Bloodstained Shadow
Pappi elokuvissa
Ei perinteistä pappiosastoa, mutta Maa on Syntinen Laulu, siitä löytyy tiukkaa maallikkosaarnaajameininkiä. Jotain maallikko/lahkolaissaarnaajaosaston tynkää yritettiin tuoda esiin myös toisessa kotimaisessa, Silmä Silmästä. Ja monista vanhoista Suomi-filmeistä löytyy vahvaa ja verevää saarnaajasettiä.
Ensimmäisenä tulee heti mieleen Isä Camillot mutta ne mainittiinkin jo.
Hitchcockin I Confess / Minä tunnustan on tiukka, Montgomery Clift pappina kuulee rippituolissa murhaajan tunnustuksen ja joutuu kiperään predikamenttiin kun itseään aletaan epäillä.
Aku Louhimies ohjaa parhaillaan jotain uskonnollista komediaa, jossa Samuli Edelman esittää pappia, joka tykkää heilua alastomana kirkossa, tjsp.
Ties kuinka monta kertaa mitä missäkin threadissa mainittu Braindeadin I kick ass for the Lord! ‑pappi. Sodoman 120 päivässä on aika syntinen Jumalan palvelija.
Kaasua, Komisario Palmu. Risto mäkelä esitti saarnaaja Mustapäätä. Ja eikö Mäkelällä ollut jossain toisessakin leffassa "pahan papin" rooli? Joku huijaripappirooli, vai muistanko aivan väärin?
"Paska pappi. Varasti minun metaliviivottimen. Kullinsa näytti, mittaili ja leuhotti."
Ja eikö Mäkelällä ollut jossain toisessakin leffassa "pahan papin" rooli? Joku huijaripappirooli, vai muistanko aivan väärin?
Oliskohan kyseessä sama leffa, jolle olen itse koettanut löytää nimeä? Leffan lopussa mies yritti muurata jonkun elävältä seinän sisään. Muisti pelaa kyllä niin huonosti että tuo on oikeastaan ainoa kohtaus jonka muistan.
Barges:
La Voix de l'araignée aka. Half Spirit: Voice of the SpiderElokuvaa en ole nähnyt mutta tässä pitäisi olla mielenkiintoinen pappishenkilö, joka ryöstää, raiskaa & tappaa nuoria miehiä.
Terence Hill pappina
Huston:
Dark Sunday – Synkkä sunnuntaiMieleeni tuli Shadowbuilder, jossa heti ensimmäisessä kohtauksessa pappi hyökkää pistoolien kanssa kirkkoon(?), muistikuvat hiukan hatarat.
Vakuuttavan aloituksen jälkeen kuitenkin melkoista kuraa.
Jäätävän poltteen ortodoksipappi & raiskaaja.