Google Earth matkavinkit

Yotsuya 24.10.2005 13:46

Mitä kannattaa käydä zoomailemassa? Omat suosikit tähän mennessä:





Pjongjang. Totta kai. Pohjois-Korean pääkaupunkiin zoomailu sateliittikuvissa on hienointa vähään aikaan. Kim Il-Sungin mausoleumista (Pjongjang-tekstistä vähän itään) jokea pitkin pohjoiseen on aika hämäriä rakennuksia ja kummallinen puisto-/urheilukenttäkompleksi. Keskussaarekkeella taas on todella hämärän oloinen kolmihaarainen kolossi. Suoraan Pjongjang-tekstistä pohjoiseen löytyy todella utopiascifistinen kuuden rakennuksen rykelmä puistobulevardin ympärillä. Edistyksellistä arkkitehtuuria, ei voi muuta sanoa.



Saari vähän niinkuin Murmanskin ja Novaja Zemljan välissä, olisikohan Vaigatš. Todella hämärän oloinen paikka noin maantieteellisesti.
Kat 24.10.2005 14:15

Area51:stä kerran vähän zoomailtiin. Täytyykin tsekata tuo Korea, kiitos vinkistä.





Muuten olen katsellut lähinnä mestoja, joissa on tullut käytyä.
Red Right Hand 24.10.2005 15:06

No aikoinaan oman himan löytyminen oli hauskaa... heh. Isoveli valvoo ogeliakin.





On yllättävän sykähdyttävää käydä katsomassa esim. mestoja minne on matkustamassa.



Edit: New Orleansia oli hurja käydä katsomassa silloin kun tilanne oli päällä.
mjokio 25.10.2005 06:49

Kairo on aika mielenkiintoisen näköinen paikka, tietysti voi tutkailla laivoja Hong Kongin edustalla.

Disco Studd 25.10.2005 12:06

Kairo on mielenkiintoisen hiekkainen myös maan tasalta katsottuna. Löysitkö pyramidit ja Sfinksin?





Yritin löytää Kiinan muuria, kun se kuulema näkyy ihan avaruudesta, mutta en löytänyt tai sitten en osannut katsoa. Onko muut bonganneet sen?
psilocybianth 25.10.2005 12:13
Disco Studd ( 25.10.2005 12:07)
Yritin löytää Kiinan muuria, kun se kuulema näkyy ihan avaruudesta




Urbaani legenda.
Red Right Hand 25.10.2005 12:19
Disco Studd ( 25.10.2005 11:07)
Yritin löytää Kiinan muuria, kun se kuulema näkyy ihan avaruudesta, mutta en löytänyt tai sitten en osannut katsoa. Onko muut bonganneet sen?




En ole käynyt avaruudessa.





(ehehe smile.gif )
Yotsuya 25.10.2005 13:10
Näin hyvin näkyy sateliittikuvassa.
mjokio 25.10.2005 18:50

Täälläkin voi käydä

tongue.gif