Kungfu-elokuvan tunnistusta

k-mikko 17.11.2003 10:37

En ole oikein koskaan innostunut itämaisesta potkintataiteesta. Syy tähän lienee leffa, jonka katsoin ainakin pariin otteeseen joskus yläasteella, yleensä vielä kipeänä kotona lojuessa, koska se oli jollain luokkakaverilla kopioituna vanhalta Suomi-nauhalta (tai ei se nyt tuolloin 80-luvun lopulla välttämättä kovin vanha ollut). Ok, kyseessä siis jonkinlainen potkuttelu. Kättä pidempää ei ehkä käytetty, ja ninjapuvut ainakin oli jätetty kaappiin. Vissiin. Ainoa varhaisteini-ikäiseen mieleeni syöpynyt kohtaus oli sellainen, jossa päähenkilö pääsee hierottavaksi. Hieronta muuttu täyden palvelun hoidoksi, koska jalkovälin (ja pään?) kohdalla on kuitenkin pöydässä aukko ja pöydän alle laatikkoon menee nainen hieromaan altapäin. Kohtaus varmaan liittyi oleellisesti juoneen.

Jäänyt vaivaamaan, että mikä leffa tuo oikein oli.
-jAn- 17.11.2003 15:13

Nähty on, joten et ainakaan ole keksinyt tuota omasta päästäsi. Nyt alkoi kiinnostamaan minuakin, mikähän tuo leffa mahtoi olla?

Disco Studd 18.11.2003 09:28

Kuvauksesta tulee mieleen ainoastaan

Jackien Chanin amerikkalainen kasarikammotus Suojelija (The Protector, 1985). Ohjaajana James Glickenhaus of all people...
drake2j 18.11.2003 13:45
Disco Studd (18.11.2003 09:28)
Kuvauksesta tulee mieleen ainoastaan Jackien Chanin amerikkalainen kasarikammotus Suojelija (The Protector, 1985). Ohjaajana James Glickenhaus of all people...

Oliko tätä The Protectoria saatavilla niiden Future Filmin julkaisemien Jackie VHSsien joukossa vai ainoastaan aikoinaan jonain (Nordicin?) FIxinä?
moska 18.11.2003 13:49

Suojelija on Warnerin kamoja, itselläni on 90-luvun myyntikasetti.

Antti Tohka 18.11.2003 14:30

Ei toi leffa ole kylla Protector, silla tuossa kohtauksessa missa Jackie ja Danny Aiello ovat hierottavana, ovat herrat ihan normaalilla hierontalaverilla. Reika on siis vain ja ainoastaan naaman kohdalla. Jabat yritetaan puukottaa, mutta Jackie hoksaa ajoissa what is going on, ja pistaa puukkomiehia turpaan. SFx oli muuten runsaasti leikattu.

Janne Timonen 18.11.2003 14:34

Hä? Olin ihan varma, että kyseessä on Protector. Nyt jäi kiusaamaan pahasti. Perkele.

Antti Tohka 18.11.2003 15:47
Janne Timonen (18.11.2003 13:34)
Hä? Olin ihan varma, että kyseessä on Protector. Nyt jäi kiusaamaan pahasti. Perkele.

Mun on vahan vaikea kuvitella Jackie Chania elokuvaan, missa se kavisi huorissa.
Disco Studd 18.11.2003 16:54
Antti Tohka (18.11.2003 15:30)
kohtauksessa missa Jackie ja Danny Aiello ovat hierottavana, ovat herrat ihan normaalilla hierontalaverilla. Reika on siis vain ja ainoastaan naaman kohdalla.

Oletko nyt ihan varma? Vai onko se sun näkemäsi SFx vähän liiankin leikattu kanssa.
Disco Studd 18.11.2003 16:56
Antti Tohka (18.11.2003 16:47)
Mun on vahan vaikea kuvitella Jackie Chania elokuvaan, missa se kavisi huorissa.

Se olikin vain Danny, joka sai hoitoa.

Ja 80-luku oli outoa aikaa, varsinkin Jackien amerikankeikoilla.
Antti Tohka 18.11.2003 17:03
Disco Studd (18.11.2003 15:54)
Antti Tohka (18.11.2003 15:30)
kohtauksessa missa Jackie ja Danny Aiello ovat hierottavana, ovat herrat ihan normaalilla hierontalaverilla. Reika on siis vain ja ainoastaan naaman kohdalla.

Oletko nyt ihan varma? Vai onko se sun näkemäsi SFx vähän liiankin leikattu kanssa.

Enhan mina mistaan enaa voi olla varma sen jalkeen, kun Hartikainen kavi Pariisissa. Olen omistanut leffasta myos leikkaamattoman version, joten reian puuttuminen ei ainakaan johdu sensurista (mutta saattaa johtua reiasta paassani). Luulisi kuitenkin, etta lahes jokainen ennen vuotta 77 syntynyt mies olisi taman nahnyt, joten vahvistusta suuntaan tai toiseen odotellaan.
Janne Timonen 18.11.2003 21:50
Antti Tohka (18.11.2003 16:47)

Niin, muistini mukaan kyseessä oli tällainen, Jackie nolona, valkoinen mies huorissa ‑tyyppinen ratkaisu.
Rikhard 7.12.2003 12:41

Oli sitten pakko kaivaa näinkin hieno elokuva pölypallojen keskeltä ja varmistua asiasta.

Protector – Suojelija on kyseinen teos ja 2 minuuttia sitten tapahtuneen tarkastelun perusteella hierontalaverissa on 2 reikää. Eikä Jackie mitenkään nolona tilanteessa ole, vaikka valkoinen mies huorissa onkin. Vaikuttaisi lähinnä odottavan vuoroaan. Tilanne päättyy tosiaan puukotuksen yritykseen ja eräänlaiseen esiasteeseen Rush Hour 2:n hiromalaitoksen nojatuolipotkuttelusta.
k-mikko 28.1.2010 10:29

Juu, Danny Aiello saa hoitoa reiän läpi hierontalaverilla ja on aiemminkin muistellut 'Nam-aikojen seikkailujaan. Chan on ainoastaan vastaanottamassa selän päällä kävelyä, mutta suhtautuu Aiellon retosteluihin ja toimintaan kovin ymmärtävästi ja hyväksyvästi.