Yksikätinen pyöveli/One-armed Executioner

moska 21.6.2006 15:45

Lyhyesti: Onko kiinnostava?

Lauri Lehtinen 21.6.2006 21:18

Riippuu katsojasta, mutta kyllä mua huvittaa ainakin kuriositeettina ja genremutanttina hongkongilaisia yksikäsisankareita matkiva filippiiniläinen "poliisielokuva". Vilkaistaanpas... Huumeiden hinnoista liikaa kinaava kääpiögangsteri teljetään puhelinkoppiin ja heitetään merenpohjaan. Alkutekstit rullaavat kasari-sankarimusiikin soidessa. Filippiiniläistyylisen räikeitä jättikauluksia, valkoisia pukuja ja öljyttyjä hiuksia nähdään, lisäksi silmään pistää Kolmoskanava/Calsor/Mariann-nauhan yllättävän hyvä kuvanlaatu. Käbärin murhaa tutkiva etsivä Ortega menettää blondivaimonsa ja toisen kätensä sukkahousupäisten thugien hyökkäyksessä. Onnistuuko hän mitenkään kostamaan huumekartellille? Vastaus selviää kun katsot tämän semi-kovan B-elokuvan.

Rantala 22.6.2006 10:28

Jotenkin on muistikuva, että tätä oli leikattu. Harmi kun oon mennyt hävittämään nauhan.

Lauri Lehtinen 22.6.2006 10:45

Tajusin, että tämähän on samalta ohjaajalta kuin erittäin hauska post-apocalypse/kadonnut kaupunki ‑halpis Voodoo-vuoren salaisuus. Myös Kersantti W – Nykyajan Mad Max tulee mieleen amputaation jälkeisestä miehisestä murehtimisesta, jossa ei kuitenkaan mennä samalla tavalla nextille levelille. Jos olisin turkulainen mediasosiologi, olisin jo kirjoittanut superfiksun esseen maskuliinisuuden kriisistä filippiiniläisessä kasaritoiminnassa.

Ilja Rautsi 22.6.2006 10:49
Lauri Lehtinen ( 22.6.2006 10:46)
Myös Kersantti W – Nykyajan Mad Max tulee mieleen amputaation jälkeisestä miehisestä murehtimisesta, jossa ei kuitenkaan mennä samalla tavalla nextille levelille.

On siinä silti tämä loistava penisamputaation jälkeinen dialogikohtaus:

Mies: Olen eunukki!

Nainen: Etkä ole!

Voiko nainen enää enempää väärässä olla?
Lauri Lehtinen 22.6.2006 10:51

(Yritin siis sanoa, että Kersantti menee nextille levelille ja Yksikätinen pyöveli ei ihan.)