Paras suomi independent-elokuva

blashyrkh 8.7.2005 17:20

Olen selaillut tuota findieleffat.orgia ja harmittaa pirusti tuo leffojen taso.

Onko suomessa tasokkaita harrastajavoimin tehtyjä elokuvia ollenkaan?

Saisivat rakentaa findien sivuille myös "hiekkalaatikon", jossa aloittelijat voisivat jakaa testipätkiään ym. kuraa. koska 70% noista jaossa olevista "elokuvista" on testipätkiä.

nyt loppu urputus, eli asiaan.

Kuolleiden talvi Vesurilta tuli sekkailtua taannoin.

ja pätkä oli ihan toimiva, hieman liian pitkä. Zombeja ja verta tarvitaanko muuta?
Honey 22.7.2005 11:04

Useimmat kotimaiset indie-leffat jäävät katsomatta ainakin allekirjoittaneelta juuri erinäisten toiminta-/ kauhuleffakliseiden vuoksi. Sen vielä ymmärrän, jos joku elämänsä

ensimmäisessä omassa elokuvassaan haluaa "näyttelijöidensä" keekoilevan pyssyt kourassa ja ammuskelevan toisiaan vähän mistäkin (olemattomasta) syystä tai lennättää tekoverta pullokaupalla. Tämä menee harjoituksen piikkiin. Mutta jos sama toiminta jatkuu vielä seuraavissakin tuotannoissa, eikä tällaiselle toiminnalle löydy mitään järkevämpää syytä kuin "Hei, me tehdään tässä nyt elokuvaa", ollaan mielestäni väärillä jäljillä.

Toki näistä leffoista voi huumoria repiä, mutta eivät ne ainakaan mielikuvituksen rikkaudesta kerro.
Wing 24.7.2005 21:56
blashyrkh (8.7.2005 17:21)
Olen selaillut tuota findieleffat.orgia ja harmittaa pirusti tuo leffojen taso.

Onko suomessa tasokkaita harrastajavoimin tehtyjä elokuvia ollenkaan?

Saisivat rakentaa findien sivuille myös "hiekkalaatikon", jossa aloittelijat voisivat jakaa testipätkiään ym. kuraa. koska 70% noista jaossa olevista "elokuvista" on testipätkiä.

nyt loppu urputus, eli asiaan.

Kuolleiden talvi Vesurilta tuli sekkailtua taannoin.

ja pätkä oli ihan toimiva, hieman liian pitkä. Zombeja ja verta tarvitaanko muuta?

Katsopa Bad Egg Filmsin "Sipolan Teurastaja", tuota IMHO voi jo kutsua kohtalaisen tasokkaaksi elokuvaksi. Saman porukan "Bugi Fiction" oli myös asiallinen, valovuoden päässä edeltäjästään Frankenströmistä...
Esa Linna 24.7.2005 22:27

Itse olen tykästynyt Trash Videon viimeisimpiin tuotoksiin, huumorin taso on juuri sellaista mikä käy omalle aivokapasiteetilleni. Siitäpä tulikin mieleeni että Murhapukki-dvd on arvostelematta edelleen, sori Rantala & muut! Tähtäänkö arvion julkaisun seuraavan joulun paikkeille samantien?

Esa Linna 24.7.2005 22:34

Ja sen verran pitää sanoa, että esim. perustrillereitä, scifia ja draamaa kyllä kaivattaisiin Suomen indiekentälle lisää. Kauhua ja kauhukomediaa on jo riittämiin. Saa nähdä milloin Jyväskylän suunnasta tuleva Aika Tappaa pääsee teatteriin/levylle.

http://www.aikatappaa.com/

Ulkomailta tulee aika ajoin aika kunnianhimoisia microcinema-tekeleitä, lähiaikoina tulossa Elitistiin arvostelu tuoreesta uusi-seelantilaisesta Memories of Tomorrow-elokuvasta:

http://themovie.unkreative.com/
Wing 24.7.2005 23:08
Esa Linna (24.7.2005 22:35)
Ja sen verran pitää sanoa, että esim. perustrillereitä, scifia ja draamaa kyllä kaivattaisiin Suomen indiekentälle lisää. Kauhua ja kauhukomediaa on jo riittämiin.

Muistaako kukaan enää sitä vuosien takaista "indie-komediaa", jossa nörttijätkät jeesasivat tietokoneen avulla luokan pahista, kun tämä syystäjotaenmuista joutui johonkin tietovisan tapaiseen...

"Tietskari tietskari on mun paras kaveri – ja Paavo!"

Leffan nimi taisi olla "Fhhhrrrnn" tjsp.

Siinäpä komediaa kerrakseen... smile.gif
moska 25.7.2005 00:14

Minusta kokeelliset lyhärit ovat kaikkein mielenkiintoisimpia "suomi-indie-tuotoksista" (typerä ilmaus kaikin puolin). En tarkoita kokeellisella lyhärillä sitä, että kokeillaan, millaisia erilaisia tappoefektejä saadaan aikaan, vaan lähinnä tekijöidensä (inside-)huumorin muodostamien ideoiden muodostamia kokonaisuuksia. Olen useampaankin kertaan jaksanut katsella esimerkiksi ystäväni yläasteella kavereidensa kanssa tekemiä "elokuvia" juuri siksi. Minua kiinnostaa nähdä ideoita, ei spektaakkeleita. Suosikkeja alalta: Psykodeeli, voitti ATV:n elokuvakisan v. 2000 ja tuli silloin kanavalta nauhoiteltua, saavutti pientä kulttimainetta täälläpäin.

Young Hova 25.7.2005 17:17
Wing (24.7.2005 23:09)
Muistaako kukaan enää sitä vuosien takaista "indie-komediaa", jossa nörttijätkät jeesasivat tietokoneen avulla luokan pahista, kun tämä syystäjotaenmuista joutui johonkin tietovisan tapaiseen...

Leffan nimi taisi olla "Fhhhrrrnn" tjsp.

Siinäpä komediaa kerrakseen...  smile.gif

Joo. Tommi Mattilan (ja Kimmo Jaatisen?) käsialaa, eli Olari Underground Filmsin tuotantoa. Samasta lähteestä tuli Tiedostamaton saastaisuus ja Ei mitään oikeutta elää.

"Sä sanot että mä olen hullu, kun mä sanon, että me kaikki ollaan tultu tuolta tehtaan piipusta."
Janne Timonen 25.7.2005 17:53

+ Häiriö

Il Pinguino 28.7.2005 00:30

Klassikko.