The 40-Year Old Virgin

Young Hova 10.5.2006 09:27

Tämähän on todella hieno elokuva. Siis oikeasti. Carell ja Keener ovat loistavia, juoni suorastaan koskettavan romanttinen (which is rare) ja rotu/kulttuurivitsit sekä yleinen härskiys kuin Chappelles Show'ta terävimmillään ja parhaimmillaan. Plus kummallisten popkulttuuriviittausten tuoma lisäarvo tuntui yhtä yllättävältä ja uudella tavalla oivaltavalta viimeksi joskus Tarantinon ollessa vielä nuori. Sen blaadaajakaverin t-paidoista rakentuva nostalgiatrippi menee todella nextille levelille: Nevermind, Dirty, Fear of a Black Planet.. Liquid Swords?! Harmittaa että näin vain tän pitkän version, se leffateatteriversio saattaisi olla hieman parempi, jos ja kun ne tähän lisätyt 17 minuuttia on juuri niitä hitusen venytetympiä jaksoja.





****
netzach 10.5.2006 09:44
Young Hova ( 10.5.2006 09:28)
se leffateatteriversio saattaisi olla hieman parempi, jos ja kun ne tähän lisätyt 17 minuuttia on juuri niitä hitusen venytetympiä jaksoja.


Mutta niihin 17min sisältyy välähdys niin upeista rinnoista että koko loppu leffa menee niitä ajatellessa. Ehkä se tosin sotkee kokemusta?
Young Hova 10.5.2006 10:32

Jaa mitkä niistä?

netzach 10.5.2006 11:14
Young Hova ( 10.5.2006 10:33)
Jaa mitkä niistä?


Ei niistä voi erehtyä. Voisi ottaa kuvakaappauksia mutta ei ole enää mistä ottaa.
Artisan 10.5.2006 11:37

Teatteriversio on tosiaan parempi.

Ilja Rautsi 10.5.2006 11:45

Ärsyttää ettei dvd: llä ollut kuin pitempi versio, jossa oli paljon hyvää matskua, mutta ennen kaikkea liian paljon matskua. Psykedeelinen lopetus ei kyllä voi jättää muuta kuin tosi hyvän olon.

Volonte 10.5.2006 21:41

Minun espanjalatty on ilmeisesti tuo teatteriversio. Kyseiset rinnat loytyvat ekstroista, joten niita voi ihailla sitten itse elokuvan jalkeen niin paljon kuin haluaa.

wicked clown 10.5.2006 22:12

Loistava leffa.





Tennarin yönäytöksessä viereisellä penkillä istunut pissis laattasi juuri sopivasti Hair-kohtauksen alussa eteensä ja varmaan hieman edessä istuvan niskaan. Pyyhki suupielensä ja katsoi leffan rauhassa loppuun. Tämä kuvannee aika hyvin Teinarin tasoa. Tämä tosin nauratti melkein yhtä paljon kuin itse leffa.
Volonte 10.5.2006 23:43
Spoileri
"Weather forecast: Dark and cloudy. Chance for a driveby." tjsp laugh.gif