Onkohan Shocking African Australia-julkaisu leikkaamaton?
Kengurumaan Shocking Africa
Jatketaas tähän samaan lisäkysymyksellä aiheesta. Onkos kellään tietoa mistä tässä on kysymys? Kuvauksen perusteella ei ainakaan se 'Shocking Africa', jonka tunnen, tule ensimmäisenä mieleen. Tuo ruotsalainen Old Eagle ‑pulju myy lähinnä natsi/huligaaniroinaa.
http://www.oldeagle.com/cgi-bin/shop/info.pl?nyvara=dok1
jos ei tuo linkki myöhemmin toimi, päädomainin kautta löytyy helposti.
Tarkoitat varmaan Force Videon julkaisua (kannessa pääkallo ja käärme). Yritin etsiä ohjaajan ja tuottajan nimellä IMDB:n kautta tietoa, mutta ei auttanut. Googlekaan ei osannut auttaa asiaan. Itse Force Videon sivuilla olevasta excel kataloogissa oli merkintä, että elokuva olisi vuodelta 1985! Mutta itse elokuvan kohtaukset näyttävät paljon vanhemmilta (ehkä 60-luvun tavaraa).
Jani Hietapakka (27.10.2003 12:19)Tarkoitat varmaan Force Videon julkaisua (kannessa pääkallo ja käärme). Yritin etsiä ohjaajan ja tuottajan nimellä IMDB:n kautta tietoa, mutta ei auttanut. Googlekaan ei osannut auttaa asiaan. Itse Force Videon sivuilla olevasta excel kataloogissa oli merkintä, että elokuva olisi vuodelta 1985! Mutta itse elokuvan kohtaukset näyttävät paljon vanhemmilta (ehkä 60-luvun tavaraa).
Ilmeisesti kyseessä on juuri tuo Force Videon julkaisu ainakin kannesta päätellen. Joku on myymässä sitä huuto.netissä mutta leffan mahdollisista leikkauksista ei ole mainintaa eikä tietoakaan tosiaan ole löytynyt. Täältä löytyy tietoa monista Australiasta julkaistuista mondoista, mutta tästä ei ole mainintaa.
Shocking African pitäisi olla vuodelta ‑82 ainakin Killing For Culture kirjan mukaan.
Edit: Linkki kuntoon
Edit2: Mitäköhän oikein sekoilen, onhan tuolla maininta, että sitä löytyy vuokraamojen dokumenttiosastoilta, mutta ei tuossa käsittääkseni varmennettu että kyseessä olisi leikkaamaton julkaisu.
Luulisin että aussien Shocking Africa on joko todella raskaalla kädellä leikattu tai sitten ihan eri leffa kuin Hollannissa julkaistu koska katsoessani hollantilaista 'versiota' en muistanut suurinta osaa kohtauksista. Mondot kierrättävät mielestäni usein materiaalia joten muistikuvien perusteella on vaikea sanoa onko kyseessä sama leffa. En kuitenkaan suosittele aussi-version hankkimista.
On näemmä yritetty tuoda Suomeenkin: AFRICA DOLCE E SELVAGGIA/SHOCKING AFRICA (Afrikan Suloiset Villit) Italia 1982, T, O: Angelo & Alfredo Castiglioni; T:mi Ritva Kamras; 2700m (video). Kiellettiin raaistavana (5.5.1983). Katsoin elokuvan hollantiversion joskus ‑90/91 jonkinasteisessa krapulassa ja ei kyllä kamalan hyvää tehnyt. Tosin nyt näyttäisi siltä, että kykenisin ottamaan revanssin tuon mondon katsomisen kohdalla ilman päihteitä.
Nuo Old Eaglen horinat eivät sovi ainakaan Castiglionin
Shocking Africaan – tässä kun ei ole orjakauppaa lainkaan ja ympärileikkauksista ei puhuta sanallakaan. Pienellä googlettamisella löysin Africa Blood and Gutsin, tarkoittaako Old Eagle kenties tätä?