Mielisairaalaleffat

kellogg 15.2.2005 18:02

Jotkut kehuvat Hitchcockin Spellbounda. Muttei taida JaJalle kelvata.

JaJa 15.2.2005 19:04
kellogg (15.2.2005 18:03)
Jotkut kehuvat Hitchcockin Spellbounda. Muttei taida JaJalle kelvata.

Elokuvana kelpaisi kyllä, mutta ei taida ihan vastata tässä hakemaani kamaa.
chachi 19.2.2005 04:02
Goose (13.2.2005 16:31)
Elävien kuolleiden talon saat postikulujen hinnalla, jos kiinnostusta.

Postikuluja vastaan toimaa aina, mutta kyllä tuon julkaisun kansi lupaa aika helvetin paljon enemmän kuin mitä itse elokuva todellisuudessa (ja tuon videokannen ylihypetyksen huomattuaan) on.
JaJa 2.3.2005 09:36

Slaughter Hotel oli aika tiukka leffa, vaikka ne "hullut" puuttuivatkin melkein tyystin. "One of the sleaziest and nastiest slasher films ever made" piti ainakin puolittain paikkansa. Fernando Di Leolta ei vielä huonoa leffaa ole kohdalleni sattunut.

T.K 16.3.2005 21:28

Kun Hellraiser 2:kin on mainittu, niin voisi varmaan mainita Midnight Expressin, jossa pyörii ihan kiitettävästi hulluja siellä vankilan section 13:ssa.

Ilja Rautsi 17.3.2005 10:36

Huhtikuussa tuleva The Jacket menee tähän kategoriaan, mutta se on aika onneton räpellys.

JaJa 6.5.2005 11:27

Shock Corridor oli kyllä asiallista matskua. NYMFOS! ****

Jos tuo Pino Tosinin Mielisairaalan vangit (La Casa delle mele mature) löytyy joltain jossakin virallisessa muodossa, niin voisin ostaa pois.

The Jacketin itse missasin. Voisiko sitä kommentoida joku muukin kuin Ilja? (no offence).
Red Right Hand 6.5.2005 18:47

Silent Night, Bloody Night.

Hullut pääsevät vapaaksi verenmaku suussa (ja kohtaus on hiton upea). Tai jotain sellasta.
JaJa 7.5.2005 13:27
Red Right Hand (6.5.2005 17:48)

Hullut pääsevät vapaaksi verenmaku suussa (ja kohtaus on hiton upea). Tai jotain sellasta.

Tuon olen nähnyt ja olen ehdottomasti samaa mieltä. Kuuluu selkeästi tälle listalle.

edit. Täytyy kyllä kuitenkin sanoa, että ei tuo välttämättä elokuvana kovinkaan "hyvä" ole, mutta tuo kyseinen kohtaus toimii kympillä.
Goose 1.11.2005 18:53
JaJa (6.5.2005 10:28)
The Jacketin itse missasin. Voisiko sitä kommentoida joku muukin kuin Ilja? (no offence).

Vuokratessa en tiennyt mitään elokuvasta enkä liiemmin lukenut kansitekstejä ja hyvä niin. Alussa pelkäsin, että tässä lähdetään samoille linjoille kuin Avi Nesherin Timebomb elokuva mutta onneksi näin ei käynyt. Adrien Brodyltä hieno suoritus ja Keira Knightley oli taas niin kaunis, että voisi heti rakastua. Kylmästä ja kolkosta aiheesta huolimatta elokuvasta löytyy kourallinen lämpöä, rakkautta ja toivoa paremmasta huomisesta. Lopputekstit kruunaa loistavasti David Arnold feat. Iggy Pop Bond klassikolla We have all the time in the world. Elokuva ei välttämättä sovellu ahtaanpaikankammoa poteville.
Disco Studd 2.11.2005 17:38

From Beyond on myös mielisairaalaleffa. Alussa nähdään erkassa olevia varsin uskottavia hulluja ja lopussa annetaan ect-hoitoa.

Vaikka oikeesti potilaat nukutetaan ennen sähkön antamista, mutta leffoissa se näyttää makeemmalta, kun ihminen kiemurtelee tuskissaan.
JaJa 2.11.2005 17:41
Disco Studd ( 2.11.2005 17:39)
From Beyond on myös mielisairaalaleffa. Alussa nähdään erkassa olevia varsin uskottavia hulluja ja lopussa annetaan ect-hoitoa.

Vaikka oikeesti potilaat nukutetaan ennen sähkön antamista, mutta leffoissa se näyttää makeemmalta, kun ihminen kiemurtelee tuskissaan.

Sama tuli mieleen leffaa katsoessa. Hullujen kuvausta olis voinut olla tuossa enemmänkin. Bueno.
Spaddu 2.11.2005 19:40

Awakeningsissa ei massailla punavarilla, mutta on se silti hyva.

parraton_suti 3.11.2005 02:29
The Forgotten aka Don't Look in the Basement

Elokuvasta löytyy mm. lapsenmielinen musta mies, nukkeaan vauvana hyysäävä nainen, tuomaria leikkivä kirveshullu ja päänsisäistä sotaansa käyvä Vietnam-veteraani. Sekopääpoppoo vetää melkein vertoja jopa Alone in the Darkin kirjavalle jengille ja loppuunkin on varattu pieni twisti. Tosin sen saattaa huomata jo melko varhaisessa vaiheessa, mikäli on onnistunut sisäistämään filmin alkeellisen rakenteen. Aika huono, muttei missään tapauksessa HUONO.
Red Right Hand 3.11.2005 11:15
JaJa ( 7.5.2005 12:28)
Red Right Hand (6.5.2005 17:48)

Tuon olen nähnyt ja olen ehdottomasti samaa mieltä. Kuuluu selkeästi tälle listalle.

edit. Täytyy kyllä kuitenkin sanoa, että ei tuo välttämättä elokuvana kovinkaan "hyvä" ole, mutta tuo kyseinen kohtaus toimii kympillä.

Jep, ko. kohtaus juuri on upea. Muu elokuva ei ihan niin upea ole, vaikka se tietty 70's-jenkkikauhun siisti perustunnelma onkin läsnä. Näkemäni versio oli tosin aika laaduton halpis.