Eiköhän olisi jo korkea aika tutustua tähän sarjaan. Toisen kauden kotimaista dvd-pakettia on kyllä tarjolla mutta ensimmäistä ei näy missään. Kai se on Suomessa julkaistu?
Curb Your Enthusiasm
willberg (4.2.2005 15:52)Eiköhän olisi jo korkea aika tutustua tähän sarjaan. Toisen kauden kotimaista dvd-pakettia on kyllä tarjolla mutta ensimmäistä ei näy missään. Kai se on Suomessa julkaistu?
Olen tuota samaa miettinyt. Ilmeisesti ei ole julkaistu. Itse sarjahan saattaa olla jopa Seinfeldiakin parempi.
Henry Spencer (4.2.2005 15:55)willberg (4.2.2005 15:52)Eiköhän olisi jo korkea aika tutustua tähän sarjaan. Toisen kauden kotimaista dvd-pakettia on kyllä tarjolla mutta ensimmäistä ei näy missään. Kai se on Suomessa julkaistu?
Olen tuota samaa miettinyt. Ilmeisesti ei ole julkaistu. Itse sarjahan saattaa olla jopa Seinfeldiakin parempi.
Erinomainen sarja, josta todennäköisesti tykkää jos tykkäsi Seinfeldistä. Rewindin vertailusivulla ei näytä olevan suomitekstejä ykköskauden UK-julkaisussa (kuten kakkoskauden kohdalla) eikä kautta löydy myöskään Sandrew Metronomen dvd-arkistosta, joten tuskin on julkaistu.
Larry Davidin kiero komediasarja alkaa kuulemma Maikkarilta syksyllä, tietääkö joku enemmän?

Jaa a, Virta-lehdestä tuosta luin. Ei ollut tarkempaa alkamisaikaa, luki vain että Curb Your Enthusiasm Maikkarin syksyssä. Ihmettelin itsekin kanavaa, ehkä siinä oli virhe.
Mielikuvitukseni oli laskenut väärät ykköset yhteen, tarkalleen ottaen jutussa luki "Curb Your Enthusiasm on hankittu MTV3:lle".
CYE:n ostamisesta on jo pitkälti yli vuosi, onkohan tästä kuulunut mitään vieläkään?
Kun tätä ei alkanut näkyä niin tihrustin koko sarjan viime kevään aikana ipodilta. Aivan mahtavahan tämä on.
http://www.canalplus.fi/c45/curbyourenthusiasm/5.aspx
Onko Canal+ oikeasti näyttänyt jo kaikki 5 kautta?
Onhan ne näyttäneet joo. Kuudetta kautta aloittivat juuri.
Minä että niitä tehtiinkin vaan viisi – eli kuudes on vissiin ihan tuore..?
FST on näyttänyt tanskalaista Kyllä nolottaa-sarjaa, joka on ihan yks yhteen (musiikkia myöten!) ripattu Curbista. Alkutekstit väittää että olisi ihan oma keksintö mutta ei mitenkään voi olla kun on niin sama konsepti. En ole huomannut että täällä olisi sarjasta puhuttu mitään, nyt onkin vähän myöhäistä kun viimeinen jakso taitaa olla ensi viikolla.
Tuo on kyllä ollut ihan hauska ja parantunut koko ajan, tämän viikon "aids-neula futispelissä taklatun vastustajan persauksiin"-jakso oli jo yhtä ahdistava kuin Curb parhaimmillaan.
Täältä olen saanut hieman semmoisen käsityksen, ettei kaksi ekaa kautta vielä riitä tuon
Curb Your Enthusiasmin (Jäitä hattuun) kanssa. Noviisi siis olen, mutta enköhän silti uskalla hehkuttaa jo. Ihan kuningaskamaa jopa tällaiselle, joka ei sitcomista muuten ihmeemmin perusta. Frasieria tuli aikoinaan seurattua, muttei Seinfeldiä. HBO:n kautta esittäminen on mahdollistanut kuitenkin aivan mainion, ainutlaatuisen kyniikan viljelyn, tuloksena upea näkemys typeryyksiä vilisevästä jenkkikulttuurista, jossa jokainen on opportunisti kunnes toisin todistetaan. Larry Davidin toilailut menevät mielestäni myötähäpeän yläpuolelle: niin herkullisesti hommansa ovat kusseet jo kahden ekan kauden aikana, että sääliä tuntee väkisinkin.Tietenkin sarja on ylilyöty, aavistuksen ylikirjoitettukin, paikoin liikaa sattumanvaraisuuksiin perustuva. Mutta jaksot ovat mestarillisia palapelejä, joiden osat osataan mielestäni nivoa lopussa yhteen taiten. Mahdollinen ennalta-arvattavuus riippuu mielestäni vain ja ainoastaan katsojasta. Itselleni ei pompannut kuin pari irtojuttua etukäteen, ja nekin siksi, että sarjaa oli tavallaan "oppinut" katsomaan tietyllä tavalla, tyyliin "Tuo elementti tulee varmasti vielä myöhemmin vastaan". Eli jos mahdollista, kannattaa koettaa katsoa arvailematta, epäanalyyttisesti, niin saa enemmän irti.
Kolmosesta lähtee vasta homma nousuun, joten kärsivällisyyttä.
edit: ja on syytä muistaa että sarjassa on ihan syystä liuta stand up ‑koomikkoja, tiukkaa käsistä ei ollut ja dialogia improvisoitiin. Etenkin Susie Essman pudottaa kerta toisensa jälkeen.
edit2: hups
On se kumma kun tuotakaan ei saada valtakunnallisille kanaville. Onko tuosta ollut joskus puhetta että jollain kanavalla (MTV3) olisi ollut jo tarkoitus sitä näyttää mutta mitään ei tapahtunutkaan vai muistanko väärin.
Täältä olen saanut hieman semmoisen käsityksen, ettei kaksi ekaa kautta vielä riitä tuon Curb Your Enthusiasmin (Jäitä hattuun) kanssa.
Itse olen katsonut vain noita myöhäisempiä kausia, mutta ainakin kutoskausi oli käsittämättömän hauska. Itse asiassa huomasin juuri että seiska kausi tulee canalilta, mutta en vain ollut huomannut moista (canal comedy ei kuulu bookmark kanaviin). Seuraan todella vähän vähän komediasarjoja (yleensä katsominen jää yhteen osaan tms), tiettyjen brittierinomaisuuksien lisäksi (officet yms) vain tämä kuuluu ns. isoihin suosikkeihin.