24.10.2005 13:46
Mitä kannattaa käydä zoomailemassa? Omat suosikit tähän mennessä:
Pjongjang. Totta kai. Pohjois-Korean pääkaupunkiin zoomailu sateliittikuvissa on hienointa vähään aikaan. Kim Il-Sungin mausoleumista (Pjongjang-tekstistä vähän itään) jokea pitkin pohjoiseen on aika hämäriä rakennuksia ja kummallinen puisto-/urheilukenttäkompleksi. Keskussaarekkeella taas on todella hämärän oloinen kolmihaarainen kolossi. Suoraan Pjongjang-tekstistä pohjoiseen löytyy todella utopiascifistinen kuuden rakennuksen rykelmä puistobulevardin ympärillä. Edistyksellistä arkkitehtuuria, ei voi muuta sanoa.
Saari vähän niinkuin Murmanskin ja Novaja Zemljan välissä, olisikohan Vaigatš. Todella hämärän oloinen paikka noin maantieteellisesti.