Seijun Suzuki DVD:lle Suomessa

Red Right Hand 14.4.2005 08:32

Jeah hieno juttu. Teemalta ehdin saada videolle vain loppuelämäksi tatuoidun ja Tokyo Drifteristä tykkään ihan homosti.

Mutta mikäs tuo Lentävät tikarit on? Onko kyseessä tämä?
Bad Rain 14.4.2005 09:59

"Brekkari klubi"-nimen takana olevat tahot olisivat varmasti alta puolen minuutin vääntäneet svengaavan "Brändätty tappamaan"-suomennoksen.

Red Right Hand 14.4.2005 10:02

..."Tatuoitu laiffiksi."

Lauri Lehtinen 14.4.2005 15:47

1990-luvun puolella elokuvasta käytettiin "yleisesti" englanninkielistä nimeä White Tiger Tattoo – ei mikään suora käännös, mutta vähintään yhtä osuva ja kiehtovampi kuin Tattooed Life.

Flash 14.4.2005 20:22
Lauri Lehtinen (14.4.2005 15:48)
1990-luvun puolella elokuvasta käytettiin "yleisesti" englanninkielistä nimeä White Tiger Tattoo – ei mikään suora käännös, mutta vähintään yhtä osuva ja kiehtovampi kuin Tattooed Life.

"Tatuoitu elämä" olisi ollut kyllä iskevämpi kuin "Tatuoitu loppuelämän".
Jouni Hokkanen 20.4.2005 16:01

Jossain määrin vastuullisena Teeman epäcooleihin suomalaisiin nimiin, kerron että ylellä leffojen nimet on PAKKO suomentaa. Kun pistin Suspirian ohjelmatietoihin pelkkänä Suspiriana, niin sielä joku leffatoiminnan pomo järjesti hirveän haloon, ettei sellaista saa tehdä. sama juttu oli Kiss Kiss Bang Bang olisi pitänyt laittaa ohjelmatietoihin Pus Pus Pam Pam. (Ihan totta!!!)

"Tatuoitu loppuelämän" tulee Kontran Tatuoitu-biisistä , joka muistaakseni meni jotenkin:

nyt mä olen mieheks tapetoitu, kun oon loppuelämäni tatuoitu..

Leffojen nimet tulee useinmiten keksittyä deadlinen painaessa päälle eli hirveässä kiireessä, ja kuten Larde hyvin saatat TV-maailman ajoilta muistaa, meikä nyt ei varsinaisesti mikään verbaalivirtuoosi ole.

Ja tuli vielä mieleen puffata, että ensi kesänä Inton mondo-paketti esitetään viimeistä kertaa. Lluvassa on mondojen yö, eli kolmen leffan putki, jossa peräkkäin Africa Addio, Mondo Cane ja Mille Peccati Nessuna Virtu.
Lauri Lehtinen 20.4.2005 16:20
Jouni Hokkanen (20.4.2005 16:02)
"Tatuoitu loppuelämän" tulee Kontran Tatuoitu-biisistä , joka muistaakseni meni jotenkin:

Hyvä tietää... Länkytyksen kärki ei kuitenkaan kohdistunut Teemaan tai suhun vaan Sandrewin "vapaaehtoiseen" ratkaisuun olla käyttämättä englanninkielisiä nimiä, jotka olisivat mielestäni ajaneet asian paremmin kuin Yle Teeman suomi-pakkopulla (joka on toisaalta tuottanut hyviäkin nimiä, esim. Viimeinen taisto).
Flash 20.4.2005 16:42
Lauri Lehtinen (20.4.2005 16:21)
Yle Teeman suomi-pakkopulla (joka on toisaalta tuottanut hyviäkin nimiä, esim. Viimeinen taisto).

Sekä esim:

Kauhua, vihaa ja verta

Liian paljon kauhua

Kyllähän noita hyviä nimiä Teemalla on tosiaan riittänyt.
Bad Rain 21.4.2005 16:43
Jouni Hokkanen (20.4.2005 15:02)

Olisiko kyseessä kuitenkin "Tatuointi"-biisi, Kontran Miedolta levyltä? The Whon originaali, Konttisen suomennoksena. Mauke on muuten tehnyt paljon ansiokasta käännöstyötä myös musiikin ulkopuolella.
Jouni Hokkanen 21.4.2005 18:39

Jep, just sama biisi.

Dotcom 22.4.2005 20:20

Hienoja uutisia tosiaankin! Tuskin kuitenkaan esim. Tokyo Drifterissa on mitään ekstroja?

Antti Näyhä 25.4.2005 21:37

Jopas on Suzuki pinnalla, Criterionilta tulee heinäkuussa

Story of a Prostitute ja Gate of Flesh (lähde: DVDBeaver). Ensimmäistä ei kai ole aiemmin ollutkaan DVD:llä.
Jumbu 17.5.2005 22:46
Branded to Kill-vertailu lupaa aika hyvää boksin laadulta. Voisihan tuo kuva kai parempikin olla, mutta kelpaa ainakin minulle. Ekstroja ei tietenkään (ainakaan tässä leffassa).
moska 13.10.2008 15:13

Tuli mieleen arkistoesityksen jälkeen onko kaikissa Sandrewin Tehtävänä murha ‑DVD:issä todella niin ikävästi nykivä kuva kuin omassani? Näyttää simppeleimmältä mahdolliselta 24FPS->25FPS siirrolta joka kyllä häiritsee aika tehokkaasti elokuvan visuaalisuutta.

Koston käsi 13.10.2008 17:32
moska ( 13.10.2008 15:14)
Tuli mieleen arkistoesityksen jälkeen onko kaikissa Sandrewin Tehtävänä murha ‑DVD:issä todella niin ikävästi nykivä kuva kuin omassani? Näyttää simppeleimmältä mahdolliselta 24FPS->25FPS siirrolta joka kyllä häiritsee aika tehokkaasti elokuvan visuaalisuutta.

Omassani on ainakin.