Pari suominauhaa

sorsimus 18.10.2005 16:51

Tälläistä fix- settiä (mm) on taas kasaantunut nurkkiin odottamaan katselua:

Rautakoura (Gerit)

¨

Koston tikarit (Magna)

Kalmansilmä (EV)

Julma maailma (WHV)

Korkeat panokset (Mariann)

Nuori villi morsian (Curly)

Kaikenlainen jutustelu toivottavaa.

Kiits.
Romero 18.10.2005 18:08

Koston Tikarit ei ole kovinkaan kummoinen elokuva ja tuskin harvinainenkaan, kasetin pääasiallisin ansio on se että kyseessä on Bavan elokuva mikä luo sille hivenen kuriositeettiarvoa. Nuo muut ovat minulle outoja, mutta olisin itsekin kiinnostunut kuulemaan enemmän Nuoresta Villistä Morsiamesta kun on tuo Bergonzellin Christianakin tulossa.

kongon oskari 18.10.2005 18:33

Kalmansilmä viehätti vaikka ei suuriin sfääreihin yltänytkään. Ei ole nauha ihan joka kulmalla tullut eteen.

Julma maailmahan ei ole FIx. Yllättävän rujoja kohtauksia hetkittäin elokuvassa, joka on tehty kieli poskessa ja karkaa välillä parodian puolelle. Hyvää viihdettä lauantaiaamupäivälle.
Lauri Lehtinen 19.10.2005 14:11
Romero (18.10.2005 18:09)
Koston Tikarit ei ole kovinkaan kummoinen elokuva ja tuskin harvinainenkaan, kasetin pääasiallisin ansio on se että kyseessä on Bavan elokuva mikä luo sille hivenen kuriositeettiarvoa.

Koston tikarit ei ole mikä tahansa kuriositeetti vaan omissa pienen budjetin puitteissaan loistava romanttinen viikinkidraama ja Mario Bavan tuotannossa viiden parhaan joukossa – ehdottomasti kohottavampi teos kuin esim. ohjaajan spagut.

Jos kuriositeetit kiinnostaa, niin lukekaa samalla sivulla Hyvien, pahojen ja rumien kanssa oleva Variety-lehden 60-luvun arvio, jossa Bavan leffaa ylistetään hienoksi ja Leonea pidetään suht keskinkertaisena smile.gif

Magnan kasetti omaa tiettyä FIx-nostalgia-arvoa mm. makeiden kansien johdosta. Laajakangaskuvauksen huonon masteroinnin suhteen se häviää Jenkki-dvd:lle, mutta hakkaa sen oikeassa järjestyksessä olevien alkutekstien ja alkuperäisen krediittijakson ansiosta.
sorsimus 30.12.2005 20:39

Viime aikojen hankinnat, kommentteja kehiin!

Silk (Juno Media)

Special police (Nordic)

Grizzly- ihmissyöjäkarhu (Nordic)

Mafian kosto (UF)

Taistelijoiden saari (VCL)

The Last Reunion- tuomion päivä (LM-Media)

Setä Tuomon tupa (Harley)

Kiitoosss.
Tomi Pulkki 30.12.2005 21:25
sorsimus ( 30.12.2005 20:40)

Tämä on Raw Force, Gorehoundissa aikanaan laaturoskaksi hehkutettua

filippiiniläistä Eduardo Mulargia-saastaa. Kasetti on harvoin nähty mutta tuskin silti kovin arvokas.
Goose 30.12.2005 21:45
Special police (Nordic)

Paikallisen vuokraamon pitäjä kehui mulle tätä moneen otteeseen silloin, kun kasetti oli uusi mutta silti jäi aina vuokraamatta. Nyt menisi paremmin kaupaksi, jos kasetti olisi hyllyssä mutta eipä kyllä ole enää vuokraamoakaan.
THaavisto 31.12.2005 14:24
Tomi Pulkki ( 30.12.2005 23:26)
sorsimus ( 30.12.2005 20:40)

Tämä on Raw Force, Gorehoundissa aikanaan laaturoskaksi hehkutettua

filippiiniläistä Eduardo Mulargia-saastaa. Kasetti on harvoin nähty mutta tuskin silti kovin arvokas.

IMDb merkkaa ohjaajaksi jonkun Edward D. Murphyn, jolla on ihan oma ura. Mihin tuo väite Edoardo Mulargiasta pohjautuu? Elokuvasta on ainakin kaksi julkaisua, tylsäkantinen Taistelijoiden Saari ja hienolla kung fu ‑kannella varustettu Raw Force. Muistaakseni ainakin toinen on leikattu?

Itse elokuvahan on aivan kamalaa roskaa, jota ei jaksa katsoa edes pikakelauksessa. Se Gorehoundin kirjoituskin meni tyyliin "Yleensä pidän huonoista elokuvista, mutta tämä on jo aivan liian huono" tms ja päälle yksi tähti.

Itse sain Raw Forcen nimellä kulkevasta versiosta 4 euroa + postit.

edit: Onko mahdollista saada Grizzlyn kannet nähtäväksi? Olen nähnyt tuosta vain Magnumin ja R-videon julkaisut. Magnumin kannessa on kuva oikeasta karhusta ja joku äijä, jonka kasvoja on raadeltu. R-videon version kannessa on tod. siistejä piirrettyjä kuvia karhusta pistämässä jotain lintutorneja päreiksi. Kasetin kotelossa on vielä sivukannessa sellainen muovinen lukko, vrt. saman firman Sinbad & Tiikerinsilmä. En ole koskaan nähnyt myynnissä.

Magnumin versio on aika yleinen, mutta mites Nordic ja R-video? Arvoa?

Joskus vuosi sitten tuo Magnumin versio meni Huuto.netissä yli 20 euron hintaan, muttta silloin taisi olla kyseessä joku yksittäinen hullu, tuskin tuollaisia summia kovin moni maksaa? Magnumin hinnat ovat yleensä olleet välillä 2-5 euroa.
Tomi Pulkki 31.12.2005 15:52
THaavisto ( 31.12.2005 14:25)
IMDb merkkaa ohjaajaksi jonkun Edward D. Murphyn, jolla on ihan oma ura. Mihin tuo väite Edoardo Mulargiasta pohjautuu?

Ilmeisesti johtuu sitten pseudonyymisekoilustani, sotkin Edward Mullerin ja Edward Murphyn.
drake2j 31.12.2005 16:12
THaavisto ( 31.12.2005 14:25)
Elokuvasta on ainakin kaksi julkaisua, tylsäkantinen Taistelijoiden Saari ja hienolla kung fu ‑kannella varustettu Raw Force. Muistaakseni ainakin toinen on leikattu?

Itse elokuvahan on aivan kamalaa roskaa, jota ei jaksa katsoa edes pikakelauksessa.

Ainakin Raw Force ‑kantista versiota on varmuudella leikelty rankasti.

Ja itse elokuvahan on aivan kamalan hienoa roskaa: tähtiä ***½, tai kenties jopa **** – Suosittelen!
Rantala 10.1.2006 09:31

Minäkin kyllä digaan Raw Forcesta ihan kybällä. Runsaasti verta ja violenssia, sekä ainakin 50 eri tissiä! Ei voi olla huono! Myös Taistelijoiden saari ‑kansilla varustettu versio oli ainakin pään katkaisun osalta katkaistu.