Tälläinen pieni kysely. Mitä kirjoa luette ? Jos luette ollenkaa vai katotteke leffoja vaan ?

in her mansion with her cocaine 9.3.2006 20:16

Aika tyypillistä tekstiä näin elokuvafoorumin sekakäyttäjiltä kaikenkaikkiaan

rolleyes.gif Kuuluuhan asiaan olla tekemättä mitään muuta kuin katsomasta kaikkea mahdollista ei-populistista liikkuvaa kuvaa (lisäksi ilmeisesti myös porno ja paskallakäynti on suosittuja viihdemuotoja).



Todella monet kirjojen pohjilta tehdyt elokuvat ovat tuntuneet todella tyhjiltä. Hyvänä esimerkkinä on Guillonin Pahuus, jonka elokuvaversiossa jäi kokonaan pois kirjan loistava väkivallan psykologia.



Kirjoja lukemalla pääsee usein paljon syvemmälle kuin elokuvaa seuratessa. Mielikuvituksen voimaa ei pitämän aliarvioitaman.
Dramagod 9.3.2006 21:44

Olen 95% elokuvien katselija ja 5% kirjojen lukija. Enpä ole elämässäni kovin monia kirjoja lukenut, mutta joitakin on tullut sentään luettua. Näistä parhaat ovat olleet Tarantino On Tarantino, Woody Allen On Woody Allen, Lynch On Lynch, Taru sormusten herrasta, Hohto, Jurassic Park, Da Vinci-koodi ja Hobitti. Kyllä aina kun hyvä kirja tulee eteen jota kaverit ovat kehuskelleet, sen voi ottaa tarkempaan syyniin.

menace 9.3.2006 21:47
Dramagod ( 9.3.2006 21:45)
Olen 95% elokuvien katselija ja 5% kirjojen lukija. Enpä ole elämässäni kovin monia kirjoja lukenut, mutta joitakin on tullut sentään luettua. Näistä parhaat ovat olleet Tarantino On Tarantino, Woody Allen On Woody Allen, Lynch On Lynch, Taru sormusten herrasta, Hohto, Jurassic Park, Da Vinci-koodi ja Hobitti. Kyllä aina kun hyvä kirja tulee eteen jota kaverit ovat kehuskelleet, sen voi ottaa tarkempaan syyniin.




Tarkoitus ei nyt ole vittuilla, mutta Da Vinci-koodi wacko.gif blink.gif Valitettavasti olen tuon lukenut ja olihan siinä muutama semi-mielenkiintoinen kohta, mutta paska kirja se on.
Dramagod 9.3.2006 21:49
menace ( 9.3.2006 21:48)
Dramagod ( 9.3.2006 21:45)
Olen 95% elokuvien katselija ja 5% kirjojen lukija. Enpä ole elämässäni kovin monia kirjoja lukenut, mutta joitakin on tullut sentään luettua. Näistä parhaat ovat olleet Tarantino On Tarantino, Woody Allen On Woody Allen, Lynch On Lynch, Taru sormusten herrasta, Hohto, Jurassic Park, Da Vinci-koodi ja Hobitti. Kyllä aina kun hyvä kirja tulee eteen jota kaverit ovat kehuskelleet, sen voi ottaa tarkempaan syyniin.




Tarkoitus ei nyt ole vittuilla, mutta Da Vinci-koodi wacko.gif blink.gif Valitettavasti olen tuon lukenut ja olihan siinä muutama semi-mielenkiintoinen kohta, mutta paska kirja se on.




None taken. Mielestäni tuo oli erittäin hyvä kirja. Sellainen jonka kun alottaa, on pakko lukea kerralla loppuun. Mutta kyllä ymmärrän miksi jotkut ihmiset eivät pitäisi tuosta, minua vaan tuollaiset kiehtovat. -_-
menace 10.3.2006 08:41
Dramagod ( 9.3.2006 21:50)
None taken. Mielestäni tuo oli erittäin hyvä kirja. Sellainen jonka kun alottaa, on pakko lukea kerralla loppuun. Mutta kyllä ymmärrän miksi jotkut ihmiset eivät pitäisi tuosta, minua vaan tuollaiset kiehtovat. -_-




Siinä oli muutamia erittäin mielenkiintoisia kohtia, jotka eivät liittyneet kirjaan tai tarinaan mitenkään. Se 'seikkailuosa/tarina' on erittäin keskinkertainen.



Esimerkki mielenkiintoisesta asiasta, joka kirjassa tuodaan esille:

Golden number

Golden ratio Wiki
psilocybianth 10.3.2006 10:03
menace ( 10.3.2006 08:42)
Esimerkki mielenkiintoisesta asiasta, joka kirjassa tuodaan esille:

Golden number

Golden ratio Wiki




Kai nyt joku kultainen leikkaus on jokaiselle selvä asia ennen kuin edes kirjaan tarttuu?
menace 10.3.2006 10:25
psilocybianth ( 10.3.2006 10:04)
menace ( 10.3.2006 08:42)
Esimerkki mielenkiintoisesta asiasta, joka kirjassa tuodaan esille:

Golden number

Golden ratio Wiki




Kai nyt joku kultainen leikkaus on jokaiselle selvä asia ennen kuin edes kirjaan tarttuu?




Tuskin on. Aika naurettava kommentti ja turhaa pätemistä. Mietippä kirjan kohdeyleisöä.
psilocybianth 10.3.2006 10:28
menace ( 10.3.2006 10:26)
psilocybianth ( 10.3.2006 10:04)
menace ( 10.3.2006 08:42)
Esimerkki mielenkiintoisesta asiasta, joka kirjassa tuodaan esille:

Golden number

Golden ratio Wiki




Kai nyt joku kultainen leikkaus on jokaiselle selvä asia ennen kuin edes kirjaan tarttuu?




Tuskin on. Aika naurettava kommentti ja turhaa pätemistä. Mietippä kirjan kohdeyleisöä.


No jokaiselle nyt on ehkä vähän liioittelua, mutta jos on mitään kouluja käynyt, niin pitäishän tuo tuttu olla.
menace 10.3.2006 10:45

Pointtini oli, että kirja voi ehkä tuntua joiden mielestä aluksi hyvältä mielenkiintoisen, 'jännittävän' ja osalle aikaisemmin ehkä tuntemattomankin informaation takia. Siinä ainoat vahvuudet, sillä tarina on vain keskinkertainen ellei heikko. Eli siis paska

biggrin.gif
psilocybianth 10.3.2006 11:01
menace ( 10.3.2006 10:46)
Pointtini oli, että kirja voi ehkä tuntua joiden mielestä aluksi hyvältä mielenkiintoisen, 'jännittävän' ja osalle aikaisemmin ehkä tuntemattomankin informaation takia. Siinä ainoat vahvuudet, sillä tarina on vain keskinkertainen ellei heikko. Eli siis paska biggrin.gif




Jooh kyllähän tuo tarinan oheen ympätty info on paljon mielenkiintoisempaa kuin itse tarina. En tiedä sitten minkä verran siitä on Brownin itse päättelemää, kun miekkosta on jo useaan otteeseen oltu haastamassa raastupaan ideavarkauksista. Viimeksi taisi olla Holy blood, Holy grailin kirjoittaja. Meni vähän off-topiciksi rolleyes.gif
Young Hova 10.3.2006 11:47

Meille ainakin kultaisesta leikkauksesta puhuttiin yläasteen kuviksentunnilla.

menace 10.3.2006 12:13
Young Hova ( 10.3.2006 11:48)
Meille ainakin kultaisesta leikkauksesta puhuttiin yläasteen kuviksentunnilla.




Jaa että yläasteella biggrin.gif Hieman on aikaa noista ajoista, mutta eipä minulle ainakaan silloin selvitetty näitä mahdollisia yhteyksiä:

esimerkki

esimerkki 2
(The Lukewarm.) 10.3.2006 12:40
menace ( 10.3.2006 12:14)
Young Hova ( 10.3.2006 11:48)
Meille ainakin kultaisesta leikkauksesta puhuttiin yläasteen kuviksentunnilla.


Jaa että yläasteella biggrin.gif Hieman on aikaa noista ajoista, mutta eipä minulle ainakaan silloin selvitetty näitä mahdollisia yhteyksiä:

esimerkki

esimerkki 2


Mulle toi tuli tutuksi lukiossa. En siltikään näe mikä "mahtava kosminen yhteys" on luottokortin suhteilla ja kultaisella leikkauksella. Jos maailman kuuluisimman maalauksen tehnyt mies (leonardo da vinci) oli fiksaantunut kultaiseen leikkaukseen niin ei mikään ihme, että tätä kauneus käsitystä on sittemmin pyritty änkemään joka paikkaan.
menace 10.3.2006 14:39

Mikä ihmeen pätemiskilpailu tästäkin tuli? Ei taideta nyt olla kaikki samalla aaltopituudella.





Ei tietenkään mikään ihme, että tätä ”kauneuskäsitystä” viljellään nykyään laajemmin, mutta avaahan se silmät jos on ihan pihalla. Täydellisessä maailmassa opettajasetä tai opettajatäti selitti kaikille koulussa, että samainen kultainen leikkaus esiintyy luonnossa yleisemminkin.



Koko homman pointti oli ainakin meikäläisen puolelta se, että tällaiset asiat ovat ne parhaat puolet tuossa Brownin kirjassa, joka on romaanina ihan paska.
(The Lukewarm.) 10.3.2006 14:58

Niin, mutta pointti tässä lienee se, että jos pitää tarttua kyseiseen kirjaan yleissivistääkseen itseään tällaisella asialla niin jossain on ehkä menty vikaan. Voi tosin olla että toi sun avatar antaa jokseenkin väärän kuvan sivistyksesi tasosta ja saat siksi enemmän vittuilua niskaasi.