muistikuvat kertovat, että kyseessä olisi Byronin hippikommuunikuviotten lisäksi muutenkin aika vaisu kausi, jossa vain käytännössä ajetaan sarja alas. London viimeiset vaiheet olisivat tietysti katsottavaa kamaa, mutta muuten ei oikein jaksa innostaa.
Kat 21.8.2006 09:42

Itse olen katsonut kaikki, mitä on. Lähinnä komediaosastoa, joita on tullut katsottua useampaankin kertaan. Siipalla on sitten noita Scifi-sarjoja, joita tuskin tulee koskaan katsottua kun ei kauheasti kiinnosta.

Hankintalistalla olisi Jeeveset (odottelen vähän, jos hinta laskisi) ja viikonloppuna tuli katsottua BBC:ltä Alan Partridgeä, ja sen haluaisin kanssa. Niin ja tietysti MP:n Flying Circusit. En tiedä, miksi se on niin suuri kynnys hommata se. Haluaisin saman tien ostaa kaikki jaksot. Kyllähän se maksaa, mutta on sitä tyhmempiäkin asioita tullut ostettua.
Spaddu 25.8.2006 21:30

Mun pitäis kans hommata Alan Partridgea mutta kumpi on parempi: season 1 vai 2? Playn hinnat sais myös laskea.

From the Earth to the Moon ‑sarjan ostin kybällä Hollannista mutta liika tähtilipun liehutus vei fiilikset loppuosien katsomiselta.
chachi 26.8.2006 04:19

Munstersien ekasta boxista puolet ja toinen kokonaisuudessaan. Samoin kaksi ensimmäistä Lost in Spacea sekä 30+ kiekkoa Rod Serlingin The Twilight Zonea (vasta yhdeksän kiekkoa saanut kahlatuksi läpi).

Kat 26.8.2006 08:50

Meinasin tälle pistää oman keskustelun, mutta jatketaan tähän, kun sopii aiheeseen.

Tuli Anttilasta ostettua nuo esi-Monty Pythonit Do not adjust your set ja At the Last 1948 Show, mutta en ole vielä ehtinyt katsoa. Jotain sketsipätkiä olen katsonut Youtubesta. Ei varmaan vielä Monty Pythonin veroista, mutta onhan noissa historian havinaa.
Ilja Rautsi 26.8.2006 11:42
Spaddu ( 25.8.2006 21:31)
Mun pitäis kans hommata Alan Partridgea mutta kumpi on parempi: season 1 vai 2? Playn hinnat sais myös laskea.

Eka kausihan on Knowing Me, Knowing You with Alan Partridge, joka koostuu talk show'sta, se ei vielä ole niin ehdotonta, mutta I'm Alan Partridge kaudet 1 ja 2 kuuluvat joka hyllyyn. Ykkönen tietysti ensin, koska niiden välillä on kuitenkin vähän jatkumoa.
Liisa_ 26.8.2006 17:17
Bitnik ( 20.8.2006 13:33)
• Il était une fois... la vie / Olipa kerran elämä

Kaksi jaksoa katsomatta, paikoitellen aivan liikaa itseään toistava, samoja pätkiä käytetään suoraan useissa jaksoissa mutta viimeksi katsomani "Elämän kiertokulku" oli ehkä sarjan paras. "Uusiutuminen" ja "Elämä jatkuu" vielä jäljellä. En seurannut aikoinaan niin tarkkaan Olipa kerran ihmistä mutta aiheensa puolesta sen luulisi olevan monipuolisempi ja ‑ulotteisempi, voiko joku vahvistaa? Voisi senkin hankkia.

Hankitko Bittis ikinä tuota Olipa kerran ihmistä? Muistaakseni se kertoo ihmisen esihistoriasta tai siitä kuinka ihmiset laskeutuu puista maan pinnalle... Ja sitten käydään läpi niitä cro-magnoneita ja mitä muita niitä nyt olikaan. Muistan elävästi jonkun kohtauksen, jossa ne oppivat kilkuttelemaan kivistä työkaluja.

Mutta kyllä se Olipa kerran elämä oli niistä kaikista sarjoista se kovin juttu. Siinä oli vielä se ihan huippu biisikin, LA VIE LA VIE LA VIE LA VIE LA VIE LA VIE LA VIE LA VIE... eskarin kovin hitti.

Lääkisläisten elokuvakerho muuten järjestää syksyisin videoiltoja, joissa katsotaan Olipa kerran elämää. Kauden avajaisnäytöksessä muistaakseni katsotaan perinteisesti yhdessä ER:n pilottijakso. Että seuraavan kerran kun meette lekurille, voitte miettiä mistä ne opit on peräisin.
Bitnik 26.8.2006 18:05
Liisa_ ( 26.8.2006 17:18)
Hankitko Bittis ikinä tuota Olipa kerran ihmistä? Muistaakseni se kertoo ihmisen esihistoriasta tai siitä kuinka ihmiset laskeutuu puista maan pinnalle... Ja sitten käydään läpi niitä cro-magnoneita ja mitä muita niitä nyt olikaan. Muistan elävästi jonkun kohtauksen, jossa ne oppivat kilkuttelemaan kivistä työkaluja.

Tosta mun viestistä on vajaa viikko aikaa eli en ole vielä ehtinyt blush.gif Mutta eiköhän se tule hankittua viimeistään jos näkyy hyvää tarjousta. Tosta "..ihmisestä" muistan ainakin että siinä käytiin läpi Kristoffer Kolumbus, Inkojen valtakunnat ja vastaavat tärkeät historian käännekohdat.
angst 26.8.2006 23:02

Kesken on THE YOUNG ONES: Kausi 2... Onhan nuo nyt tullut katsottua jo moneen miljoonaan kertaan, mutta kiekolta ei ihan kaikkia yhdellä rykäyksellä saanut katsotuksi. Aika paskaahan toi paljolti onkin, vaikka muka joskus kolisi oikein toden teolla.. Kuka oikeasti jaksaa Alexei Saylen "komediaa"?

Liisa_ 27.8.2006 09:45
Bitnik ( 26.8.2006 18:06)
Tosta mun viestistä on vajaa viikko aikaa eli en ole vielä ehtinyt blush.gif Mutta eiköhän se tule hankittua viimeistään jos näkyy hyvää tarjousta. Tosta "..ihmisestä" muistan ainakin että siinä käytiin läpi Kristoffer Kolumbus, Inkojen valtakunnat ja vastaavat tärkeät historian käännekohdat.

Oho, katoin taas väärin päivämäärät ja luulin että tää on joku ikivanha ketju.

Mutta sitten on vielä olemassa Olipa kerran Amerikkakin, oliskohan noi inkat siinä?

Alkoi kyllä hämätä sinnä vaiheessa kun telkusta alkoi tulla kaiken maailman Olipa kerran avaruus, Olipa kerran mikrobiologia, Olipa kerran elämän tarkoitus jne jne kun mä olin tottunut että se on Olipa kerran elämä ja sillä siisti.

Miksi Olipa kerran Amerikka? Miksei Olipa kerran Eurooppa?

Olipa kerran elokuva!

Hmm, sorry, offtopic.
Bitnik 27.8.2006 20:33

Nämä tehtiin aikoinaan tässä järjestyksessä:

1. Olipa kerran ihminen

2. Olipa kerran avaruus

3. Olipa kerran elämä

4. Olipa kerran Amerikka

5. Once Upon a Time... The Discoverers

6. Once Upon a Time... The Explorers

Kahta viimeistä ei tainnut näkyä Suomessa? Albert Barillén ainoa koko pitkä animaatioelokuva Humanoidien paluu pyöri 80-luvun alussa elokuvateattereissa mutta eipä sekään tainnut tulla videolle asti.

Snadisti offtopic innocent.gif

Jotta olisi vähän asiaakin niin onko jollain Fakta homma-boksi?