Kauhun kummisedät

Goose 11.9.2005 21:10

Onpa dokkari näkemättä. Kertokaa nyt helvatassa mikä tässä on homman nimi ja saako tätä mistään.

Kauhun kummisedät
kongon oskari 11.9.2005 21:37

Lauri Lehtonen varmaan kertoo.

smile.gif
Jouni Hokkanen 11.9.2005 21:43

Kyseessä on meikän Teemalle pusaama halpisohjelma 70-luvun kauhusarjakuvista, videolain synnystä ym. suomalaiseen kauhuharrastukseen liittyvästä.

Omasta mielestäni jutun helmiä ovat näytteet 80-luvun hysteerisistä ajankohtaisohjelmista.

Mulla ei ole itselläni yhtään VHS:ää kun jaoin omat kopioni haastatelluille alan veteraaneille.

Mulla on kyllä Beta SP, eli jollain festarilla homman voisi näyttää tykillä.

Toinen vaihtoehto on pommittaa Teemaa toivomuksilla, niin ne ehkä uusivat sen??

http://2002.hiff.fi/elokuvat/elokuva.html?elokuva_id=76
Jakel 11.9.2005 21:56

Koska tuo tuli teemalta?

Lauri Lehtinen 11.9.2005 22:12

Teema pitäisi masinoida näyttämään kokonaisuudessaan 80-luvun kovimpia kauhunvastaisia Ajankohtaisia Kakkosia etc., joista Jounin showssa on mukana vain jäävuoren huippuja.

Antti Vanhala 12.9.2005 17:15
Jakel (11.9.2005 21:57)
Koska tuo tuli teemalta?

Teema esitti Kauhun kummisedät maaliskuussa 2002. Tuolloin sitä tuskin kovin moni näki kun digilähetyksetkin olivat alkaneet vasta elokuun lopussa 2001. En muista että tätä olisi lainkaan Teemalla uusittu. edit: tämähän esitettiin Into-ohjelmapaikalla, Kino Into elokuvan jälkeen. Muita kotimaisia Into-dokumentteja on kyllä uusittu joten toiveita lähettämällä uusinta ei liene mahdoton ajatus.
Jouni Hokkanen 12.9.2005 18:36

Kannattaa oikeasti pistää Teemalle palautepostia ihan kaikesta..

en tiedä muista kanavista, mutta tiedän, että ainakin tuolla ne seuraa todella tarkkaan palautteita.

Ei se Hiidenvirtakaan sinne tyhjästä ilmestynyt.

Palautteen saaminen on tärkeää myös Kino Inton kannalta, että kanavan pomoporras (joista suurin osa hahmottaa paremmin ns. korkeakulttuuria kuin esim. trashia) ymmärtää ohjelmapaikan merkityksen Hesarin kriitikoiden dissaamisesta huolimatta.

Eli toiveita ja palautetta peliin esim:

http://www.yle.fi/teema/palaute.shtml
Janne Timonen 12.9.2005 20:57

Olen monasti yrittänyt ottaa Kauhun Kummisedistä Laurilta mallia, miten hörpätään kaljaa pullosta puolihuolimattoman rennosti.

Jakel 12.9.2005 21:10
Jouni Hokkanen (12.9.2005 17:37)
en tiedä muista kanavista, mutta tiedän, että ainakin tuolla ne seuraa todella tarkkaan palautteita.

No, tämä oli hyvä tietää. Itse kun olen vain olettanut jostain syystä, että Yleä ei paljoa kiinnosta palautteet. Täytyykin tehdä parannus välittömästi.
psilocybianth 12.9.2005 21:41
Jakel (12.9.2005 21:11)
Jouni Hokkanen (12.9.2005 17:37)

No, tämä oli hyvä tietää. Itse kun olen vain olettanut jostain syystä, että Yleä ei paljoa kiinnosta palautteet. Täytyykin tehdä parannus välittömästi.

Jep jep, palautetta lähti.
Bitnik 12.9.2005 23:00
Janne Timonen (12.9.2005 20:58)
Olen monasti yrittänyt ottaa Kauhun Kummisedistä Laurilta mallia, miten hörpätään kaljaa pullosta puolihuolimattoman rennosti.

Sama, Laurin tekniikalle thumbsup.gif

Mulla on toi nauhalla, eipä siitä paljon aikaakaan ole kun katsoin toisen kerran.
Lauri Lehtinen 13.9.2005 08:55
Bitnik (12.9.2005 23:01)
Janne Timonen (12.9.2005 20:58)

Sama, Laurin tekniikalle thumbsup.gif

Mulla on toi nauhalla, eipä siitä paljon aikaakaan ole kun katsoin toisen kerran.

Ville Valo ain't got shit on me

Vuodesta toiseen keskustelua herättävä bisse ostettiin muuten Ylen piikkiin ja oli ratkaiseva syy siihen, että lähdin mukaan tähän hieman yllätyksettömään helsinkiläisten perusnaamojen kokoelmaan. Ei niin, etteikö niidenkin dokumentoinnissa voisi olla pointtia. 80-luvun klippien Reino Paasilinnan ja Risto-Olavi Koskisen asiapentti-elokuvahysteriassa on vaan sata kertaa enemmän beeffiä kuin kriitikoiden ja ammattihörhöjen liberaaleissa turinoissa.

Edellisessä viestissä heittämäni idea Ylen parhaiden anti-video-asiaohjelmien uusimisesta johtaisi varmaan käytännössä siihen, että puolet katsojista ottavat kaiken helvetin tosissaan ja poliitikot ryhtyvät toimiin vanhan kunnon videosensuurin palauttamiseksi.
Bad Rain 13.9.2005 09:57
Lauri Lehtinen (13.9.2005 08:56)
Edellisessä viestissä heittämäni idea Ylen parhaiden anti-video-asiaohjelmien uusimisesta johtaisi varmaan käytännössä siihen, että puolet katsojista ottavat kaiken helvetin tosissaan ja poliitikot ryhtyvät toimiin vanhan kunnon videosensuurin palauttamiseksi.

Ei yllättäisi. Jonkinlaista liikehdintää tapahtuisi varmasti.
Goose 13.9.2005 11:30
Lauri Lehtinen (11.9.2005 21:13)
Teema pitäisi masinoida näyttämään kokonaisuudessaan 80-luvun kovimpia kauhunvastaisia Ajankohtaisia Kakkosia etc., joista Jounin showssa on mukana vain jäävuoren huippuja.

Pakko oli kaivella noita videolehtiä vuosilta 86-87 jolloin asia oli tapetilla. Näin jälkikäteen voidaan kai sanoa, että kyseisenä aikana eduskunnalla ja koko Suomen virkakoneistolla ei ollut muuta tekemistä, kuin puida tätä videosensuuria.

Suomen perustuslaki takasi kansalaisille oikeuden levittää sanaa ja kuvaa ilman ennakkosensuuria, joten laki oli käsiteltävä perustuslainsäätämisjärjestyksessä kansanedustaja Sirpa Pietikäisen aloitteesta.

Reino Paasilinna tammikuussa 87:

En usko "mustiin markkinoihin". Ala on jo tervehtymässä. Hän ei myöskään usko kovaan halpatuotiin jota jaetaan tiskien alta. Tarvitaan monta vuotta koulun penkkiä ennen kuin tekstittämättömiä elokuvia voi seurata ja silloinhan se järki on jo muutenkin kasvanut.
Ilja Rautsi 13.9.2005 11:37

Kai tämä olisi nyt pakko nähdä jo senkin takia että oppisi juomaan kaljaa korrektisti.