I'll Sleep When I'm Dead

Goose 12.11.2004 15:12

Jokos olette nähneet uuden Mike Hodgesin elokuvan? Heittäkääs kommentteja.

Young Hova 12.11.2004 19:26

Juuri eilen katsoin. Odotukset olivat ristiriitaiset. Alku tuntuu huonolla tavalla tunkkaiselta ja teatraalisesti jäykältä (valaistuskin kuin jotain televisiolle tehtyä katselisi), mutta tunnelma paranee loppua kohti. Viimeiset 15 minsaa onkin jo hyvin intensiivistä menoa, vaikka aika vähän lopulta tapahtuu.





Kokonaisuutena kiinnostava joskin omituinen elokuva, tuntuu että Hodgesilla on edelleen erinomaisia ideoita mutta ote ja itsekritiikki lipsuu monin tavoin: Ramplingin roolityö on ufoilua (ja koko hahmo loppupeleissä turha), yksi kohtaus taksissa (tiedätte sitten) todella merkillinen, kai tarkoitettu hauskaksi? Dunno. Myös loppupuolen kohtaus, jossa päähenkilö (Clive Owen) vaanii puutarhassa piilossa ja koira juoksee ohi, näyttää joltain sketsijutulta. Henkilöhahmoja esitellään ja kehitellään ja sitten unohdetaan.



Juonikuvioiden samankaltaisuudesta huolimatta Get Carter-pohjaiset odotukset kannattaa haudata, tämä ei ole mitenkään realistinen elokuva. Ehkä ***, täytyy vielä kelailla. Owenin "katsokaa, en räpytä silmiäni ja niskanikin on ihan jumissa" ‑tuijotus on motherfuker-luokkaa, mutta liippaa helvetin läheltä tahatonta komiikkaa.
Goose 22.10.2005 13:00

Elokuvan alku oli pitkäksi venytetty seuraten kahden paikkakunnan tapahtumia joiden merkitys toisiinsa selviää vasta, kun kolmannes elokuvaa on mennyt. Todellakin aiheesta huolimatta Get Carter vertailun voi unohtaa sillä tämä on lähes täysin väkivallaton kostotarina.



Clive Owenille ei sopinut metsäläis look ja Malcolm McDowelille city look sopii vähän liiankin hyvin.

Malcolm McDowelin esittämän Boadin teon motiivi, josta lumipallo alkaa vyöryä on aivan käsittämätön.
Goose 6.8.2006 17:52

Onko edellisestä Hodges/Owen yhteistyö elokuvasta ilmestynyt Suomi DVD:tä eli Croupier – Kasinokeikka? Nopealla etsinnällä ei löytynyt, kuin VHS. Kommentteja elokuvasta saa myös laittaa.



Goose 20.6.2007 09:14
Goose ( 6.8.2006 17:53)
Onko edellisestä Hodges/Owen yhteistyö elokuvasta ilmestynyt Suomi DVD:tä eli Croupier – Kasinokeikka? Nopealla etsinnällä ei löytynyt, kuin VHS. Kommentteja elokuvasta saa myös laittaa.





Elokuva tulee Subilla sunnuntaina 24.6. Ainakin TV-lehtien kriitikot ovat pitäneet elokuvaa varsin hyvänä!
Goose 19.12.2007 10:30
Goose ( 6.8.2006 16:53)
Onko edellisestä Hodges/Owen yhteistyö elokuvasta ilmestynyt Suomi DVD:tä eli Croupier – Kasinokeikka? Nopealla etsinnällä ei löytynyt, kuin VHS. Kommentteja elokuvasta saa myös laittaa.





Olipa kerrassaan jytäkkä! Elokuvan dialogi oli vertaansa vaille näppärää, josta ei tullut kylläiseksi vaan olisi janonut aina vain lisää. Clive Owen oli, kuin kotonaan Jack/Jaken roolissa croupierina.



Enää hän ei kuullut kuulan ääntä.

Ruletin pyöräytys oli tuonut hänet kotiin, syntymäpaikkaan.

Croupierin tehtävä oli suoritettu. Hän hallitsi pelinsä.

Tappion tuottaminen oli hänen vallassaan.




Elämässä sinun on tehtävä valinta oletko croupier vai peluri.