Johnny Kniga Kertoo

Korson Antti 13.11.2003 11:19

olen vuosikausia mielenkiinnolla seurannut tätä uutispalstaa, ensin Like Uutisissa ja nyt tässä seuraajassa. uusimmassakin numerossa, jota tässä härskisti lueskelen työajalla, on mm. jutut Jihadin zombiarmeijan suunnitellusta attentaatista USAan ja sveitsiläisestä äijästä joka pakotti muijansa käyttämään vanhoja tekareitaan. jostain syystä näitä samoja uutisia ei ole oikeastaan koskaan osunut silmään missään muissa uutisvälineissä. viimeaikoina onkin iskenyt hirveä epäily:keksivätkö ne jätkät nämä jutut omasta päästään? uskoni länsimaiseen tiedonvälitykseen on nyt koetuksella

Young Hova 13.11.2003 11:29

Sehän on hra Hokkasen käsialaa. Kysy Jounilta.

Antti Tohka 13.11.2003 11:32

Kyllahan nuo ainakin ennen keksittiin joko toimituksen sisalla tai sitten pollittiin jostain Hullu-hullu maailma tyyppiselta uutissaitilta. Jouni varmaan korjaa, jos olen vaarassa.

Spaddu 13.11.2003 11:34

Mä olen aina ollut siinä uskossa, että ne jutut on mielikuvituksen tuotetta... Kun lehden nimi oli vielä Like-uutiset, jutut olivat vielä tajuttomampia. Silti näitä uusimpia juttuja lukiessa tulee välillä sellainen fiilis, että tuohan voisi periaatteessa olla mahdollista (em. zombiearmeijat poislukien).

Ko. läpyskän paras juttu on kyllä 2001 joulun alla ilmestynyt Jari Halosen haastattelu! Kun kysyttiin, että millaista oli vaimon ohjaaminen, Halonen heitti ensiksi jotain "ihan tavallista" ‑tms. kommenttia, mutta lisäsi sitten, että noh suoraan sanottuna ei tullut pillua muutamaan kuukauteen.
Jouni Hokkanen 2.12.2003 17:18

Liken Monitorossa ja sittemmin Knigassa olen pyrkinyt pitämään äärimmäisen tiukkoja uutiskriteereitä.

Aloitin tämänkaltaisten laatu-uutisten toimittisen joskus ammoisen Radiomafian legendaarisessa Kuilun partaalla-ohelmassa, johon pyrittiin haastattelemaan uutisissa esiintyneitä tyyppejä.

Proggis saneerattiin sittemmin kun maanantaiaamuinen häröily ei sopinut uuljaan formaattiradion kaavioon.

Nykyään en ehdi tämänkaltaisia haastatteluja valitettavasti enää tekemään, joten riittää, että valitsemieni uutisten pitää olla julkaistu jossain mediassa.

Ulkomaankeikoilla pyrin aina ostamaan pirusti paikallisia lehtiä, joista uutiset usein plokkaan. Hongkonngin South China Morning Post on eräs lemppareistani, samoin Bangkok Post.

En siis keksi uutisia itse. Niin lahjakas satusetä en sentään ole. (Eikä näillä liksoilla)

Sorry kun vastaan tähän vasta nyt, mutta olin Tallinnan PÖFF-leffafestareilla ja vähän venähti ...