jazz

drake2j 9.1.2005 23:01

Tässä muutamia omia suosikkejani joita ei vielä muiden listoilla ole näkynyt:

Yosuke Yamashita – "Kurdish Dance" & "Dazzling Days"

Dave Brubeck Quartet – "Jazz Impressions of Japan"

Don Cherry, Lennart Åberg, Bobo Stenson – "Dona Nostra"

The Chick Corea New Trio – "Past, Present & Futures"

+ loistava kokoelmalevy "Untinted: Sources for Madlib's Shades of Blue"
glottis 21.1.2005 14:29

FilmiFIN.comista löytyy nyt Keisarikunnan ohjaajan, parin näyttelijän (Mikko Nousiainen ja Maria Ylipää) haastattelut, arvostelu ja luonnollisesti myös kilpailu.

Linkkiä löytyy etusivun uutisista 8)

Kisassa muuten voi voittaa tuon soundtrackin... oon nyt kuunnellut omaa kappalettani muutaman viikon putkeen ja kyllä on hyvää settiä smile.gif
Janne Timonen 21.1.2005 15:37

Siihen on varmaan jokin hirmu hyvä syy, että Keisarikunnan kapakissa soitetut kipaleet pihisevät elokuvassa ultrakliininä studiosoundina.

En vain keksi, että mikä.
Tankcsapda 22.1.2005 02:06

Öööööö... Itelle tuli mieleen Ornette Colemanin Naked Lunch leffan soundtrack.

Mitäs muut tykkää ? Itelle kolahti lujaa.
Elifist 22.1.2005 10:39
glottis (21.1.2005 14:30)
oon nyt kuunnellut omaa kappalettani muutaman viikon putkeen ja kyllä on hyvää settiä smile.gif

Melko itserakasta touhua, IMHO. Kerro nyt suurellekin yleisölle, mikä biiseistä on kynästäsi lähtöisin?
Bitnik 22.1.2005 12:19
wacko.gif
Young Hova 22.1.2005 12:52
glottis (21.1.2005 15:30)
FilmiFIN.comista löytyy nyt Keisarikunnan ohjaajan, parin näyttelijän (Mikko Nousiainen ja Maria Ylipää) haastattelut, arvostelu ja luonnollisesti myös kilpailu.

Kilpailut on parempia ja luonnollisempia kuin, leffat.
Bad Rain 22.1.2005 17:22

Jazz-keikoilla kuuluu taputtaa soolojen jälkeen, OHMI.

glottis 23.1.2005 11:06
Elifist (22.1.2005 10:40)
glottis (21.1.2005 14:30)
oon nyt kuunnellut omaa kappalettani muutaman viikon putkeen ja kyllä on hyvää settiä smile.gif

Melko itserakasta touhua, IMHO. Kerro nyt suurellekin yleisölle, mikä biiseistä on kynästäsi lähtöisin?

laugh.gif ...kröhöm... blush.gif siis omaa kappalettani tuosta soundtrackistä... ei kilpailussa jaossa olevista kappaleista.

Mutta onhan tuo soundtrack aivan loistava vaikka tuo studiosoundi taustalta paistatteleekin. Kyllä se Marzi Nyman vaan tämänkin puolen taitaa – ja hyvin. Ainoastaan Leppilammen "huonohko" englannin lausuminen on levyn miinuspuoli. Mutta tämä onkin vain oma mielipiteeni... muut muodostakoot omansa.
Korson Antti 24.1.2005 11:04
Bad Rain (22.1.2005 18:23)
Jazz-keikoilla kuuluu taputtaa soolojen jälkeen, OHMI.

joo, juuri tällainen meininki aiheutti minulle kovasti ennakkoluuloja ja suoranaisia puistatuksia, jossain vitun konserttisalissa pukujengi läpyttää soolojen jälkeen kun pitkätukat lavalla vääntää jotain vitun freejazzia. mutta vanhoissa Blue Note-levyissä on ihan eri meininki, voi kuvitella kun mustat miehet soittaa hirveällä meiningillä jossain savuisessa räkälässä, todella siistillä tavalla dekadenttia touhua (niinkuin Round Midnightissa)
Jarno Miettinen 24.1.2005 11:15
antti (24.1.2005 11:05)
joo, juuri  tällainen meininki aiheutti minulle kovasti ennakkoluuloja ja suoranaisia puistatuksia, jossain vitun konserttisalissa pukujengi läpyttää soolojen jälkeen kun pitkätukat lavalla vääntää jotain vitun freejazzia.

Tuskin pukujengi sentään freejazzia kuuntelee vaan jotain minkä tahdissa voi napsutella sormia.
Korson Antti 24.1.2005 11:22

asiallinen pointti, sitä soittaa ja kuuntelee samanlaiset hörhöt. Glenn Miller voisi olla enemmänkin jakkupukuosaston mieleen

Jarno Miettinen 24.1.2005 11:27
antti (24.1.2005 11:23)
asiallinen pointti, sitä soittaa ja kuuntelee samanlaiset hörhöt. 

...kuten minä thumbsup.gif
Bad Rain 24.1.2005 11:52

Kannattaa joskus tsekata Suomen jazztapahtumien ykkösen eli

Tampere Jazz Happeningin meininki. Helvetin raikasta ja innovatiivista meininkiä, esiintyjälista yleensä todella mielenkiintoinen ja ajan hermolla, vähemmän pystyynkuolleita popstaroja ja rahastusmeininkiä Pori Jazzin tyyliin. Poristakin voi kyllä löytää hyvää tavaraa ja jopa jazzia kun jaksaa ne sieltä jostain alta esiin kaivella. Kovassa maineessa maailmallakin olevan Tampereeen festarin viime marraskuun esiintyjiä olivat mm. Chigago Underground, Ravi Coltrane, legendaarinen The Skatalites ja Dolphy-tribuutin heittänyt The Cosmosamatics.
drake2j 24.1.2005 21:03

Arvasin että unohdin jotain ehdottoman oleellista tuosta aiemmasta suosituslistastani – eli lisäys:

Krzysztof Komeda – "Polish Jazz Vol. 3" (jne.)