Video Nasties

Samvli 5.8.2005 14:50

Tulipa mieleen selatessa vanhoja zine lehtisiä että onkos täällä Suomessa kysyntää video nasty leffoille? Nämä oli aikaisemmin ne kaikista kysytyimmät nimikkeet:

ANTHROPOPHAGOUS THE BEAST

THE BEAST IN THE HEAT

LIVING DEAD/LET SLEEPING CORPSES LIE

LOVE CAMP 7

Ulkomaille noita on tullut myytyä kovaan hintaan. Mitenkäs täällä, löytyykö Fix-keräilijöiden joukosta UKx-keräilijöitä?
Goose 5.8.2005 15:55
ANTHROPOPHAGOUS THE BEAST

THE BEAST IN THE HEAT

LIVING DEAD/LET SLEEPING CORPSES LIE

LOVE CAMP 7

Kaikista taitaa olla jo DVD:t ulkona, joten kiinnostus voi olla vähäistä.
Koston käsi 7.8.2005 23:44

Kyllä ainakin mulle nastyt kelpaavat. Tosin tähän mennessä hyllyyn on eksynyt vain nämä:

Antropophagus the Beast

Night of the Bloody Apes

Bloody Moon

Lisää saa tyrkyttää (En kuitenkaan kovin paljoa viitsi nastyistä maksaa..).
Romero 9.8.2005 02:54

Onhan noita muutama hyllyyn kertynyt ja lisäyksetkin ovat tervetulleita, en tosin ole noita mitenkään keräämällä kerännyt vaan paria poikkeusta lukuunottamatta UKx:t on tullut hommattua yksinkertaisesti sen takia että muitakaan versioita ei ole sattunut tulemaan vastaan. Paska vain että muutaman nauhan kohdalla minulla ei kyllä ole minkäänlaista tietoa siitä ovatko ne aitoja UKx:iä vai hämäriä uusintaversioita, ei ole oikein tietämystä tuolta saralta.

Wing 9.8.2005 06:42
Romero (9.8.2005 02:55)
Paska vain että muutaman nauhan kohdalla minulla ei kyllä ole minkäänlaista tietoa siitä ovatko ne aitoja UKx:iä vai hämäriä uusintaversioita, ei ole oikein tietämystä tuolta saralta.

Eikös kaikissa brittivideolain aikaisissa nauhoissa komeile tuo BBFC:n 18-ikärajapallo? Vai mitä tarkoitit "aidolla UKx:lla" ja "uusintaversiolla"?
Samvli 9.8.2005 07:29
Wing (9.8.2005 05:43)
Romero (9.8.2005 02:55)
Paska vain että muutaman nauhan kohdalla minulla ei kyllä ole minkäänlaista tietoa siitä ovatko ne aitoja UKx:iä vai hämäriä uusintaversioita, ei ole oikein tietämystä tuolta saralta.

Eikös kaikissa brittivideolain aikaisissa nauhoissa komeile tuo BBFC:n 18-ikärajapallo? Vai mitä tarkoitit "aidolla UKx:lla" ja "uusintaversiolla"?

Alkuperäisissä "video nasty" kassuissa ei ole tietenkään BBFC:n ikärajatarroja. Mutta ei niissä pahemmin mitään muitakaan tarroja ole, paitsi ehkä videoliikkeiden/julkaisijan tarroja joten aidon kasetin tunnistaminen voi olla vaikeaa. Anthropophagousista on liikkeellä paljonkin näitä uusia kopioita eli eivät ole alkuperäisiä.
Wing 9.8.2005 08:01

OK, nyt ymmärrän. Luulin siis aluksi, ettei Romero ollut varma siitä, onko joku nauha ajalta ennen videolakia vai onko kyseessä videolain aikainen uusintajulkaisu.

Noita täysin tarrattomia UKx-nauhoja on minullekin vastaan tullut, en rohjennut kusetuksen pelossa ostaa (kun hinnatkin liikkuivat 200 mk:n tietämillä).
Romero 9.8.2005 10:33

Joo, nimenomaan noita uusia kopioita tarkoitin: Olen itsekin kuullut että noita on liikkeellä suhteellisen paljon, eräiden lähteiden mukaan niitä on monistettu enemmän hollannista kuin britteinmaalla. Noista omista hyllyntäytteistä ainakin parista Medusan ja Replayn julkaisusta on vaikea mennä sanomaan ovatko alkuperäisiä vai eivät.