Vinyyliarvostusta?

Antti Tohka 9.2.2005 21:23
Lazer (9.2.2005 20:19)
Antti Tohka (9.2.2005 20:59)
Kyllä minä olen siinä käsityksessä, että Harvest Time on yksi kalleimmista kotimaisista levyistä.

Kyllä se munkin käsittääkseni Apollon ohella on ainakin prog/rock saralta sieltä kalleimmasta päästä, mutta kyllä yleensä on puhuttu maksimissaan 3000mk/500e hinnoista. Cd:iden ilmestyttyä noita hurjimpia hintoja lienee Suomessa vielä harvempi valmis maksamaan. Joltain riehakkaalta japsilta vois tietysti onnata.

Siis enhän mä tietenkään pelkästään suomalaisista keräilijöistä puhunut. Tuli vain tuosta Harvest Timesta Nipan yksi juttu mieleen. Kaksi japanilaista levynkerääjää oli 90- luvun alussa marssinut sisään ja yrittäneet ostaa seinällä olleen levyn. Kauppoja ei ollut syntynyt, koska levy ei ollut myytävänä. Japsit olivat kuitenkin kuvanneet itsensä levyn kanssa matkamuistoksi.
Janne Timonen 10.2.2005 14:49
Antti Tohka (9.2.2005 14:49)
Mullakin on toi samainen Kastaja, lisäksi hyllystä löytyy Hippos (ja Eutanasian Ämpäri päässä- kasetti), Klamydiaa, jne, jne. Suurimpana aartena pitäisin kuiten TK:n ekaa, painettu 200kpl.

Mitä fidduuu. Jos niitä on perkele vain 10 zibaletta, niin kelläs ne 8 muuta on? Joillain tutuilla nekin? Käsi ylös.

Rupiaa tässä henkselinpaukutuksesta menemään maku.
Antti Tohka 10.2.2005 14:57
Janne Timonen (10.2.2005 13:50)
Antti Tohka (9.2.2005 14:49)
Mullakin on toi samainen Kastaja, lisäksi hyllystä löytyy Hippos (ja Eutanasian Ämpäri päässä- kasetti), Klamydiaa, jne, jne. Suurimpana aartena pitäisin kuiten TK:n ekaa, painettu 200kpl.

Mitä fidduuu. Jos niitä on perkele vain 10 zibaletta, niin kelläs ne 8 muuta on? Joillain tutuilla nekin? Käsi ylös.

Rupiaa tässä henkselinpaukutuksesta menemään maku.

Lue Kalevi tarkemmin. 10kpl:n painos on niitä, missä on punaiset kannet ja KOELEVY sisällä. Valkoiset etiketit.

Mulla on muuten Mellakan Itsenäisyyspäivän koelevy. Vitun kova.
Janne Timonen 10.2.2005 18:12
Antti Tohka (10.2.2005 15:58)
Lue Kalevi tarkemmin. 10kpl:n painos on niitä, missä on punaiset kannet ja KOELEVY sisällä. Valkoiset etiketit.

No fiddu.

"10 kpl koelevyjä musta vinyyli, valkoiset etiketit, punavalkoiset kannet"

Kuules teknikko, mulla on just tollanen musta vinyyli. Muut versiot näyttäis olevan muuta väriä. Koelevyistä en tiä, mutta värit osaan, musta on musta, valkoinen on valkoinen ja vihreä on vihreä.

Mulla on myös Aunt Maryn ep, jossa on 600 biisiä. Se on kova.
Antti Tohka 10.2.2005 19:37
Janne Timonen (10.2.2005 17:13)
Antti Tohka (10.2.2005 15:58)

No fiddu.

"10 kpl koelevyjä musta vinyyli, valkoiset etiketit, punavalkoiset kannet"

Kuules teknikko, mulla on just tollanen musta vinyyli. Muut versiot näyttäis olevan muuta väriä. Koelevyistä en tiä, mutta värit osaan, musta on musta, valkoinen on valkoinen ja vihreä on vihreä.

Mulla on myös Aunt Maryn ep, jossa on 600 biisiä. Se on kova.

No onko sulla valkoiset (tyhjät) etiketit siinä sun kappaleessa?

Ekasta painoksesta suurin osa oli punaisella kannella ja mustalla vinyylillä.

Mulla on toi sama Aunt Maryn 7" ja sit mulla on Aunt Mary/Man is a Bastard splitti, sit mulla Kohinan demoja.
Janne Timonen 11.2.2005 13:58

Aunt Mary oli frendin bändi. Niillä oli kuulemma Mehikossa kovasti faneja.

En mää muista niistä etiketeistä, mutta riemumieltä tuolla levyllä on saatu aikaan, niin että sydämestä ottaa. Se on tärkeintä.

Nuori nainen: Onksulla seeämäksää?

Minä: Ai sä tykkäät CMX:stä?

Nuori nainen: Joo, Yrjänällä on niin ihana ääni. Ja sit niillä on niin syvällisiä sanoituksia.

Minä: No, onhan mulla.

Ja Lapsi soimaan. Tää oli Aurinko-levyn jälkeistä CMX:n breikkaushuumaa.
Martin 12.2.2005 09:04

Onko Ratsian 2. lp Elämän Syke missään hinnoissa? Ostin sen eilen EX/EX-kuntoisena 20 euroon.

Raimo Miettinen 12.2.2005 15:58

Missähän hinnoissa pyörii Levy-yhtiön ensimmäinen "Levy-yhtiö 1993" lp, joissa on käsinväritetyt kannet?

Kuva
Young Hova 12.2.2005 16:21

Onko Janos Valmusen LP tosiaan 10 euron arvoinen, kuten Tohka väittää?

Martin 12.2.2005 17:23
Raimo Miettinen (12.2.2005 15:59)
Missähän hinnoissa pyörii Levy-yhtiön ensimmäinen "Levy-yhtiö 1993" lp, joissa on käsinväritetyt kannet? Kuva

Kyllä tuon luulisi ainakin 60 euron hintaan saavan kaupaksi.
chachi 12.2.2005 17:54
Martin (12.2.2005 10:05)
Onko Ratsian 2. lp Elämän Syke missään hinnoissa? Ostin sen eilen EX/EX-kuntoisena 20 euroon.

Ihan kohtuulliseen hintaan olet tuon saanut vaikka ei ehkä ole niin himoittu ja haluttu kuin esikoispitkäsoittonsa. Nämä hinnat on puolestaan lainattu Swamp Musicin sivuilta, mutta kun tietää ko.lafkan selkeän ylihinnoitteluperiaatteen, niin kannattaa suhtautua varauksella:

RATSIA Elämän syke LP Johanna inn VG/VG 50,00 EUR

RATSIA Lontoon skidit 7-INCH Johanna VG+/EX- 65,00 EUR

RATSIA Ratsia LP Johanna gf VG+/EX- 60,00 EUR

RATSIA Täältä tulee yö 7-INCH Johanna -/VG 10,00 EUR
Antti Tohka 12.2.2005 18:34
Martin (12.2.2005 16:24)
Raimo Miettinen (12.2.2005 15:59)
Missähän hinnoissa pyörii Levy-yhtiön ensimmäinen "Levy-yhtiö 1993" lp, joissa on käsinväritetyt kannet? Kuva

Kyllä tuon luulisi ainakin 60 euron hintaan saavan kaupaksi.

Möin omani huuto.netissä pari vuotta sitten 370markalla.
Young Hova 12.2.2005 18:39

Siispä muistetaan nyt, että levyn tai minkä tahansa keräilytavaran hinta ei ole se mitä joku siitä keksii pyytää, vaan se, mitä siitä maksetaan.

Jos Farrelly-veljesten huumorikaan ei naurata, voi aina mennä Black & Whiteen kikattamaan esimerkiksi rytmimusiikki levyjen hinnoille. Mitäköhän ne siellä ajattelee. "Tässä on oikein jotain neekereitä kannessa, mutta levy on kreikkalainen painos, laitan hinnaksi vain 15 euroa." "Älä viitsi, laita nyt 30, se levyhän on yli 20 vuotta vanha. Muista kirjoittaa lappuun vapisevalla käsialallasi, että se on kreikkalainen alkuperäispainos."
G.P.O. 12.2.2005 18:45
Kalle Kinnunen (12.2.2005 17:22)
Onko Janos Valmusen LP tosiaan 10 euron arvoinen, kuten Tohka väittää?

Liekö äijän itsari tehnyt levystä jonkinlaisen perverssin keräilyharvinaisuuden. Mitään muuta selitystä on hankala keksiä, jos tuo pitää paikkaansa.