Hakusessa olisi kahdensankytluvun puolenvälin First Blood klooneja. Äkkiseltään muistelin, että näitä olisi paljonkin, mutta tarkemmin ajateltuna en löytänyt oikeastaan kuin Codename Rushin ja Blastfighterin. Mitä muita elokuvia löytyy? Tarkoituksena olisi siis hakea tälläisiä survivalist-henkisiä first blood rip-offeja (jätetään kuitenkin pois kaikki Master Blasterin kaltaiset murhaaja-vaanii-metsässä elokuvat).
First Blood-kloonit
Mark Gregoryn tähdittämä THUNDER-trilogia sopinee tähän kategoriaan, itse olen nähnyt vain kolmosen.
Olen ollut kyllä hämärästi tietoinen näistä Mark Gregoryn Thunder-leffoista, mutta en ole tiennyt, että kaikki sarjan osat ovat jopa ilmestyneet suomessa videollakin. Täytyykin hommata jostain ja järjestää Mark Gregory Memorial-weekend.
Voidaankos heittää Chuck Norrisin Missing in Action-trilogia tähän seuraan?
Ensimmäinen Thunder on ihan loistava leffa ja Mark Gregory oli mun idoli 80-luvulla. Mielenkiintoista on kun on vanhoja Suosikkeja 80-luvulta selaillut niin Thunder oli jossain vaiheessa vuokratuin video! Oi niitä aikoja.
Ruckus (Magnum Video) oli ainakin varsin selvä Taistelija-klooni.
EDIT Korjaus: itse asiassa päinvastoin, sillä Ruckus ehti valmistua ennen kuin Stallonen syystä tai toisesta samantapainen leffa. Videomarkkinoilla Ruckusin mainostus oli tietysti selvää Rambobuumilla ratsastamista.
Pohjasakkaosaston imitaatioista kannattaa muistaa myös indonesialainen tuotanto Intruder (Hollywood Home Video), jonka sankari on Rambu! "Räjähtävää toimintaa Rambon ja Taistelijan hengessä!" tjsp...
Vaikkei tämä nyt yks yhteen menekään, niin Antonio Margheritin Tornado on parhaita ramboleffoja ikinä.
joo. Hups.
Heikki Kinnusen "Rampa neljä" (Soitinmenot?) oli aika hyvä.
Vaikkei tämä nyt yks yhteen menekään, niin Antonio Margheritin Tornado on parhaita ramboleffoja ikinä.
Tällehän oli jokin jatko-osakin Tornado II ja jotain. En tiedä/muista oliko elokuvalla mitään muuta yhteistä nimen lisäksi tuohon ekaan tornadoon paitsi hieman modifioitu kansikuva.
Kannattaa tsekata myös Wu Kuo Jenin The Super Ninja... siinä on mielenkiintoisesti Rambo 2:sta muistuttava viidakkokohtaus