Viikon kotimaiset

Kat 20.10.2003 13:26

Joki tänään ykköseltä ja Ponterosa keskiviikkona Subbarilta.

En ole kumpaakaan nähnyt, joten en osaa sen enempää kommentoida tässä vaiheessa. Mutta kumpikin kai katsomisen arvoisia vai miten on?
Spaddu 20.10.2003 13:31

Jokea on hehkutettu ihan käsittämättömästi. Fränti antoi viis tähteä!!! Keskitasoa parempi episodielokuva, mutta mitenkään Short Cutsia parempi tämä ei ole.

Martin 20.10.2003 13:32

Ponterosa on todnäk nauhakamaa.

Lazer 20.10.2003 13:55

Mun mielestä Joki ei ollut pahemmin edes keskitasoakaan parempi, aika tyhjänpäiväistä meininkiä. Ajattelin kuitenkin vilkaista uudestaa tuntuisiko nyt hieman paremmalta.

Ponterosa taas oli niin paska, ettei sitä oikein jaksa edes katsoa. Lupaavasta trailerista huolimatta tissejäkään ei tainnut olla. (en sitten tiedä paljonko Kat pistää niille painoarvoa) Ehkä tästä jotkut kuitenkin innostuu.
jukkasil 20.10.2003 17:12
Lazer (20.10.2003 13:56)
Mun mielestä Joki ei ollut pahemmin edes keskitasoakaan parempi, aika tyhjänpäiväistä meininkiä. Ajattelin kuitenkin vilkaista uudestaa tuntuisiko nyt hieman paremmalta.

Ponterosa taas oli niin paska, ettei sitä oikein jaksa edes katsoa. Lupaavasta trailerista huolimatta tissejäkään ei tainnut olla. (en sitten tiedä paljonko Kat pistää niille painoarvoa) Ehkä tästä jotkut kuitenkin innostuu.

Tuo Subin Ponterosan mainospätkässä ollut kohtaus, jossa Halme kurkistaa huusin reiästä, on ainakin sen verran käsittämätöntä meininkiä, että pakko kai tätä on ainakin joku minuutti katsoa!
Ilja Rautsi 20.10.2003 17:15

Ponterosaa katsoessa vähimmäisvaatimus on kuusi kaljaa juotuna ja saman verran odottamassa. Silti tekee kipeää, mutta paikoitellen sillä hyvällä tavalla.

Joki on katsottava mutta lopulta aika mitätön elokuva jonka äänityöt on ainakin tehty aivan päin persettä. Muutamat näyttelijät ovat myös ala- arvoisia.
Disco Studd 20.10.2003 18:05

Joki on moderni suomalainen mestariteos.

Tylsä ja tympeä Ponterosa ei ole valitettavasti niin kova juttu kuin se voisi olla. Suunnilleen jokainen Visa Mäkisen 20 vuotta vanhempi vastaava paskafarssi on hauskempi ja teknisesti parempi taideteos (Visa sentään kuvasi elokuvansa filmille).
Kat 22.10.2003 16:19
Lazer (20.10.2003 13:56)
Mun mielestä Joki ei ollut pahemmin edes keskitasoakaan parempi, aika tyhjänpäiväistä meininkiä.

Samanlaiset fiilikset jäi leffasta. En oikein tiedä mitä siinä loppujen lopuksi haettiin.

Sinänsä ihan mielenkiintoinen toteutus ja kuvauksesta plussaa, mutta onhan noita tarinoita nähty ennenkin.
Bitnik 22.10.2003 21:50

Kestin 40 minuuttia jonka aikana ehdin nukahtaa pari kertaa. En ole ikinä nähnyt leffaa jonka ääniraita olisi miksattu näin pahasti päin vittua. Ehdotan että elokuvan tekijät upotetaan peruskallioon muun ongelmajätteen kanssa.

-jAn- 23.10.2003 08:06

En tiedä mokasiko SubTV jotenkin tuon Ponterosan äänien kanssa, mutta vaikka ääni oli paikoitellen kokonaan poissa niin taustamusat jytisi aina, jotain piiperrystä (ilmeisesti juonen kannalta oleellista dialogia?) kuului taustalta.

Olihan tuo aikamoinen kokemus ja ilman kaljaa ei olisi luultavasti jaksanut, kiitokset vinkistä.
Martin 23.10.2003 08:23

Mä en pystynyt katsomaan kuin puolisen tuntia alusta, sitten alkoi äänet vituttamaan rankasti.

Huumori oli tuohon asti just niin huonoa kuin oletinkin, mutta astetta likaisempaa kuin olisin voinut kuvitella, luulin että tämä on kiltti leffa. Tehdään huumoria erektio-ongelmasta ja pienestä peniksestä, liukastellaan rullaluistimilla paskaan ja Matti-Esko Hytönen polkemassa säälittävän miehen vaimoa. Kyllähän tämä pitää nähdä joskus kokonaan niin, että dialogistakin saa jotain selvää.
Kat 23.10.2003 09:12

Minä kestin sentään tunnin (ilman kaljaa siis). Lopun laitoin nauhalle, joskohan sen joskus vaikka katsoisi.

Ääni oli tosiaan ihan surkea. Musiikki tuli ihan älyttömän lujaa ja sitten puheista ei saanut mitään selvää. Tämä ei ole tosin eka kerta suomalaisissa leffoissa / sarjoissa kun näin on. Mietin jo, että kuuluiko se "valitamme huonoa äänenlaatua tai jotain sinnepäin"-teksti oikeasti leffaan. Tämän leffan kohdalla olisi voinut olla mahdollistakin, että se olisi ollut jo valmiissa leffassa...
-jAn- 23.10.2003 11:32

Ainoastaan se että pahoittelu-ilmoitus jatkui jopa mainosten ajan paljasti sen että se ei ollut itse leffassa. Itse leffaan olisi kyllä joinut polttaa pahoittelut leffan huonoudesta.

KCrimso 23.10.2003 12:16

Onko edes teknisesti mahdollista, että Subtv mokaa äänet siten, että dialogi ei kuulu, mutta musiikki kyllä? Enpä oikein usko. Kyllä kyse oli varmasti Ponterosan todella paskasta äänimiksauksesta. Sitä paitsi ääniongelmat jatkuivat aivan entisellään senkin jälkeen kun pahoitteluviesti oli jo ruudusta kadonnut.

-jAn- 23.10.2003 13:14

Eräs työkaveri juuri kertoi että olivat aikoinaan vuokranneet sen ja valitteli paskoja ääniä. Syy ei ilmeisesti ole siis (ainoastaan) Subin.