Japanilaiset animaatio- fixit

sorsimus 13.4.2005 22:39

Viime aikoina on esim. Huudossa noteerattu aika koviakin hintoja kaiken maailman nevöhööd anime- fixeille. Itse olen aina suosiolla jättänyt kaikki tuommoiset kirppikselle, mutta jos niistä rahaa saa, niin...

Eli: Pistäkääpäs tälle taukille infoa, että mitkä sarjat/ nauhat ym on haluttuja ja miksi.

Kiits.
funkstörung 14.4.2005 01:03

"Kimba – Valkoinen Leijona" – narujen voisi kuvitella olevan arvossaan. Vuosien saatossa olen nähnyt tasan yhden kpln ko. nauhoja.

Yotsuya 14.4.2005 12:34

Candy Candyn jostain osasta kuulemman huudettu 80 euroa. Galaxy Express 999 kysellään usein mutta en tiedä mitä niistä huutokaupoissa saisi.

Luulisin että syynä on se että nyt animeen hurahtaneet teinitytöt ovat tajunneet nähneensä jotain japanilaisvalmisteisia sarjoja joskus pienenä ja nostalgian vuoksi pulittavat niistä suuria summia.
JoonasS 14.4.2005 12:51
Yotsuya (14.4.2005 11:35)
Luulisin että syynä on se että nyt animeen hurahtaneet teinitytöt ovat tajunneet nähneensä jotain japanilaisvalmisteisia sarjoja joskus pienenä ja nostalgian vuoksi pulittavat niistä suuria summia.

OT: Ultimaatisen rasittavan näköistä ja oloista porukkaa. Viime sunnuntaina olin Annantalon Japani päivillä, ja mesta oli täynnä semigootti animetyttöjä ja ‑poikia. Toivottavasti eivät koskaan saa ideaa tulla yliopistoon opiskelemaan kyseistä kieltä ja kulttuuria. Myös koko päivä oli enemmän tai vähemmän syvältä. Mieleeni tuli, että voisin ensi vuonna tulla oman cyberpunk-kojuni kanssa paikan päälle edustamaan, että päästään lopullisesti yli niistä iän ikuisista ikebanasta, teeseremonioista, bushidôsta, origameista ym. korkeakulttuureista.
JoonasS 14.4.2005 13:03
Alien Sun (14.4.2005 11:55)
JoonasS (14.4.2005 12:52)

OT: Ultimaatisen rasittavan näköistä ja oloista porukkaa. Viime sunnuntaina olin Annantalon Japani päivillä, ja mesta oli täynnä semigootti animetyttöjä ja ‑poikia. Toivottavasti eivät koskaan saa ideaa tulla yliopistoon opiskelemaan kyseistä kieltä ja kulttuuria. Myös koko päivä oli enemmän tai vähemmän syvältä. Mieleeni tuli, että voisin ensi vuonna tulla oman cyberpunk-kojuni kanssa paikan päälle edustamaan, että päästään lopullisesti yli niistä iän ikuisista ikebanasta, teeseremonioista, bushidôsta, origameista ym. korkeakulttuureista.

Mä oon ihan tyytyväinen tuohon porukkaan, ne on aina huutanu kiltisti mun kamoja Huuto.netissä.

Joo, voisivat vaikka opettaa vaikka junakähminnän alkeita.

Tai deepin analyysiluennon siitä mikä aiheuttaa karoshi:n eli kuoleman liiallisesta työnteosta.
Esa Linna 14.4.2005 14:00
JoonasS (14.4.2005 12:04)
Tai deepin analyysiluennon siitä mikä aiheuttaa karoshi:n eli kuoleman liiallisesta työnteosta.

Ultimate burn-out?
JoonasS 14.4.2005 14:06
Esa Linna (14.4.2005 13:01)

Ultimate burn-out?

Joo sehän se on, mutta vaikka joku lääketieteellinen tutkielma, miten jengiä voi noin vain tippua ilman, että olisi ennen kärsinyt minkäänlaisista sairauksista. Lähinnä sen yht' äkkisyys mua hämmentää.
Esa Linna 14.4.2005 14:19
JoonasS (14.4.2005 13:07)

Ultimate burn-out?

Joo sehän se on, mutta vaikka joku lääketieteellinen tutkielma, miten jengiä voi noin vain tippua ilman, että olisi ennen kärsinyt minkäänlaisista sairauksista. Lähinnä sen yht' äkkisyys mua hämmentää.

Toisaalta kun olen kuullut että japanilaisten vuosiloma on noin kaksi viikkoa (kuulopuhe, voin olla väärässä) niin ei ihmetytä..
JoonasS 14.4.2005 14:29
Esa Linna (14.4.2005 13:20)
JoonasS (14.4.2005 13:07)

Ultimate burn-out?

Toisaalta kun olen kuullut että japanilaisten vuosiloma on noin kaksi viikkoa (kuulopuhe, voin olla väärässä) niin ei ihmetytä..

Jeah, virallisesti se on pidempi, mutta lomasta "lahjoitetaan" työnantajalle pari viikkoa, joten se jää tollaiseksi tyngäksi. Karoshiin kuolevat kai helpoiten ultimaatiset business-johtajat, jotka ovat lähes 24/7 töissä. Jossain näin luvun, että 1990 tähän kuoli 10 000 ihmistä.
JoonasS 14.4.2005 14:41

Okei, kansallisia vapaapäiviä on ton mukaan 23, paljos meillä Suomessa on? Jos tohon iskee ne kaksi viikko niin se on jo sitten 37 vapaapäivää. Mulla ei oo mitään käsitystä suomalaisesta työelämästä (vai onko se 2 per kuukausi joku vakio?), koska oon tällainen opiskelijaretku, mutta varmaan joku tunnollinen työntekijä voi julkaista omat lomatietonsa ihan vaan mielenkiinnon vuoksi?

Martin 14.4.2005 14:43
JoonasS (14.4.2005 14:42)
Okei, kansallisia vapaapäiviä on ton mukaan 23, paljos meillä Suomessa on? Jos tohon iskee ne kaksi viikko niin se on jo sitten 37 vapaapäivää. Mulla ei oo mitään käsitystä suomalaisesta työelämästä (vai onko se 2 per kuukausi joku vakio?)koska oon tällainen opiskelijaretku, mutta varmaan joku tunnollinen työntekijä voi julkaista omat lomatietonsa ihan vaan mielenkiinnon vuoksi?

Mulla on lomaa 1 talvilomaviikko ja 4 kesälomaviikkoa. Kun tulee 10 vuotta talossa täyteen saan jatkossa 2 talvilomaviikkoa.
Romero 14.4.2005 14:44
Candy Candyn jostain osasta kuulemman huudettu 80 euroa.

shock.gif

Avolla on tätä ja jotain muita vastaavia yksi lipaston laatikollinen, suunnitteli täydentävänsä sarjaa mahdollisuuksien mukaan mutta tuon hinta-arvion perusteella saattaa jäädä haaveeksi.
Ilja Rautsi 14.4.2005 15:17

Tämä on kyllä hämärin ja kiinnostavin keskustelun sivupolku vähään aikaan.

Jumbu 14.4.2005 15:18

Kun kerran täällä on tietoa:

Miten on lomia japanilaisilla opettajilla? Tai yleensäkin kuinka pitkiä ovat koululaisten kesälomat? Vai onko siellä jonkinlaista kesäkouluakin? Ja mikä se ilmiön nimi kun stressin ja suurten paineiden takia nuoret ihmiset erakoituvat?
JoonasS 14.4.2005 15:18
iljalumpsis (14.4.2005 14:18)
Tämä on kyllä hämärin ja kiinnostavin keskustelun sivupolku vähään aikaan.

Minä ja Alien voidaan jatkossakin avata omia japanilaista/aasialaista yhteiskuntaa ruotivia threadeja, jos sille on tarvetta.