Viime viikon kurat Makuuni poistomyynnistä

Ilja Rautsi 19.5.2005 17:13

Seuraava eli The Passion of Darkly Noon on kyllä varsin hyvä, ehdottomasti kannattaa katsoa.

Korson Antti 19.5.2005 17:38

pitää koittaa löytää jostain. Reflecting Skinistä vielä:olen aina funtsinut Viggo Mortensenista että se on se jätkä joka oli hyvä Reflecting Skinissä ja Indian Runnerissa. lupaava ura meni vituiksi kun siitä tuli Aragorn

Ilja Rautsi 19.5.2005 17:50

Lisää off-topicia: tuskin se nyt vituiksi meni kun äijä on Cronenbergin uudessa pääosassa.

Marienbad 19.5.2005 17:55

Passion of Darkly Noon on visuaalisesti mielenkiintoinen ja maaginen, mutta sisällöltään hieman töksähtävän yksipuolinen ja sitä kautta loppua kohden jopa absurdisti koominen. Viittaan lähinnä päähenkilöön (Brendan Fraser), jonka potentiaalinen hahmo ei ole järin monipuolisessa käsittelyssä, eikä loppuratkaisun tapahduttua olla alun primitiivisyydestä paljon edetty. Ridleylla on teema, mutta se oli ilmeisesti niin henkilökohtainen, että hän kykeni vain vuodattamaan sitä käsittelemättä sitä. Ehkä 10 vuoden kypsyttely olisi auttanut tällaisessa tapauksessa. Kuitenkin suositeltava elokuva uskontoteemaan liittyen, ja miljöönä metsä on visuaalisesti taidokkaille ohjaajille (joihin Ridleyn voi laskea) mitä hedelmällisin.

Reflecting Skin on mielestäni murskaavampi ja runsaan jälkikäsittelyn ansiosta kuvallisesti jotain aivan mieletöntä. Lisäksi musiikki toimii siinä samalla tavalla kuin Corbuccin Suuressa hiljaisuudessa, jota Reflecting Skin muiltakin osin muistuttaa. Visuaalinen taika – Corbuccilla kuolemanvalkeus, Ridleyllä aurinkoisen kultainen viljapelto – ja musiikin surumielisyys yhdistyvät elokuvissa harvinaisella voimalla. Eikä voi liikaa ylistää Reflecting Skinin loppukohtauksen synkkyyttä ja
Spoileri
tapaa jolla yöhön katoamaisillaan oleva aurinko langettaa viimeiset säteensä lyyhistyneen pojan taakse.
Tuntemani elokuvahistorian säväyttävimpiin lukeutuvat viimeiset 2 min.
Korson Antti 19.5.2005 18:20

Marienbadille:just tota mä meinasin vittu silleen sanoo.

Iljalle:uusi Cronenberg kuulostaa jokseenkin hyvältä. voisin verrata Mortensenia Daniel Day-Lewisiin joka mulle tuli mieleen vähän samantyylisenä helvetin pätevänä näyttelijänä. se ei ikinä mennyt mihinkään efektileffaan jossa se heiluttaisi miekkaa jasanoisi "Tarzan tappaa gorillan eegah" – tyylisiä repliikkejä vaan se on aina ollut uskottava – silloinkin kun sillä ja kaikilla muilla siinä elokuvassa oli maailman dorkimmat hatut
Marienbad 19.5.2005 22:18
antti (19.5.2005 18:21)
just tota mä meinasin vittu silleen sanoo.

no vittu!!! mikset sit voinu sanoo? multa meni about 10min torstai-iltapäivän laatuaikaa hehkuttaessani elokuvaa kun sä et kerta voinut.

~

Kuulin Englannin suunnalta, että Ridley olisi antanut jonkinlaisen elonmerkin itsestään pitkän underground-elon jälkeen. Saisi palata kirjoittamisesta ja näytelmistä jälleen elokuvan pariin.
Ilja Rautsi 19.5.2005 23:01

No onhan Mortensen heilunut vaikka missä, Demin Mooren G.I. Janesta Sandra Bullockin 28 Daysiin.

Korson Antti 19.5.2005 23:10
Marienbad (19.5.2005 22:19)
antti (19.5.2005 18:21)
just tota mä meinasin vittu silleen sanoo.

no vittu!!! mikset sit voinu sanoo? multa meni about 10min torstai-iltapäivän laatuaikaa hehkuttaessani elokuvaa kun sä et kerta voinut.

ei ehdi kaikkea kun joutuu kelaan strategioita, hämään ja sit viel skodaan beibejä ja dokaan.

oikeasti, jos on nähnyt elokuvan minkä haluaisi että muutkin katsoo niin pitäisi vaivautua kirjoittamaan joku rivi.

kaikki jotka on kiinnostunut vedenalaisesta elämästä, menkää katsomaan uusi elokuva jonka nimi on Steve Zissoun vedenalainen elämä. hyvä. edit. ei vaan erinomainen

siinä teille, kannoin korteni kekoon
JoonasS 20.5.2005 16:08
antti (19.5.2005 16:04)
menee ohi ton videoaiheen mutta oliko Reflecting Skin teattereissa normaalissa levityksessä? teatterissa mä sen Suomessa näin mutta saattoihan se olla joku tekstittämätön spesiaalinäytöskin.  saman tekijän seuraava leffa meni ohi mutta se ei ilmeisesti ollut samaa tasoa kun ei siitä puhuta sen enempää

En jaksa lopputyöpäivänä tehdä enää mitään niin otinpa nyt tämän selville:

Teatteriensi-ilta 17.07.1992 President 1