Yle tänään telakalla.

kongon oskari 6.9.2005 17:48

Julkaistu 06.09.2005, klo 13:41

(päivitetty 06.09.2005, klo 16:57)

Yleisradion ohjelmatoiminta keskeytyy kello 14-24 väliseksi ajaksi YLEn henkilöstön ulosmarssin vuoksi. Ohjelmatoiminta on keskeytyksissä tämän ajan
Antti Tohka 7.9.2005 09:04

Tähän voidaan aloittaa myös keskustelu Yleisradiosta.

Oma kommentini:

Vituttaa koko Yleisradio.
Disco Studd 7.9.2005 09:21

Vituttaa vapaamatkustajat, jotka ei maksa tv-lupaa ja siten ajaneet YLEn nykyiseen vittumaiseen tilanteeseen. Eikä sekään ole kivaa, että minä joudun maksamaan näiden ihmisten puolesta koko kansan tv-katselun.

Antti Tohka 7.9.2005 09:25
Disco Studd (7.9.2005 07:22)
Vituttaa vapaamatkustajat, jotka ei maksa tv-lupaa ja siten ajaneet YLEn nykyiseen vittumaiseen tilanteeseen. Eikä sekään ole kivaa, että minä joudun maksamaan näiden ihmisten puolesta koko kansan tv-katselun.

Olet kommunistisen propagandan uhri.
Jakel 7.9.2005 09:48

Vituttaa nuo lupamaksajat, jotka ovat kritiikittömällä maksamisellaan ajaneet Ylen tähän ahneuden tilaan ja luoneet suojatyöpaikan eläkelöityneille valtion virkamiehille ja poliitikoille.

Antti Tohka 7.9.2005 09:55
Jakel (7.9.2005 07:49)
Vituttaa nuo lupamaksajat, jotka ovat kritiikittömällä maksamisellaan ajaneet Ylen tähän ahneuden tilaan ja luoneet suojatyöpaikan eläkelöityneille valtion virkamiehille ja poliitikoille.

Hyvä Jakel! Tosin itsekin olen tv- lupani maksanut aina. Olen toki tyytyväinen Ylen tarjontaan, mutta sisäpiiritiedot loputtomasta byrokratiasta juuri noiden poliittisten nimitysten vuoksi paisuneen keskijohdon vuoksi vituttavat. En ole myös tätä digiprojektia vastaan, vaikka monet ovat sitäkin kritisoineet. Analoginenverkko kuitenkin painuu hautaa rasittamasta ihan lähivuosina.
Romero 7.9.2005 09:55
Disco Studd (7.9.2005 08:22)

Vasta on isoon ääneen kuulutettu että luvan maksaneita on enemmän kuin koskaan, ja hintoja korotetaan tasaiseen tahtiin vuosittaisella porrastuksella vain hyvin marginaalisen ryhmän jättäessä sen vuoksi luvat maksamatta. Mahtaa olla jostain ihan muusta kuin "vapaamatkustajista" kiinni nuo rahavaikeudet.
Red Right Hand 7.9.2005 10:36
Jakel (7.9.2005 08:49)

Jep, ekana tämä spede Junger olisi voinut fudata itsensä ulos. Jossain siellä on löysää rahaa ja turhia duunipaikkoja, mutta mielestäni ei niinkään tällä teknisellä eli toteutuksen puolella, vaan ihan toisaalla.

Toi ylen byrokratia on tosiaan ihan kreisiä. Mäkin olen kuullut varsin älyttömiä tarinoita siitä kuinka hyvin ja helposti ns. Vitun Hyvä Ohjelmaidea etenee talon rattaissa (eli siis ei etene) kun jokaikinen pilkunnussiminen pitää käydä palaveeraamassa tuhat kertaa jokaikisessä portaassa ja samat jutut selittää talon jokaikiselle pikkutakkipösilölle... Just noita paperin (eli peukalon) pyörittäjiä olisi voinut karsia ihan silleen ronskisti vaan.
Disco Studd 7.9.2005 11:15

Jos ne suunnitellut 100-200 irtisanomista toteutetaan tuosta turhasta keskivartalojohdosta, niin siitä vaan.

Mutta koska Antti ilmeisesti toivoi yleisempää keskustelua YLEstä, toistan yleisesti, että en hirveästi arvosta näitä pinnareita jotka katselee kirkkain silmin Jouni Hokkasen duunaamaa Kino Intoa ja kuvittelee näiden elokuvien ilmestyvän digiboxiin tyhjästä.

Toivottavasti Jouni saa pitää duuninsa.
Antti Tohka 7.9.2005 11:34
Disco Studd (7.9.2005 09:16)
Jos ne suunnitellut 100-200 irtisanomista toteutetaan tuosta turhasta keskivartalojohdosta, niin siitä vaan.

Mutta koska Antti ilmeisesti toivoi yleisempää keskustelua YLEstä, toistan yleisesti, että en hirveästi arvosta näitä pinnareita jotka katselee kirkkain silmin Jouni Hokkasen duunaamaa Kino Intoa ja kuvittelee näiden elokuvien ilmestyvän digiboxiin tyhjästä.

Onkos Jounilla joku oikea duuni Ylellä vai vain noita Intoon liittyviä hommia?
Jani Hietapakka 7.9.2005 12:19

Jouni taitaa olla (freelancer) keikkahommissa Ylellä.

Lazer 8.9.2005 16:11
Disco Studd (7.9.2005 11:16)

Hupaisinta on, että sitten näiden maksamattomien on suuren ääneen pillitettävä ympäri kyliä, kun kauhia tv-lupatarkastaja kävi ovikelloa soittamassa.
Yotsuya 8.9.2005 16:29
Disco Studd (7.9.2005 09:22)

Se on nykyään niin helppoa. Kaikki jotka äänestivät DS:ää 'Kenelle on mukavinta vittuilla' ‑ketjussa, nyt kandee viimeistään hoitaa tää juttu pois päiväjärjestyksestä. Suositelaan muillekin. Vaivattomampaa kuin kirkosta eroaminen.
Jouni Hokkanen 9.9.2005 12:06

( ..olin viimeksi oikeassa duunissa kesällä ‑89 koffin panimossa)

kino intoa teen freenä, eli kausi kerrallaan kevät, kesä, syksy.

eli meikästä ja into-leffoista pääsee tarvittaessa hyvinkin nopeasti eroon.

palkkiosta ei paljon kannata meteliä pitää.

itseäni huolettaa tällä hetkellä kovasti, kun inton minulta tilannut pomo lähtee muihin duuneihin, eikä sen seuraajasta ja varsinkaan uuden pomon linjasta ole vielä tietoa. mutta sentään ensi kevään into kuitenkin tilattiin minulta tänään.

mä en sinänsä (ainakaan vielä) dissaisi tätä jungeria, sillä ylen nykyiset ongelmat juontuvat lafkan historiasta.

ylestä on vuosikymmenten saatossa muodostunut ammattiliitojen tarkoin suojelema puoleiden jäsenkirjaduunien ja muiden suojatyöpaikkojen kasautuma. sellainen kafkamainen pikkupomojen paratiisi.

usein sinänsä lahjakkaiden toimittajien ja ammattitaitoisen tekniikkaväen hyvät yritykset tehdä jotain hienoa ja päräyttävää katoavat koneiston rattaisiin.

ylessä on monissa paikoissa uskomaton byrokratia ja kallis tuotantojärjestelmä, joka ei millään tapaa edistä ohjelmien tekemistä.

mielestäni toimittajia ja tekijöitä ylessä ei ole liikaa. toisin kuin pomoja ja hallintorakenteiden pyörittäjiä.
Korson Antti 10.9.2005 00:07

Me ollaan maksettu se lupamaksu vähän pitkin hampain mutta YLEn ohjelmia mä katselen jos sieltä jotain tulee katsottua, se dokkaripuoli on esim. hoidettu hyvin mutta jatko ei näytä lupaavalta. Digiboksi hankitaan kohta lähinnä ton Teeman vuoksi. Mutta jos joku vituttaa niin se että maksuja korotetaan vielä jonkun yleisurheilun MM-skabojen takia niin vitun päivää sentään. Näistä muuten vastaa sun rakastama kokoomus, Yotsuya. Kommarit rakastaa byrokratiaa, se on totta mutta Ilkka Kanervan tapaiset paskat rakastaa muiden ihmisten rahojen tuhlaamista. Kohta saadaan varmaan maalaisliiton nuoriso-TV (Land & Blut Fernsehen Fur Jugend). Toi saatanan poliitikko-osasto pitäisi heivata sieltä vittuun