Dynamiittia kourallinen

Tomi Pulkki 29.10.2003 12:28

Kyselläänpä nyt vielä tätäkin.

Onko kukaan ehtinyt hankkia Englannissa vastikään julkaistua Fistful of Dynamite-kiekkoa? Millainen lienee laadultaan? Pituus vaikuttaisi ainakin joidenkin tietojen mukaan olevan hyvin lähellä täysmittaisen printin kestoa.
Spaddu 29.10.2003 18:58

Siis Leone? Ei Two Mules for Sister Sara (suomeksi Kourallinen dynamiittia)?

Tomi Pulkki 30.10.2003 07:40

Leonepa hyvinkin. Duck, you sucker. Giu la testa. Varsin hämmentävästi tuon julkaisun pituudeksi mainitaan hieman lähteestä riippuen jotain 132 ja 150 pal-minuutin väliltä.

Martin 30.10.2003 09:49
Slemmy (29.10.2003 12:28)
Kyselläänpä nyt vielä tätäkin.

Onko kukaan ehtinyt hankkia Englannissa vastikään julkaistua Fistful of Dynamite-kiekkoa? Millainen lienee laadultaan? Pituus vaikuttaisi ainakin joidenkin tietojen mukaan olevan hyvin lähellä täysmittaisen printin kestoa.

En ole kerennyt vielä omaa kappaletta hommaamaan eikä levystä pahemmin ole arvosteluitakaan tehty, mutta Amazon.co.uk:n user kertoo levystä näin "This DVD is worth its weight in gold. It is a beautiful looking version of the complete film". Tuosta voisi kuvitella ehkä täyspitkäksi.
Lauri Lehtinen 30.10.2003 10:05

Duck You Suckerin eri versioiden vertailu on niin loputon suo, että en yritäkään selittää kaikkea, tsekatkaa lisää vaikka tuolta:

http://www.fistful-of-leone.com/forums/ind...did=462;start=0

Käsittääkseni britti-DVD on suht okei mutta ei paras mahdollinen julkaisu elokuvasta, letterboxaus ei ole yhtä leveää kuin Italia-DVD:ssä ja värit näyttävät melkein yhtä sumeilta kuin vanhassa FIx-nauhassa. Jos kävitte katsomassa leffan viime talvena elokuva-arkiston näytöksenä niin tiedätte, että ne olivat alunperin ihan toista luokkaa.
Tomi Pulkki 31.10.2003 09:17

Kiitokset linkistä. Sääli ettei MGM saanut ihka täyspitkää remasteerattua versiota käsiinsä, mutta liki-täyspitkät widescreen-versiot ovat olleet sen verran kiven alla kuitenkin, että hankittava tuo on, ilmeisen sameasta kuvanlaadusta huolimatta.

...hauska nähdä, miten tuo kolahtaa nykyään, edellisen ja ainoan kerran olen leffan nähnyt televisiosta silloin vuonna 1820. Vaikuttava tunnusmelodia (hieno tahtilajivaihdos!) on kummitellut mielessä säännöllisesti vuosien varrella, vaikken itse elokuvasta mitään kovin yksityiskohtaista muistakaan.
Yotsuya 31.10.2003 11:55
Slemmy (31.10.2003 10:17)
Vaikuttava tunnusmelodia (hieno tahtilajivaihdos!) on kummitellut mielessä säännöllisesti vuosien varrella, vaikken itse elokuvasta mitään kovin yksityiskohtaista muistakaan.

Morriconen säestämä pankki-invaasio on kyllä mieltäylentävimpiä toimintakohtauksia ikinä. Leonen leffojen suurin ongelma on tuo eeppinen kesto joten itse en välttämättä pane pahakseni muutaman minuutin puuttumista.