Woody Allenia kanavilla!

Humphrey Bogart 1.7.2006 14:46

Eli huomisesta lähtien Nelosella viikottain Woody Allen ‑leffa:

2.7. Annie Hall

9.7. Manhattan

16.7. Zelig

30.7. Hannah & Her Sisters

6.8. Crimes and Misdemeanors

Lisäksi ainakin TV2:lla 11.7. Radio Days.

Zelig ja Crimes... sekä Radio Days näkemättä eli pitänee korjata tilanne. Kyllä noita muitakin voisi tsekata ja miettiä mikä näissäkin nyt on niin ihmeellistä.
Fantomas 1.7.2006 18:02

Mä oon aina tykännyt Woodyn elokuvista mutta missä näissä mahtoi olla parasta kuvallista herkuttelua itse New Yorkilla? Oon ihan kusessa kaupunkiin ja toivon mukaan muutan sinne joskus

crying.gif
Liisa_ 3.7.2006 01:25
Fantomas ( 1.7.2006 18:03)
Mä oon aina tykännyt Woodyn elokuvista mutta missä näissä mahtoi olla parasta kuvallista herkuttelua itse New Yorkilla? Oon ihan kusessa kaupunkiin ja toivon mukaan muutan sinne joskus crying.gif

Aivan ehdottomasti Manhattanissa on kaikkein eniten New York ‑romantiikkaa. Myös ainakin Annie Hallissa ja Hannahissa jonkun verran, kaikissahan niissä melkein on.

Zelig yhä näkemättä, jospa sen nyt muistais viimein katsoa! Onpas kiva kesäleffasarja. Piti ottaa varaslähtö ja katsoa viime viikolla Annie Hallia dvd:ltä kun olin niin fiilareissa. Yhäkin mun mielestä ehdottomasti paras läppä Annie Hallissa on se, kun
Spoileri
Annie kertoo Alvylle existään, kävellään sellaiseen takaumaan jossa Annie seurustelee näyttelijäpojan kanssa. Näyttelijällä on muutenkin diipit läpät: "Do you know how I would like to die? I would like to be torn apart by wild animals." Mutta lopuksi se vetää pohjat: kyykistyy lattialla ja sanoo Annielle: "Touch my heart... with you foot." Sitten ne alkaa siinä jotain jalkajumppailla. Hajoon joka kerta ihan täysin.
Dotcom 3.7.2006 10:32

Oon 100% Liisan kanssa samaa mieltä tosta New Yorkin kuvauksesta. Zelig on kannattaa katsoa, siinä on tosi paljon Woodyn alkuaikojen tyylisiä gageja, jotka toimivat oikein mainiosti.

SPOILER:

Liisa:Eiks se ollu Jeff Goldblum joka heitti noi läpät? Se on tosi hyvä, mun suosikki on kun Annie sanoo kuivasti muistaakseni Woodyn nuoresta tyttöystävästä: "Somewhere Nabokov is smiling"

tai jotain tuohon suuntaan. Kun asiaa tarkemmin muistelee, se taisikin olla Manhattanissa.
Liisa_ 3.7.2006 11:20
Dotcom ( 3.7.2006 10:33)
SPOILER:

Liisa:Eiks se ollu Jeff Goldblum joka heitti noi läpät? Se on tosi hyvä, mun suosikki on kun Annie sanoo kuivasti muistaakseni Woodyn nuoresta tyttöystävästä: "Somewhere Nabokov is smiling"

tai jotain tuohon suuntaan. Kun asiaa tarkemmin muistelee, se taisikin olla Manhattanissa.

Nuorta näyttelijää esittää joku random jäbä. Mutta Goldblumilla on myös leffassa hieno cameo/one-lineri, kun siinä toisen puoliskon puolella mennään käymäään Los Angelesissa. Alvy ja Annie on Paul Simonin esittämän tuottajan kotibileissä, ja yhden kamera-ajon aikana pysähdytään Jeff Goldblomin kohdalle, joka puhuu puhelimeen: "Hello? I forgot my mantra."

Ja "Somewhere Nabokov is smiling" on Manhattanista, sen sanoo kyllä Diane Keaton ja se viittaa Allenin hahmon nuoreen tyttöystävään Tracyyn, jota esittää Mariel Hemingway.
Dotcom 3.7.2006 12:09

juuri näin!

Fantomas 9.7.2006 08:42

Tänään Manhattanissa Isaac 42 seurustelee Tracyn 17 kanssa ja jo ‑70 luvulla, eiks tää nyt ole jo laitonta tai ainakin edes vallan kauheata?

Fantomas 11.7.2006 22:31
Fantomas ( 9.7.2006 08:43)
Tänään Manhattanissa Isaac 42 seurustelee Tracyn 17 kanssa ja jo ‑70 luvulla, eiks tää nyt ole jo laitonta tai ainakin edes vallan kauheata?

Eikö kukaan havainnu tässä sarkasmia vai eikö kukaan vaan uskalatanut tarttua tabuun? Eikös toi nykyään taas ole hyvä tabuilun aihe ihmisille, jotka edelleen kykenevät äimistelemään kaikkea normaali kaavasta poikkeavaa...