Kotiteatterista

Dotcom 25.9.2005 21:55

Ilmeisesti se edellinen avautuminen aiheesta hävisi kun foorumilla oli joku ongelma. Niistä nettisaiteista kyselisin vielä, että mistä löytyisi kattavat valikoimat eri merkkejä (vahvarit/kaiuttimet). Jossain OR:n sivuilla ei noita hintoja on tosi nihkeesti...

Mikä se oli H/K:n vahvistin jota joku kerkesikin jo suosittelemaan? Hintakin taisi jäädä siihen 400e:n tienoille.
MiR 26.9.2005 12:36

Hinnoiltaan ystävällinen

Akiba on osoittautunut luotettavaksi ja palvelultaan nopeaksi. Sieltä on varmaan hyvä aloittaa. Kruunuradiosta on myös hyvä vilkaista käytettyjä laitteita, vaikka tämä nyt ei mikään nettikauppa olekaan.

Minkä kokoiseen huoneeseen olet muuten teatteria rakentamassa ja kuinka paljon rahaa saa kulua?
Dotcom 26.9.2005 13:42

Mä en noista mitoista osaa edes sanoa, kun en tiedä mihin tässä vielä joutuu lähtemään.... Mut siis vahvariin vois upottaa just joku n. 400e. Kajareita täytyy miettiä sitten kun sopivan näköisiä tulee eteen. Ehkä joku 100-200e kpl. Olen juuri tuon mahdollisen tilanpuutteen takia aatellut ihan vaan paria etukajaria aluksi. We'll see.

Akibalta ei taida saada OR:aa (ja niillä on paska palvelu.)
MiR 26.9.2005 13:56
Dotcom (26.9.2005 13:43)
Akibalta ei taida saada OR:aa

Ei saa, mutta onko tämä OR kynnyskysymys? Esimerkiksi Audio Pron Evidence ja Image sarjat ovat huokeaan hintaansa nähden laadukkaita. KEF Q 1 ja KEF Q Compact ovat myös suhteellisen halpoja ja hyviä hyllykaiuttimia.

Dotcom (26.9.2005 13:43)
(ja niillä on paska palvelu.)

Ai jaa. Omat kokemukset ovat olleet vain positiivisia.
Dotcom 26.9.2005 17:22

Joo siis mä pyysin niiltä tarjousta sähköpostitse kolmesti ja puhelimessa vielä kerran, jota ei kuitenkaan koskaan tullut. Kyse oli siis kuitenkin muutaman tuhannen euron kaupasta.

theend 26.9.2005 20:55

Tuolla hieman kokemuksia tuosta Akibasta! www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=41747

Niin ja noilta Plazan sivuiltahan löytyy kattavsti tietoa noista kotiteatteri hommista.
tinman 27.9.2005 13:58

Kirjoitetaas omakohtaiset kokemukset Akibasta myös. Kommuuniin ostettiin vuodenvaihteessa kyseistä liikkeestä videotykki ja asianmukaiset tarvikkeet yhtenä pakettina. Tilaus tehtiin ja jäätiin jännäämään, koska ilmoittavat paketin olevan noudettavissa. Kun mitään ei ruvennut kuulumaan, rupesimme soittelemaan perään ja kyselemään tykin kohtaloa, tilauksemme ei ollut mennyt rekisteriin.

Noh, saimme kuitenkin varmistuksen, että pakettia on samantien noudettavissa ja saa tulla hakemaan. Sovimme, että tulemme seuraavana päivänä. Liikkeeseen päästyämme hetken selvittelyn jälkeen myyjä levitti kätensä, ettei täällä teidän nimellä mitään ole. Vitutuskäyrä alkoi nousta. Antoivat kuitenkin muut kamat ja lainatykin (paskan) siksi aikaa, että saavat oikean tykki toimitettua, oikein kotiovelle.

Tavaroita pakatessaan jätkä kysyy, että minkäslainen kangas laitetaan, normaali vai matta (matta oli hieman kalliimpi). Tietenkin ajateltiin, että otetaan tuo matta ja ilmanmuuta se saadaan kaikesta sählingistä johtuen alkuperäiseen hintaan. Eikö mitä! 5e lupasi tiputtaa hintaa! Sai jäädä matta-kangas liikkeeseen ja kolme aika helvetin vittuuntunutta kääppäriä lähti rehaamaan kamoja myrskyssä kotiinsa.

Tarvii tuskin edes erikseen mainita, että sitä oikeaa tykkiäkään ei ruvennut ilman erillistä soittoa kuulumaan. Kauppa kun oli heidän aateekoonsa mukaan selvä, maksettu ja toimitettu.

edit: Hifi Studion palveluun ovat ihmiset olleet kuulemma tyytyväisiä. Omia kokemuksia liikkeestä ei ole. http://www.hifistudio17.fi/
MiR 27.9.2005 14:12

No onpas ollut värikkäitä Akiba kokemuksia...

Olen käynyt vain paikan päällä hakemassa laitteita, eikä kummallakaan kerralla ole esiintynyt ongelmia. Olen ostanut kyseisestä puljusta nykyisen kakkos DVD soittimeni sekä etukaiuttimen.

tinman (27.9.2005 13:59)
edit: Hifi Studion palveluun ovat ihmiset olleet kuulemma tyytyväisiä. Omia kokemuksia liikkeestä ei ole. http://www.hifistudio17.fi/

Hifi Studio on tosiaan hyvä liike myös. Tämänkään nettipuolta en ole tosin testannut, mutta kävin aikanaan hakemassa tuolta Vogelin telineet sekä nykyisen vahvistimeni.

Myyjällä riitti näkemystä, aikaa ja viitseliäisyyttä kun tenttasin kaiken mahdollisen. On hinnoiltaan vähän yläkantissa mutta osaavat tarvittaessa kyllä tingata.
Dotcom 28.9.2005 20:17

Mun mielestä päällimmäisin kysymys on kuitenkin: asuuko Tinman kääpiö-kommuunissa?

JaJa 28.9.2005 20:17
Dotcom (28.9.2005 19:18)
Mun mielestä päällimmäisin kysymys on kuitenkin: asuuko Tinman kääpiö-kommuunissa?

Asuu.
Dotcom 30.9.2005 21:45

okei okei, mut onks niist OR:ista mitään tietoo, vai pitääks mun mennä nyt ihan uunona johonkin Markantaloon?

Esa Linna 30.9.2005 23:11

Sarkaprolla vahvistimen osto Keski-Suomeen asti onnistui moitteettomasti ja nopeaa puhelimen ja sähköpostin kautta, asiallinen äijä siellä (Ben Sarka).

http://www.sarkapro.com
drake2j 11.11.2005 02:11
MiR ( 27.9.2005 13:13)
No onpas ollut värikkäitä Akiba kokemuksia...

Olen käynyt vain paikan päällä hakemassa laitteita, eikä kummallakaan kerralla ole esiintynyt ongelmia. Olen ostanut kyseisestä puljusta nykyisen kakkos DVD soittimeni sekä etukaiuttimen.

Viimeisimmät kuulumiset.