3.12.2003 22:20
Törmäsin eilen ko. DVD-varmuuskopiointiohjelmaan työkaverini vinkistä.
Ohjelma on ilmainen, koko vain 260 kt ja toimii kuin junan vessa!
http://www.dvdshrink.org
Latasin eilen tuon 5-version (beta) ja purin zip-tiedoston toiseen koneeseeni, jossa mulla on DVD-polttava.
Pakkohan sitä oli heti kokeilla, Vanishing point-dvd asemaan (testilevynä pakko käyttää filkkaa, jonka on nähnyt yli 30 kertaa) ja ohjelma näyttää koko levyn sisällön. Sieltä sitten vain napsimaan kaikki turhat tekstitykset ja saksanduppaukset pois.
Tulos: leffa mahtui hyvin 4.5 gigaan suomenkielisellä tekstityksellä ja ko. leffan siirto kovalevyllekin kesti vain 25 minuuttia! Sitten poltin koko paskan vielä DVD+RW:lle ja eikun testaamaan DVD-soittimella levyä. Ja hyvin toimi, kuvanlaatukin ihan alkuperäisen levyn tasoista. Mä olen ollut tosi skeptinen näiden DVD-levyjen rippauksien jne. harrastelun kanssa, mutta nyt ensimmäisen kerran olen törmännyt ohjelmaan, jolla oikeasti tuota hommaa voi ajatella vakavasti esim. juuri varmuuskopiomielessä.
Eli, nyt vain rakkaammat leffat varmuuskopiointiin, jos vaikka perheen nuorimmainen innostuu maistelemaan levyjäsi (meillä näin kävi kerran, Deanin "nuori kapinallinen" sai tuta meidän nuorimmaisen kapinahengen ja levy oli muutaman sekunnin jälkeen entinen!) tms.
Ja voihan ko. ohjelmalla tietysti harrastaa kopiointiakin, mutta sellaiseen merirosvotoimintaan en ketään tietystikään yllytä!