FIx-giallot, joista ei ole vielä DVD:tä
Ennenkin on pitänyt kysyä, että mistä tää Himomurhaajan Nickes Sound City ‑yhteys oikein tulee, onko jollain NSC-julkaisu leffasta? Ainakin mun kasetissa ja painetuissa lähteissä (Katso, Video Kanava) julkaisija on Eldorado.
[attachment=338:attachment]
Ruotsin Trixin kannet, jonka päälle liimailtu Nicke's Sound Cityn tarra ja takakansiteksti käännetty suomeksi.
Täällä muuten samanlainen paketti, mutta Eldoradon tarra on sekä takakannessa että kasetissa, ja niiden sekä mm. Eldoradon lehtimainosten ansiosta pidän E:tä Himomurhaajan alkuperäisenä SF-levittäjänä. Varsinainen julkaisija (suomenkielisestä tekstityksestä jne. tuottamisesta vastannut taho) on kai ollut Ruotsin Trix, joka on myynyt valmiin tuotteen ja sen levitysoikeudet suomalaiselle firmalle – yllättävän samanlaisia kuvioita kuin nykyisenä dvd-aikana.
Epäilet oikein, leikattu on ja ihan raskaammalla kädellä.
Tämä on kyllä pitkästä aikaa ihan perkeleen hyvä ketju, mainituista nimikkeistä paljastui useampia tapauksia joiden FIx-versioiden olemassaolosta en ole aiemmin tiennytkään: On taas ihan uutta mielenkiintoa harrastuksen jatkamiseen nauhojen metsästelyn merkeissä.
Hietapakka hoi! Jos et nyt koko Mondo Mascaraa aio laittaa näytille, niin miten olis edes nuo giallot?
Kai mä noista genrelistoista voin jonkun tekstitiedoston tehdä. Sivun oikeudet pysyköön tekijällä.
FIx-giallojen (niiden joista on myös dvd) listassa voisi kai olla myös mm. Killer Nun/Hoitomuotona murha sekä Fulcin Kauhujen kylä, nunnien ja toukohousujen runsaasta läsnäolosta huolimatta juonellisesti ehtaa gialloa.
FIx-giallojen (niiden joista on myös dvd) listassa voisi kai olla myös mm. Killer Nun/Hoitomuotona murha sekä Fulcin Kauhujen kylä, nunnien ja toukohousujen runsaasta läsnäolosta huolimatta juonellisesti ehtaa gialloa.
Tuo Fulcihan löytyy ekasta viestistä -> – Don't Torture a Duckling (Non si sevizia un paperino), Frekvensia GeTe Ab
Tuo Fulcihan löytyy ekasta viestistä -> – Don't Torture a Duckling (Non si sevizia un paperino), Frekvensia GeTe Ab
Kappas, katsoin vain Suomi-nimellä enkä kovin tarkasti.
Onko joku tähän törmännyt:
Murhaaja Puhelimessa.Olen törmännyt. Tylsä.
Tylsä eikä käsittääkseni FIx-giallo. (vrt. Cosi dolce cosi perversa)
Niin, en siis ole törmännyt Fixiin, vaan olen nähnyt siitä muistaakseni Ruotsi-kasetin.
"Suomalaisissa elokuvateattereissa aikoinaan pyörineet giallot" ansaitsisi oman threadinsa, vaikka en tiedä kiinnostaisiko teema yli kolmea ihmistä ja missä osastossa sellainen voisi kukoistaa, Elokuvat on ehkä vähän liian tätä päivää.
De Martinon hitchcockmainen yritys sai SF-ensi-iltansa Telly Savalasin suosion ollessa huipussaan, levittäjänä Cosi dolce cosi perversan tavoin Adams. Murhaajan puhelimessa esittämistä Orionissa on joskus harkittu mutta ei toteutettu, kun parempaakin alan materiaalia on ollut tarjolla.