The Shield

Plissken 26.1.2005 11:52

Tämä vissiin pyörähti käyntiin eilen, eli lienee aika avata aiheesta ketju. Sarja tuli itselle tutuksi viime keväänä Englannissa, jossa ehdin katsella about koko ekan tuotantokauden.

Shield on tiukkaa pahat poliisit sikailee ‑tyyppistä menoa, joka tuo välillä mieleen Training dayn. Sarjasta löytyy aika brutaalia väkivaltaa (ei tosin ihan Ozin tasoa), niljakkaita juonenkäänteitä ja helvetin härskiä opportunismia. Jaksot myös etenevät kiitettävän intensiivisesti.

Pääosan Michael Chiklis on ihan karismaattinen nilkki. Nutipää taisi olla edellisen kerran Suomen telkkarissa joskus 1990-luvun alussa pyörineessä pehmopoliisi & perhe ‑sarjassa Kuuma piiri (The Commish, en ole varma muistanko suomennuksen oikein).

Kantsii kokeilla.
Ilja Rautsi 26.1.2005 11:59

Kuuma piirihän se. Muistan siitä lähinnä nalkutttavan vaimon ja alkutekstien koomisen huipennuksen jääkaapin äärellä. Shield meni eilen nauhalle, pitää koittaa katsoa.

k-mikko 26.1.2005 12:29

Ihan kiinnostavalta vaikutti. Vaikken teeveetä juuri jaksa katsoakaan, niin tästä voisi toisenkin jakson tsekata.

Jakel 26.1.2005 12:34

Jos heti ei tunnu iskevän, niin kannattaa antaa silti sarjalle mahdollisuus. Sarja paranee koko ajan ja kolmas kausi on todellista mannaa. Tosin hienoja hetkiä oli ykköskaudenkin lopussa.

Goose 26.1.2005 13:22

Varmasti olisi hyvä sarja aloittaa seuraaminen mutta tuntien oman ajankäytön live katsomiset olisivat hyvin harvassa ja sitten hyvin nopeasti huomaa, että on kymmenen jaksoa rästissä ja kaupanpäälle jonkun jakson päälle on jo vahingossa nauhoittanut. Vituttaa sinänsä sillä juuri tämän ongelman takia olen missannut ainakin C.S.I:n, Las Vegasin ja O.C:n. Onneksi DVD:lle saa ostettua kausittain, kuten olen tehnyt Sopranosin kohdalla.

Plissken 26.1.2005 13:32
Goose (26.1.2005 13:23)
Varmasti olisi hyvä sarja aloittaa seuraaminen mutta tuntien oman ajankäytön live katsomiset olisivat hyvin harvassa ja sitten hyvin nopeasti huomaa, että on kymmenen jaksoa rästissä ja kaupanpäälle jonkun jakson päälle on jo vahingossa nauhoittanut.

So true. Mulla ei ole moneen vuoteen riittänyt aika/ kärsivällisyys seurata tiiviisti kuin max yhtä tv-sarjaa kerrallaan. Vaikka esim. Sopranos-hypeä tunki taannoin ovista ja ikkunoista, jaksoin alkaa seurata Tony & co:n edesottamuksia toden teolla vasta varmaan kolmannella kaudella – silloin kun Ozin loppuminen jätti kalenteriin viikoittaisen sarjakatselun kokoisen aukon.
Tankcsapda 26.1.2005 19:03

Olipas muuten Michael Chiklis muuttunut kuuma piiri ajoista ei meinannut ukkoa ensin tunnistaa. Möhömaha hävinnyt ja silleen.

Kuuma piirissähän äijä oli leppoisa perheenisä, nyt varsinainen motherfucker.

Itse sarja vaikutti ihan mielenkiintoiselta. Ei varmaan kyllä ehdi/jaksa ruveta seuraamaan vakituisesti mitään sarjaa. Jokapäiväinen salainen perversioni Emmerdale saa riittää toistaiseksi.
wicked clown 26.1.2005 23:21
Plissken (26.1.2005 11:53)
Tämä vissiin pyörähti käyntiin eilen, eli lienee aika avata aiheesta ketju. Sarja tuli itselle tutuksi viime keväänä Englannissa, jossa ehdin katsella about koko ekan tuotantokauden.

Shield on tiukkaa pahat poliisit sikailee ‑tyyppistä menoa, joka tuo välillä mieleen Training dayn. Sarjasta löytyy aika brutaalia väkivaltaa (ei tosin ihan Ozin tasoa), niljakkaita juonenkäänteitä ja helvetin härskiä opportunismia. Jaksot myös etenevät kiitettävän intensiivisesti.

Pääosan Michael Chiklis on ihan karismaattinen nilkki. Nutipää taisi olla edellisen kerran Suomen telkkarissa joskus 1990-luvun alussa pyörineessä pehmopoliisi & perhe ‑sarjassa Kuuma piiri (The Commish, en ole varma muistanko suomennuksen oikein).

Kantsii kokeilla.

Varmaan ihan ok, mut ei pysty kattomaan, kun O.C.:n jäljiltä on niin euforiassa.
Ilja Rautsi 26.1.2005 23:29

Sehän oli tosiaan ihan lupaava alku sarjalle, lopetus pelasti paljon. Visuaalisesti vähän hapuilevan levoton, mutta eiköhän tuosta tyyli kehity. Ohjaaja taisi olla sama kuin Swatissa, en jaksa tarkistaa.

Esa Linna 27.1.2005 01:06
iljalumpsis (26.1.2005 23:30)
Sehän oli tosiaan ihan lupaava alku sarjalle, lopetus pelasti paljon. Visuaalisesti vähän hapuilevan levoton, mutta eiköhän tuosta tyyli kehity. Ohjaaja taisi olla sama kuin Swatissa, en jaksa tarkistaa.

No heittäkääpä spoiler-tagilla varustettu spoiler lopetuksesta. Ei riitä televisiolle aikaa, eikä oikeastaan kiinnostakaan ohjelmatarjonta kummemmin. Eniten varmaan olen katsonut ruokaohjelmia ja sitä homojen sisustus/stailaus ‑ohjelmaa.
JMustonen 27.1.2005 03:54
No heittäkääpä spoiler-tagilla varustettu spoiler lopetuksesta.
Lopetusta on aika hankala kuvata. Ei kuulosta näin sanoilla kerrottuna nimittäin läheskään niin tylyltä kuin mitä se oli televisiosta katsottuna. Ideahan oli että
Spoileri
sarjan pahispoliisi Vic Mackey (Chiklis), josta on jäänyt jakson varrella kuva että ok, on se ehkä paha mutta ei se niin paha ole, ja jonka tiimiin on solutettu kyttä tehtävänään narauttaa Vic tämän puolirikollisten touhujen takia – ampuu henkilökohtaisesti jakson viimeisillä sekunneilla tätä kyttää kylmästi päähän epäonnistuneen pidätyksen yhteydessä = case closed. Tylyn tosta tekee Michael Chiklisin omahyväinen ja tunteeton virne aseen lauetessa.
Plissken 27.1.2005 09:55
iljalumpsis (26.1.2005 23:30)
Ohjaaja taisi olla sama kuin Swatissa, en jaksa tarkistaa.

Sama kaveri. Clark Johnson näyttää tosin ohjanneen vain pilotin.
Ilja Rautsi 27.1.2005 10:10
Esa Linna (27.1.2005 01:07)
Ei riitä televisiolle aikaa

Eniten varmaan olen katsonut ruokaohjelmia ja sitä homojen sisustus/stailaus ‑ohjelmaa.

Priorisoi mies, priorisoi.
Esa Linna 27.1.2005 10:41
iljalumpsis (27.1.2005 10:11)
Esa Linna (27.1.2005 01:07)
Ei riitä televisiolle aikaa

Eniten varmaan olen katsonut ruokaohjelmia ja sitä homojen sisustus/stailaus ‑ohjelmaa.

Priorisoi mies, priorisoi.

Juu, sitähän olen juuri tehnytkin.
tinman 27.1.2005 11:57

Sun pitää toivoa homokokkiohjelmaa, niin säästyy aikaa muuhunkin.