Kuka nyt ei vihaisi muumeja?
Römpällä on asiaa
Muumit on kyllä todella ärsyttäviä.
Lukaisin Metrosta Römpsän "arvostelun" (josta tosin ei käynyt selväksi onko tyyppi edes katsonut elokuvaa) Star Wars Episode 3:sta. Koko artikkeli hehkui niin tajuttoman syvää vihaa SW-ilmiötä kohtaan, että se nieli kaiken pointin mitä mahdollisesti "arvostelussa" olisi voinut olla. En kyllä terveen papereita Römpsälle myöntäisi, enkä niille jotka maksavat tälle oliolle jotain palkkaakin noista avautumisistaan. Esimerkkejä Römpsän putkinäöstä:
"Perinpohjainen typeryys lienee menestyksen salaisuus. Tähtien sodissa ei ole mitään, mitä alle kymmenvuotias ei tajuaisi, eikä mitään, mitä yli kymmenvuotias kaipaisi."
"Star Wars ja Freud – Eikös Sigmund Freud aikoinaan yhdistänyt lapsuuden ja ulosteet materiaaliseen omistamishaluun? Pitänee uskoa.Tähtien sodan infantiilissa tuotetaivaassa tavaran omistaminen on osallistumista ja elokuvat siis maailman kalleimpia mainoksia."
+ tarina on yllätyksetön, miljoonaan kertaan kuullut läpät Lucasin taidottomuudesta ohjata ihmisiä ja kuinka oheistuotteet määräävät...
Hetki meni arpoessa meneekö tämä tänne, Mikä vituttaa-kyselyyn vai Mihin tarvitaan kriitikoita-kyselyyn.
Humphrey Bogart (21.5.2005 16:21)Kuka nyt ei vihaisi muumeja?
Me joilla on kakaroita. Äpärän saa hiljaiseksi kun laittaa Muumi-DVD:n pyörimään. Itse voi mennä parvekkeelle juomaan kaljan rauhassa. Toisin kuin monet muut lastenpiirretyt, muumit ei käske ostamaan krääsää ja niissä on muutenkin aivan mukava epäpedagoginen sisältö. Iltalukemiseksi me luetaan niitä oikeita Tove Janssonin Muumeja, se on minun tapa opettaa pojalle tervettä anarkismia
Minä vihasin jo kakarana muumeja.
antti (22.5.2005 01:52)Me joilla on kakaroita. Äpärän saa hiljaiseksi kun laittaa Muumi-DVD:n pyörimään. Itse voi mennä parvekkeelle juomaan kaljan rauhassa. Toisin kuin monet muut lastenpiirretyt, muumit ei käske ostamaan krääsää ja niissä on muutenkin aivan mukava epäpedagoginen sisältö.
Heh, kyllä muumitkin käsket ostamaan krääsää mutta se viesti on vain ovelasti kohdennettu lasten sijaan vanhemmille...
nimim. "15:n muumimukin, 3:n lautasen ja 5:n posliinifiguurin onnellinen omistaja"
Alkuperäiset Muumi-sarjakuvat ovat ihan helvetin hyviä.
Römpötti voisi keskustella Antti Lindqvistin kanssa Tähtien sodista, Antti avautui Tv-maailmassa siitä, miten hänen kaksi poikaansa mankuivat valomiekkoja kaupasta, mutta HÄNPÄ veisti ITSE heille sellaiset puusta – omin käsin. Kyllä siinä arvostelussa taidettiin jopa sanoa pari sanaa itse elokuvasta jos en ihan väärin muista.
iljalumpsis (22.5.2005 15:53)Alkuperäiset Muumi-sarjakuvat ovat ihan helvetin hyviä.
Römpötti voisi keskustella Antti Lindqvistin kanssa Tähtien sodista, Antti avautui Tv-maailmassa siitä, miten hänen kaksi poikaansa mankuivat valomiekkoja kaupasta, mutta HÄNPÄ veisti ITSE heille sellaiset puusta – omin käsin.
No tuossahan on ihan oikea asenne. Kyllä muakin naurattaa esimerkiksi nämä hipsukorvat jotka mätkivät toisiaan pehmustetuilla fjongilla jossain roolipiirileikeissään. Pöh.
Skidinä 80-luvulla oli toinen meininki: Seitsemän Samurain ja ninjaleffojen innoittamina kaadettiin puoli skuttaa miekoiksi ja majojen rakennustarpeiksi. Toista se oli niillä mitellä kuin joillain mitä ne nyt on boffereilla, kun kunnon osuma käyrästä haapasapelista sattui oikeasti.
Tosin tulihan tähänkin puuhaan sitten pakon sanelemana kaikenlaisia kevennys-sääntöjä, esim. että heittotikareita sai vuolla vain kaksi (yksi kumpaankin hihaan) koska muuten homma meni liian levottomaksi kun piti väistellä vastapuolen tikarisadetta.
En kyllä tajua miten selvisin lapsuuteni ilman vakavia silmävammoja.
Eihän siinä sinänsä mitään, en vain tiedä mitä virkaa tuolla informaatiolla on elokuva-arvostelussa (muun kuin itsepönkityksen kannalta).
Päivän Hesarissa Römpötti ihmettelee miksi iranilaisohjaaja on tehnyt dokumentin väkivaltaisia elokuvia ohjaavasta Ferrarasta – "Iranissahan tehdään ihan erilaisia elokuvia".
iljalumpsis (8.7.2005 07:57)Päivän Hesarissa Römpötti ihmettelee miksi iranilaisohjaaja on tehnyt dokumentin väkivaltaisia elokuvia ohjaavasta Ferrarasta – "Iranissahan tehdään ihan erilaisia elokuvia".
Jos tuosta uuden kämpän sijainnista oikein hakemalla hakee jotain vikaa, niin kyllä se Römpän läheisyys on. Olin tiistaina Rytmissä bisukalla kriitikko Kinnusen kanssa. Oikein nastaa oli, mutta sitten Römpsä tuli istumaan samaan pöytään. Imaisimme nopeasti kaljat huivii ja lähdimme. Lähtiessämme Römpsä totesi "sainhan karkoitettua teidät". Menimme Säveleen. Hetkeä myöhemmin Römpö ilmestyi sinne. Ei sentään enää tullut veljeilemään.
Totuutta unohtamatta.
Römpötti muistutti tänään hesarin kyldyyrisivuilla kuinka 60-luvun Ihmeneloset ‑sarjakuvan "Tarinatkin ovat täyttä potaskaa. Varsinkin ikuisella ydinsäteilyllä ratsastava tiede on aivan hölmöä."
Seuraavaksi se varmaan valittaa kuinka älytöntä on se että disneymaailmassa Hiiri selvittelee rikoksia ja maailman rikkain tyyppi on Ankka.
Red Right Hand (30.7.2005 10:54)Totuutta unohtamatta.
Römpötti muistutti tänään hesarin kyldyyrisivuilla kuinka 60-luvun Ihmeneloset ‑sarjakuvan "Tarinatkin ovat täyttä potaskaa. Varsinkin ikuisella ydinsäteilyllä ratsastava tiede on aivan hölmöä."
Seuraavaksi se varmaan valittaa kuinka älytöntä on se että disneymaailmassa Hiiri selvittelee rikoksia ja maailman rikkain tyyppi on Ankka.
Tai kirjoittaa Hesarin tv-sivuille arvostelun nyrkkeilystä urheilulajina.