Fight for your life

Martin 11.12.2003 10:16

Laitetaas tänne Elokuva-puolelle kun BU:n

DVD-julkaisuun on vielä jonkin verran aikaa.

Eli vanhat tutut kyssärit. Onko kukaan nähnyt ja onko yhtä mielenkiintoinen miltä kuulostaa?

“May Be The Least Politically Correct Film Ever Seen In American Theaters!”

–All Movie Guide

The Incendiary Grindhouse Classic Of Racism, Rape And Revenge.

Ohjaaja Robert A. Endelsonin meriiteistä löytyy tämän lisäksi ainoana ohjauksena Janin kyselemä The Filthiest Show in Town.

Edit: tästä onkin ollut näköjään paljon juttua mm. Hohto-foorumilla, mutta kertokaahan elokuvan nähneet kuitenkin tuntemuksistanne tätä ilmeistä klassikkoa kohtaan. Itse olen jotenkin onnistunut missaamaan koko leffan olemassaolon.
Antti Tohka 11.12.2003 10:37

"Hieman" yliarvostettu tekele. Ei ollenkaan rasistinen, painvastoin. Sanoisin tuon olevan blaxplotaatio- versio Desperate Hoursista. Paarosmo kayttaa neekereista jatkuvasti nimityksia kuten shine, turd, etc.

Elokuvassa on Lehden paatoimittajan suosikkikohtaus, johon voi aina viittata tilanteessa kuin tilanteessa.
k-mikko 11.12.2003 10:52
Antti Tohka (11.12.2003 10:38)
Elokuvassa on Lehden paatoimittajan suosikkikohtaus, johon voi aina viittata tilanteessa kuin tilanteessa.

Spoilaapa se.
Lauri Lehtinen 11.12.2003 11:07

"Yessah massah us black ass coons is all very hungry!"

Halvannäköinen ja junnaava mutta epäkorrektiudella häikäilemättömän toimivasti ratsastava esitys, tasapuolisen kusipäinen kaikenlaisten rotutyyppien edustajille (vrt. Hyvästi ihminen) paitsi yllätys yllätys juutalaisille.

Sleazoid Expressissä (kirja ja lehden numero 2) on legendaarisia reportteja siitä millaista oli katsoa kyseinen elokuva 42nd Streetillä ns. etnisen yleisön seurassa, luullakseni vähän erilaista kuin Sormusten herran katsominen Tennispalatsissa Tolkien-fanien seurassa.
Bad Rain 11.12.2003 12:03

Miten yleisesti on liikenteessä leikattu (yksi väkivaltakohtaus) vanha suominauha "Taistelu elämästä"?

Antti Tohka 11.12.2003 12:21

Ei kovin yleisesti. Kohtaus joka puuttuu on juuri tuo "lempparikohtaus".

Romero 11.12.2003 13:50

Pitäisikin jaksaa lopultakin katsella tuo FIx, se on lojunut laatikossa kesästä asti mutta jotenkin yöllistä katsottavaa etsiessä kouraan on aina tarttunut jotain muuta. Tästähän taitaa muuten olla 2 eri suominauhaa (tai ainakin kaksilla erilaisilla kansilla), liekö eroja?

wicked clown 11.12.2003 16:36

Eikös juuri tämän leffan money shot ollut se useissa Gorehoundeissa yms. hehkutettu

Spoileri
pikku pojan pään murskaaminen kivellä
, joka on ilmeisesti myös kyseinen "lempparikohtaus". Itse en ole koskaan saanut käsiini leikkaamatonta versiota, vaikka sitä joskus tuli etsittyäkin.
Young Hova 11.12.2003 16:49

Jep, päätoimittaja haluaa myös muistuttaa, että Godard on perseestä.

chachi 11.12.2003 18:24
Romero (11.12.2003 14:51)
Pitäisikin jaksaa lopultakin katsella tuo FIx, se on lojunut laatikossa kesästä asti mutta jotenkin yöllistä katsottavaa etsiessä kouraan on aina tarttunut jotain muuta. Tästähän taitaa muuten olla 2 eri suominauhaa (tai ainakin kaksilla erilaisilla kansilla), liekö eroja?

Kaksi erikantista versiota olen nähnyt, sen legendaarisemman Eldoradon version olen omistanut. Leikkauksissa ei ole näiden versioiden kesken mitään eroa.
Romero 11.12.2003 18:51
chachi (11.12.2003 18:25)
Kaksi erikantista versiota olen nähnyt, sen legendaarisemman Eldoradon version olen omistanut.

Eldorado on minullakin, nuo molemmat versiot olivat taannoin tarjolla betana ja sen toisen jätin ottamatta talteen.
netzach 11.12.2003 20:16

Joku voikin sitten sen legendaarisen kohtauksen laittaa nettiin niin ei tarvitse aikaa tuhlata koko leffaan, heh heh.

Antti Tohka 12.12.2003 09:54

Naurettavaa tuossa kohtauksessa on

Spoileri
ettei pikkuskidin paa me aivan paskaksi Irreversible- tyyliin, vaan siihen tulee vain pieni haava
. En ymmarra, miten joku innostuu moisesta.