Night Of The Sorcerers

Romero 16.12.2003 17:10

Jakakaa tietonne, IMDb:n mukaan vaikuttaa melkoiselta melskeeltä. Onko hollantikasetilla tosiaan ulkomailla niin paljon menekkiä kuin tuolla väitetään?

Oikeastaan kuulisin kyllä mielelläni muitakin kommentteja Ossorion tuotannosta, esimerkiksi kahden viimeisimmän Blind Dead-sarjan osan saatavuus on askarruttanut minua jo pitemmän aikaa.
THaavisto 17.12.2003 18:22

Ulkomaiden menekistä en tiedä, mutta Huuto.netistä tuota on saanut välillä hintaan 10-15 euroa, mielestäni versio oli juuri Hollannista. Itse en kyllä ole jaksanut innostua.

Kaikki Blind Deadit on julkaistu videolla Saksassa niin, että kaksi osaa on yhdellä kasetilla. Letterboxattuja ja helvetin hyvällä kuvanlaadulla. Ykkösestä tosin puuttuu (melkein kaikista muistakin versioista puuttuva) prologi, kakkonen on kaikin tavoin ehjä.

Leffojen tasosta sen verran, että ykkönen on yliarvostettu ja tylsähkö, itse asiaan eli zombeihin ei käytetä kovinkaan paljoa ajasta. Kakkonen on helvetin paljon parempi ja keskittyy silkkaan mäiskeeseen pysyen silti varsin tunnelmallisena. Kolmosen idea aavelaivasta on sinänsä ihan hieno, mutta itse leffa ei kuitenkaan toimi mitenkään kympillä. Nelosessa zombit ovat taas sivuosassa, mutta tällä kertaa juoni toimii niin hyvin, ettei niitä edes suuremmin kaipaa.

Eli rehellisesti sanottuna, ykkönen on sarjan huonoin, osat 2 ja 4 parhaimmat. VHS-versioita ei välttämättä kannata hirveästi alkaa metsästämään, koska dvd-julkaisuja on luvassa. Julkaisijaa en nyt kyllä muista, joku muu voi kertoa...?

Ossorion muista leffoista ainakin se ihmeellinen Manaaja-ripoff (jenkkinimi Demon Witch Child) on kerran katsottava hölmöily, joka sisältää huonoja efektejä sekä kipeitä ideoita. Kolmen tähden roskaa. Brentwoodin boxista löytyvä vampyyrileffa Fangs of the Living Dead on vielä katsomatta.
Romero 17.12.2003 21:31

Jep, Tombs & Return Of The Blind Dead minulta löytyykin jo ennestään (itse asiassa useampinakin kappaleina) mutta nuo kaksi muuta osaa puuttuu, täytyykin harkita noiden saksakasettien hommaamista koska ainakin tämänhetkiset DVD-julkaisut kuulostavat olevan enemmän tai vähemmän puutteellisia – asia on tietenkin toinen jos paremmat versiot ovat tosiaan tuloillaan.

Itse leffoista sen verran että ykkönen on tosiaan hieman hitaanlainen mutta pidin siitä kovasti joka tapauksessa, vaikka toisessa osassa onkin enemmän toimintaa niin siinä ainakin allekirjoittanutta häiritsi ensimmäisestä osasta kierrätetyn materiaalin määrä: Melko suuri osa zombiemateriaalistahan on peräisin nimenomaan Tombsista jos en muista omiani.

Night Of The Sorcerers tarttui minunkin haaviini nimenomaan Huutonetistä enkä tainnut joutua maksamaan edes mainitsemiesi summien vertaa, lähinnä ihmetyttääkin ne huhut joidenkin muunmaalaisten keräilijöiden maksamista summista koska ainakaan täällä suunnalla tuo ei tunnu herättävän oikein minkäänlaista kiinnostusta.
k-mikko 18.12.2003 08:58

Blue Undergroundilta dvd-versiot tulossa.

Some great news comes from the Fangoria site. Blue Underground's Jay Douglas gave Fango the scoop on a BLIND DEAD box set in the planning stages for release in 2004. “We’ve just secured THE GHOST GALLEON (aka HORROR OF THE ZOMBIES) and we’re working on getting NIGHT OF THE SEAGULLS,” he says, referring to the third and fourth films in Amando De Ossorio’s Knights Templar series. “We already have TOMBS OF THE BLIND DEAD and RETURN OF THE BLIND DEAD, and we’re planning to do the ultimate BLIND DEAD boxed set for next year.” More details as they come in!"

Eli jos Romerokin siirtyy pikkuhiljaa dvd-aikaan niin tätä kannattaa odottaa. Tai hommata jatko-osat jonkin Brentwoodin piraattiboksin mukana. Off-topic retosteluna/hämmästelynä, ykkös- ja kakkososan vanha tupla-dvd meni laatuunsa nähden käsittämättömään 38e hintaan huuto.netissä. Brentwoodin boksin Fangs... on kai lyhyempi edit Suomessakin julkaistusta ja aika kehnosta Malenkasta. En ole jaksanut tsekata.
Romero 18.12.2003 10:20
k-mikko (18.12.2003 08:59)
Eli jos Romerokin siirtyy pikkuhiljaa dvd-aikaan niin tätä kannattaa odottaa. Tai hommata jatko-osat jonkin Brentwoodin piraattiboksin mukana.

Johan minä yritin ajanmukaistua mutta soitin piti lähettää samantien huoltoon Dresdeniin. Noista Brentwoodin bokseista löytyvistä versioista on kuulunut aika huonoa, ilmeisesti kyseessä on pahasti printtivioista johtuvista hyppimisistä sekä muistakin lyhennyksistä kärsineet raakileet, joten siksi en ole viitsinyt edes korvaani kallistaa niiden suhteen.
k-mikko 18.12.2003 10:52
Romero (18.12.2003 10:21)
Johan minä yritin ajanmukaistua mutta soitin piti lähettää samantien huoltoon Dresdeniin. Noista Brentwoodin bokseista löytyvistä versioista on kuulunut aika huonoa, ilmeisesti kyseessä on pahasti printtivioista johtuvista hyppimisistä sekä muistakin lyhennyksistä kärsineet raakileet, joten siksi en ole viitsinyt edes korvaani kallistaa niiden suhteen.

Printtivika tarkoittaa Brentwoodin tapauksessa sitä, että käyttämänsä vhs-kasetti ei ole ollut priimakunnossa. Off-topic, miksi ihmeessä hommasit dvd-soittimen Saksasta?
Romero 18.12.2003 17:04
k-mikko (18.12.2003 10:53)
Off-topic, miksi ihmeessä hommasit dvd-soittimen Saksasta?

Kyseistä vermettä ei ainakaan sillä hetkellä myyty täällä.

Jaa niin, jäi kommentoimatta tuo Malenka. Siinä on tosiaan harvinaisen pitkäveteinen ja puuduttava vampyyrielokuva, edes Anita Ekbergin mukanaolo ei pysty sitä pelastamaan vaikka neito kaunista katseltavaa onkin: Ainoana mieleenpainuvana seikkana on loppuratkaisu jossa on sentään jotain omaperäisyyttä. Mikäli tuo Fangs... on lyhyempi versio tästä, mene ja tiedä, se saattaa toimia jopa paremmin kuin alkuperäinen.
k-mikko 29.12.2003 09:13
Romero (18.12.2003 17:05)
Mikäli tuo Fangs... on lyhyempi versio tästä, mene ja tiedä, se saattaa toimia jopa paremmin kuin alkuperäinen.

Unohtui tähänkin vastata, että Brentwoodin Fangsin pituus on vaivaiset 73 minuuttia, joten aikamoisesti lyhennetty versio on kyseessä. Sitä en osaa sanoa onko Fangs... vain lyhennetty vai onko siinä jotain matskua mitä ei esim. Suomi-Malenkasta löydy. Pituutta tsekatessani loppu ei tuntunut ihan tutulta, mutta siihen voi syy löytyä pääkopan sisältä, vaikka taisin Malenkan tuijotella parikin kertaa aikoinaan läpi.