The Island (2005)
Disco Studd (1.4.2005 11:12)
Eilen kun olin katsomassa Sin Cityn, sen alussa tuli Amityville Horrorin (MICHAEL BAY PRESENTS) traileri. Näytti ihan hyvältä säikyttelybullilta. Ja on varmasti parempi kuin alkuperäinen AH, joka on todella tylsä. Huom uusi TCM ei ollut mielestäni kummoinen, jos nyt ei ihan huonokaan.
En usko että Island olisi mikään Bay-mestariteos. Se on olevinaan aika vakava.
Kalle Kinnunen (1.4.2005 12:51)Eilen kun olin katsomassa Sin Cityn
Teeppäs Kalle tästä uusi threadi ja kerro oliko hyvä.
Sanotaan vaan että oli hyvä. Ohjaajansa paras. Just mitä traileri antaa odottaa.
Kannattaakö tätä mennä enää katsomaan lainkaan jos näki leffassa trailerin? Siinä nimittäin paljastettiin tylysti ja selkeästi artikuloiden kaksi ilmeisen tärkeää juonenkäännettä. Vituttaa.
Villisti voisin veikata, ettei tuosta ainakaan rahaa kannata maksaa.
En ole huomannut Bayn elokuvissa aiemminkaan varsinaisia juonenkäänteitä.
Elokuvan ensi-ilta oli juuri viime viikonloppuna ja siitä tuli saman tien koko kesän ja Michael Bayn uran suurin kaupallinen floppi.
Elämme muuttuvia aikoja...
(The Lukewarm.) (29.7.2005 13:08)
Kun luin ensimmäistä kertaa The Islandin juonikuvauksen, mieleeni tuli heti että onkohan tämä sitten joku Parts: The Clonus Horrorin remake. Enpä näköjään osunut liian kauas.
Kalle Kinnunen (29.7.2005 11:35)En ole huomannut Bayn elokuvissa aiemminkaan varsinaisia juonenkäänteitä.
Ok. Itseasiassa sekoitin tämän mielessäni jotenkin Aronofskyn Fountain ‑projektiin ja luulin kyseessä olevan jotain astetta ovelampaa scifiä. Jos haluan Michael Bay ‑tyylistä toimintaa, niin pelaan pleikkarilla tms. Nyt pitää vielä päättää onko Scarlett J. riittävä syy käydä katsomassa tää leffa
Trailerin tullessa aluksi ajattelin, että tämähän vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Tuli mieleen myös tuo Logan's Run. Mielenkiintoista scifia varmaankin. Sitten "From the director of Armageddon and Pearl Harbor!". Jaaha, siinä meni senkin elokuvan kiinnostavuus ja loppuosa trailerista näyttikin latistavan ihan mielenkiintoiselta vaikuttaneen idean. Näyttävää toimintaa, ei kai siinä mitään. Bay on jo jonkin uutisen mukaan hyväksynyt floppituloksen. Sellainen tulee jossain vaiheessa jokaiselle ohjaajalle ja nyt oli hänen vuoronsa. Mutta vaikka PH tuotti aikoinaan sinänsä hyvin niin odotuksiin nähden sitäkin kai pidettiin floppina.
Tuli muuten nahtya The Island viime viikolla teatterissa ja onhan se sita perinteista Bay kamaa, jossa toimintaa yritetaan siivittaa vakavalla kritiikilla kloonaamista vastaan ja kuinka rikkaat tekevat mita haluavat oli se sitten eettisesti oikein tai vaarin.
Sanotaanko nain, etta jos on tykannyt aikaisemmista Bayn tuotoksista niin pitaa The Island leffastakin. Itsellani ei kylla ole mikaan Bayn tuotos pahemmin oikein iskenyt ja vielakin olen samalla linjalla. Jos jotain positiivista leffasta pitaa hakea niin onhan siina yksi loistava moottoritie takaa-ajokohtaus, mutta siinapa se. Huonona puolena kohtauksessa on loppupuolen paatos jatkaa takaa-ajoa uuden teknologian "taistelumoottoripyoralla"... arg...
Elokuvan lopetus on onnellinen jalleen kerran ja juoni jai auki monestakin kohtaa. Hyvasta ideasta keskinkertainen elokuva, siis jos todellakin tykkaa Michael Baysta.
Elokuvan virallisena sponsorina taitaa toimia Msn-hakukone (kylla se sitten osaa tehda vaikka mita), joka kay jokaiselle elokuvan katsojalle selvaksi...
Onko kukaan nähnyt sekä Clonus Horroria että tätä? Eli huomasitteko yhtäläisyyksiä? Itse olen vain ensiksimainitun nähnyt.