SAASTA

Fakedad 2.7.2005 19:15

Prism Leisure on näköjään julkaissut Scumista uuden, molemmat versiot sisältävän tupla-levyn. Kumpi näistä iskisi kovempaa ensimmäisellä katselukerralla?

drake2j 18.7.2005 22:48

En tiedä kumpi iskee kovemmin, mutta esittäisin jatkokysymyksen: Onko FIx-versio "theatrical cut", vai joku muu cut – ilmeisesti kuitenkin uncut?

Fakedad 3.11.2005 19:35

Katsoin tänään molemmat putkeen. Synkkää kamaa. Ei pahemmin lämpöä havaittavissa…pelkkää väkivaltaa, pelkoa ja vittuilua (teatteriversion ajoittaista sympaattista ihmiskuvausta ei laskettane varsinaiseksi lämminhenkisyydeksi). Jos kummatkin aikoo tsekata, niin on suositeltavaa aloittaa TV-versiosta. Ne ovat sisällöltään muuten samat, mutta teatteriversiossa on kaikki toteutettu helvetisti paremmin. Tv-leffan etu on todella ankea miljöö joka lisää jutun tehoa. Lisäksi lopputeksteissä soi musiikkia jonka sopivuudesta muuhun sisältöön voi olla montaa mieltä (itse diggasin). Kestoa on myös vain 75-minuuttia joten hyytymistä ei päässyt tapahtumaan. Oli hiukka harhaanjohtavaa, kun Suomessa elokuva on kulkenut nimellä "Kapina nuorisovankilassa", niin kuvittelin itse kapinan olevan jotain eeppisempää kuin minuutti ruokalan hajoittamista. Kuvan ja äänenlaadussa ei mitään valittamista ja tyylikkäät yksinkertaiset kuva-valikot (kiva pelti-boksi myös). Ekstroihin en ole vielä perehtynyt. Olen käsityksessä, että telkkuversio julkaistaan nyt dvd:llä ensimmäistä kertaa missään formaatissa.

TV **

TEATTERI ****
Samvli 3.11.2005 20:00
drake2j ( 18.7.2005 21:49)
En tiedä kumpi iskee kovemmin, mutta esittäisin jatkokysymyksen: Onko FIx-versio "theatrical cut", vai joku muu cut – ilmeisesti kuitenkin uncut?

Theatrical cut eli ihan uncut.