Elitistinen kesäharrastus

jukkasil 14.8.2005 22:40

Koko kesä ollaan kuvattu lyhytelokuvia, ohessa muutama kuvakaappaus doku-dv-kaseteilta (itse leffat kuvattu filmille), nämä kaappaukset meidän pasta-länkkäristä (spagetti-länkkäri --> spagu, pasta-lankkäri --> pastu?) "Al Dente"-nimeltään. Kuvattu siis pääasiassa paskanhajussa Sauvossa (meidän omassa "studiossa") ja käytiin sitä eilen vähän Suomen Yyterissäkin kuvaamassa. Lyhäri valmistunee joskus syksyn 2005 aikana:

http://windyhillblog.blogspot.com/
theremin 14.8.2005 22:46

Miehet ovat ainakin oikeaoppisesti rumia joten siitä plussaa.

thumbsup.gif
Honey 15.8.2005 09:56
theremin (14.8.2005 21:47)
Miehet ovat ainakin oikeaoppisesti rumia joten siitä plussaa.  thumbsup.gif

Samaa mieltä. biggrin.gif Saluunakulissikin näyttää sopivan rouhealta ainakin amatöörituotantoon.

Ihan uteliaisuudesta kysyn: minkälaisilla vehkeillä äänitätte ääniraitaa?
jukkasil 15.8.2005 10:32
Honey (15.8.2005 09:57)
theremin (14.8.2005 21:47)
Miehet ovat ainakin oikeaoppisesti rumia joten siitä plussaa.  thumbsup.gif

Samaa mieltä. biggrin.gif Saluunakulissikin näyttää sopivan rouhealta ainakin amatöörituotantoon.

Ihan uteliaisuudesta kysyn: minkälaisilla vehkeillä äänitätte ääniraitaa?

Saluunakulissit rakennettiin oman talomme vajaan, jossa kuvattiin myös toinen lyhäri tänä kesänä eri lavasteissa.

Äänet tehdään italialaiseen tyyliin jälkikäteen. Varsinaista dialogia tähän ei nyt tulekaan, vain italiankielinen kertojaääni, jonka Giuseppe Tozza-niminen italialainen sälli tekikin jo valmiiksi keväällä ja kuulostaa ihan perkeleen hyvältä.

Äänikalustosta sen verran, että foley-matskua äänitetään Panasonicin DVX100A:lla iso- ja pienikalvoisilla konkkamikeillä (multa löytyy myös yksi isokalvoinen putkimikki kotoa, Panassa on suoraan phantom-virta ja 2 x xlr:t) + Datille ja suoraan kovalevyllekin riippuen äänen luonteesta. Mun pitäis vielä säveltää musat tuohon E.M-tyyliin, eli kyllä tässä hommaa riittää syksyn pimeisiin iltoihin! Itse leffa kuvattiin Super 8:lla näille Kodakin uusille Vision2 200 ja 500T-negafilkoille.
Ehetyz 15.8.2005 17:11

Itsekin kuvailen, omassa kaveripiirissä. Pian pitäisi alkaa kuvaamaan mahtavan kokoista rikosleffaa, saa nähdä miten onnistuu.

Yksi leffoistamme oli kyllä Findie-DVD:llä.
Jon Soldehed 15.8.2005 17:34

Meikä on kuvaillut vuoden mittaan enimmälti keikkataltiointeja ja erästä musiikkidokumenttia. Pari fiktiopätkää on väännetty, joista eräs oli talvella aloitettu tribuutti Il Grande Silenziolle. Se kuitenkin meni lopulta jäihin ja sitä tuskin tehdään loppuun enää koskaan. Jäissä on myös yksi heroic bloodshed-töräys. Lähiviikkoina taidetaan tehdä juosten kusemalla lyhyt italocrime-apinointi ja syksymmällä pari musiikkivideota. Joka teoksessa on formaattina DV (tai oikeastaan yhdessä taisi olla BETA) ja kamat, joihin meikällä ei koskaan olisi varaa, tarjoaa koulutuspaikkani.

Masterbrain 16.8.2005 19:07

Kyllähän kaikenlaisia projekteja on tullut tässä vuosien mittaan tehtyä. Nyt meininki on muuttunut kuitenkin hieman totisemmaksi koulun puolesta. Taitaa olla sama koulu joka tarjoaa kamat Jon Soldehedille kuin minullekkin.

Jon Soldehed 16.8.2005 19:21
Masterbrain (16.8.2005 18:08)
Kyllähän kaikenlaisia projekteja on tullut tässä vuosien mittaan tehtyä. Nyt meininki on muuttunut kuitenkin hieman totisemmaksi koulun puolesta. Taitaa olla sama koulu joka tarjoaa kamat Jon Soldehedille kuin minullekkin.

SKTO? Kas, en olekaan koulun ainoa elitisti. biggrin.gif
Janne Timonen 16.8.2005 20:48

Olen äänisuunnittelijana ja äänittäjänä kansainvälisessä dokumenttiprojektissa. Aiheena virolainen vanha sukellusvene, sen historia ja nykytila. Kuulemma ainoa plaatuaan nykyäänsä. Muut on pohjassa tai muuten romuna.

Jingo 16.8.2005 21:34
Jon Soldehed (16.8.2005 18:22)

Kuten myös minulle. Taitaa Jonin muisti hieman pätkiä.
Jon Soldehed 17.8.2005 17:48
Jingo (16.8.2005 20:35)
Jon Soldehed (16.8.2005 18:22)

Kuten myös minulle. Taitaa Jonin muisti hieman pätkiä.

Hah, en mä sua jaksanut enää edes laskea, kun roikut siellä Helsingissä Idolsien parissa. biggrin.gif
Masterbrain 18.8.2005 08:24
Jon Soldehed (16.8.2005 19:22)

Elitistit valtaavat Nakkilaa! ninja.gif
Janne Timonen 18.8.2005 11:49

Onko Nakkilassa on vielä sellainen kapakki kuin Musta Varis?

Minulla on sinne elinikäinen porttikielto.
Samvli 18.8.2005 11:59
Janne Timonen (18.8.2005 10:50)

Tästä varmaan löytyy mukava tarinakin?
Plissken 18.8.2005 12:03
Samvli (18.8.2005 11:00)
Janne Timonen (18.8.2005 10:50)

Tästä varmaan löytyy mukava tarinakin?

Tyyliin: "Hehkutin Armageddonia ja tuuletin yht' aikaa. Hankkijanlätsäjengi hiiltyi ja ilmoitti, että toisten ei ole tulemista."