Mies on ollut tuolla puolella paljon toimeliaampi kuin filminteossa. John Difool on tietysti parhautta ja Käsipuoli prinssi miellyttää myös. Suomennetuista Enkelinkynsi ja Hannibal 5 eivät iskeneet, yhdentekeviä. Kertokaapa ne jotka tietävät sen muista sarjisprojekteista, niitähän on ilmeisesti vaikka mitä, länkkäriä sun muuta. Joku Metabaronijuttu on minulla jossain pinossa mutta muistan vain lukeneeni sen enkä sitten juuri muuta
Jodorowskyn sarjakuvat
10.2.2006 00:01
10.2.2006 00:16
Tuo Son of the Gun #1 tuli luettua joskus, ihan ok, mutta ainakaan tuo ensimmäinen osa ei oikein iskeny muhun, vaikka siinä olikin ihan Jodo-meininki kääpiöiden ja mutanttien kera.
Nuo Metabaronsit taas on parasta scifi-sarjista mitä olen ikinä lukenut. Mitäs noista on julkaistukaan englanniks? Itselläni on kaksi osaa : Blood and Steel sekä Path of the Warrior.
Joo, ja onko kukaan lukenut tätä:
Borgia: Blood for the Pope
Suurena Manara- sekä Jodofanina olis kiva tietää millainen tuotos.
10.2.2006 17:45
Nuo Metabaronsit taas on parasta scifi-sarjista mitä olen ikinä lukenut. Mitäs noista on julkaistukaan englanniks? Itselläni on kaksi osaa : Blood and Steel sekä Path of the Warrior.
Metabaronseja on tähän mennessä neljä osaa, jotka ovat ilmeisesti ilmestyneet aika pitkällä aikavälillä. Jodorowsky ei ole pitänyt turhaa kiirettä sarjan kanssa, sama taitaa koskea kaikkia muitakin miehen projekteja.
http://www.metabarons.com
Kaikki neljä osaa on julkaistu jenkeissä kahteen kertaan. Jostain syystä osien nimet on vaihdettu, joten kannattaa olla tarkkana ettei hanki samoja kahteen kertaan.
Mikä tuo Enkelinkynsi on? En muista lukeneeni tai edes nähneeni.
Onko joku lukenut Incalin jatko-osia? Olen selaillut sarjakuvakaupassa, mutta eivät näyttäneet kovin vakuuttavilta.
Eniten Jodon sarjakuvissa häiritsee taide. En oikein pidä Metabaronsin tehneen tyypin persoonattomasta ja jotenkin raskaasta tyylistä. Lisäksi monet sinänsä hienosti ideoidut kohdat eivät toimi niin hyvin kuin voisivat. Pelottavaa ajatella miltä sarja näyttäisi, jos Moebius olisi toiminut piirtäjänä. Moebius on kuitenkin mestari kuvittamaan tapahtumia, joiden siirtäminen kuviksi on aika hiton hankalaa, esim. Incalin lopun rituaali.
Kuinka pitkä sarja tuo Käsipuoli Prinssi oikein on? Itse olen lukenut vain Suomessa julkaistut osat Tynkälapsi ja Käsipuoli Prinssi, joten juttu jäi kesken. Onko sarja julkaistu kokonaan englanniksi jossain? Muistaakseni jälkimmäinen albumi loppui pahasti kesken, about siihen kun:
Spoileri
Prinssiä auttamaan ryhtynyt meri teki itsemurhan?
10.2.2006 18:08
Mikä tuo Enkelinkynsi on? En muista lukeneeni tai edes nähneeni.
Enkelikynsi on ennemminkin kuvitettu novelli kuin sarjakuva. Lähinnä albumi koostuu Moebiuksen isoista eroottisista ja kummallisista kuvista, jotka ehkä liittyvät Jodon tarinaan. Tai sitten ei. Anyway, tarina loppuu sanoihin:
Spoileri
Ghan odn ardbir vahniss dgug rgud hgyur bzan hdren sseh ehrsta sugam satah!
11.2.2006 09:31
Onko joku lukenut Incalin jatko-osia? Olen selaillut sarjakuvakaupassa, mutta eivät näyttäneet kovin vakuuttavilta.
Olen lukenut viitoseen asti, on ne ihan kiehtovaa tavaraa. Minulla on jostain syystä kaksi kappaletta Epicin Incal-kirjaa jossa on albumit 3 & 4, tarvitsetko?
14.2.2006 10:56
Onko joku lukenut Incalin jatko-osia? Olen selaillut sarjakuvakaupassa, mutta eivät näyttäneet kovin vakuuttavilta.
Olen lukenut viitoseen asti, on ne ihan kiehtovaa tavaraa. Minulla on jostain syystä kaksi kappaletta Epicin Incal-kirjaa jossa on albumit 3 & 4, tarvitsetko?
Oma suosikkini alkuperäisen Incalin ohella on White Lama. Kaunista taidetta ja hyvä tarina.
Lukemani Incalin jatko-osat ei ole iskeneet.
8.10.2008 00:18
Varoituksen sanana laitettakoon tännekin, että Egmontin uusi Incal-kokoelma on sitten se tietokoneväritetty versio, jota on helposti saatavana jenkeistäkin. Voi olla jotain sensuuriakin, en ole varma, mutta ainakin Incalin esiosia (Orphan of the City Shaft & John Difool, Class "R" Detective) sensuroitiin uudelleenvärityksen yhteydessä, ilmeisesti ranskalaisten toimesta. Ehkä 'vähän' harmittaa tällaiset julkaisut.