Ultimaattinen Naistenleffa?

SoWhat? 23.11.2003 11:34

Nyt kaikki munasarjakannattimet äänestämään omaa suosikkia. Siittiösuihkut saavat äänestää ainoastaan paremman puoliskon valtakirjalla.

Jo toisen vaimon koulutusvaiheessa olevana väitän tietäväni jotain kauniimman sukupuolen leffamausta. Ennen kuin alkaa jumalaton dissaaminen, korostan että yllä oleva lista edustaa täysin subjektiivista näkemystä, jota ei edes vaimoni täysin allekirjoita.

Rohkeasti vaan äänestämään ja (mielellään) perustelemaan.
Lazer 23.11.2003 14:04

Aika tuoretta kamaa kaikkien aikojen listaksi. Oikea vastaus on Tuulen viemää.

november 23.11.2003 20:15

Eiköhän se ole Thelma & Louise.

Siinähän on naisenergiaa räväkimmillään. Susan Sarandon ja Geena Davis tekevät hienot roolityöt.
Kat 23.11.2003 20:48

Jep pohdittiin tätä yhden ystävättären kanssa ja meille tuli listalle seuraavia leffoja:

Minun Afrikkani

Pretty Woman

Tuulen Viemää

Järki ja Tunteet

Casablanca

Thelma ja Louise

Amelie

Rebecca

Talo Jalavan varjossa

Bridget Jones' Diary

Tämä ei siis ole minun henk.koht lista, vaan nämä leffat tuli mieleen ajatellen naisten elokuvamakua yleisesti.
Korson Antti 24.11.2003 08:06

olen nähnyt listalta ainoastaan Amelien ja Pretty Womanin. onko elämäni jäänyt jotenkin vajavaiseksi tästä syystä?

Martin 24.11.2003 08:19
Lazer (23.11.2003 14:04)
Oikea vastaus on Tuulen viemää.

Tämä on ainut totuus.

Edit: Perusteluina tälle, että se on äitini mielestä maailman paras elokuva ja tyttöystävänikin pitää siitä erittäin paljon (hänen mielestään maailman paras elokuva on kuitenkin Porvariston Hillitty Charmi), joten jos kaksi aivan eri ikäpolven edustajaa pitää siitä noin paljon, on valinta helppo.

Äitini pitää tosin myös Pretty Womanista, mutta tyttöystäni vihaa sitä.
Kat 24.11.2003 08:43
antti (24.11.2003 09:06)
olen nähnyt listalta ainoastaan Amelien ja Pretty Womanin. onko elämäni jäänyt jotenkin vajavaiseksi tästä syystä?

Minun mieheni ei katsoisi noista yhtään edes ilmaiseksi, paitsi Thelman ja Louisen hän on nähnyt.
drake2j 24.11.2003 09:01

Äänestin valtakirjallani

Le Fabuleux destin d'Amélie Poulainia, koska se on ainoa listan elokuvista josta parempi puoliskoni pitää (nuo muut suurinpiirtein kiroaa alimpaan helvettiin).

Aivan liian stereotyyppinen lista.
r2d2 24.11.2003 11:12

Jos noita pitäs valita niin Amelie. Tai tääkin taitaa mennä siihen mikä mun mielestä on katsottava. Tuo on kyllä noista ainoa sellainen.

mut kyl se Ttuulen viemää taitaa olla se Oikea naistenleffa, jos niinkun ajatellaan silleen yleisesti näitä, ajattelematta ollenkaan sitä mistä itse tykkään.
wicked clown 24.11.2003 11:32

Tässä vaiheessa kannattaa jälleen muistella sitä yhtä lukion englanninkirjaa, jonka eräs kappale kertoi tyttöjen leffaillasta. Huolellisten valmistelujen jälkeen tytöt lähtevät viimeinkin hakemaan vuokraamosta illan elokuvia. Hetken harkinnan jälkeen tytöt päätyvät yhteisymmärryksessä valitsemaan elokuviksi Unettoman Seatlessa ja

I Spit on Your Graven.

Täten vastaus lienee selvä: ultimaattinen naistenelokuva on Koston enekeli.
Antti Tohka 24.11.2003 11:43
wicked clown (24.11.2003 10:32)
Tässä vaiheessa kannattaa jälleen muistella sitä yhtä lukion englanninkirjaa, jonka eräs kappale kertoi tyttöjen leffaillasta. Huolellisten valmistelujen jälkeen tytöt lähtevät viimeinkin hakemaan vuokraamosta illan elokuvia. Hetken harkinnan jälkeen tytöt päätyvät yhteisymmärryksessä valitsemaan elokuviksi Unettoman Seatlessa ja I Spit on Your Graven.

Täten vastaus lienee selvä: ultimaattinen naistenelokuva on Koston enekeli.

Minkakohan lukion sina olet mahtanut kayda?

Vaikka en toistaiseksi ole nainen, enka nyt aio konsultoida tyttoystavaani (jota ei aihe varmaan paljoa vahempaa voisi kiinnostaa), sanoisin ultimaattisen naistenleffan olevan Bridget Jone's Diary (suomenkielinen alaotsikko minusta tiivistaa kaiken olennaisen). Tietysti, jos mina oikeasti olisin nainen, antaisin aaneni varmaan Company of Menille tai I Shot Andy Warhollille.
wicked clown 24.11.2003 12:07
Antti Tohka (24.11.2003 11:43)
Minkakohan lukion sina olet mahtanut kayda?

Vaikka väitteeni saattakin kuulostaa absurdilta, se on tietääkseni täyttä totta. Kyseinen kirjasarja on/oli käytössä ainakin Pohjois-Tapiolan lukiossa noin vuonna ‑97-98. Itse olin naapurikoulussa, mutta kaverini tätä aina minulle fiilisteli. Ihmetys oli ollut suuri, kun hän kyseistä tekstiä oli ensimmäisen kerran tavannut.
sorsimus 24.11.2003 15:05

Oma suosikkini tulee klassisen hollywoodin melodraamasta: Stella Dallas. Koko leffa kertoos siitä, miten äiti uhrautuu taatakseen mulkvistille tyttärelleen paremman tulevaisuuden. Nessut esiin!

Myös Sirkin mestariteos Suurinta elämässä pitää mainita. 4 naisen tarina kerrottuna läpi vuosikymmenten. Alkaa hiekkarannalta, päättyy hautajaisiin...
MiR 25.11.2003 15:07

Kun tivasin vastausta kauniimmalta puoliskolta sain vastaukseksi "Ei mikään näistä" – valintansa oli Crow. Oikeastaan en yllättynyt kovinkaan paljoa...

Edit: Oma valintani saattaisi olla Thelma & Louise
Humphrey Bogart 25.11.2003 16:37

Riippuu minkä ikäisistä naisista puhutaan. Jos puhutaan vaikka 18-35 naisista nykypäivänä, kuinkahan moni niistäkään jaksaisi edes katsoa Casablancan taikka jotain muuta "tosi vanhaa"? No, Kat pian hermostuu minulle, joten totean, että varmasti jokunen jaksaakin, mutta suurin osa mieluiten taitaa tyytyä näihin Roberts-elokuviin tai vastaaviin nykypäivän romanttisiin hömpötyksiin.