Ilsaa suomitekstein (?)

Jakel 12.1.2005 11:53
(The Lukewarm.) (12.1.2005 03:06)
Myös järjettömiä väittämiä kuuluu staffin suusta. Kukaanhan täällä ei tekisi vertailukelpoista ja parempaa elokuvaa, vaikka saisivat Morriconen säveltäjäkseen.

Täällähän on kuin hiekkalaatikolla konsanaan. 'tee itte parempi' onkin perustelu, jota vastapuoli ei voi koskaan ylittää.
Young Hova 12.1.2005 13:06

Jos vastapuoli väittää elokuvaa tosiaan 1 tähden arvoiseksi eli täysin kelvottomaksi, ei ole ihan mahdoton ajatusleikki, että voisi itse tehdä paremman elokuvan vaikka sellaisella laatikkokameralla.

Jakel 12.1.2005 17:09

Joo, ja jos joku väittää autoa paskaksi, niin täytyy rakentaa ensin itse parempi. Tuostahan on hyvä jatkaa kaikkeen musiikkiin, taiteeseen yms. Tämähän on kuin DVDplazan juttuja.

Jarno Miettinen 12.1.2005 17:25
Jakel (12.1.2005 11:54)
Täällähän on kuin hiekkalaatikolla konsanaan. 'tee itte parempi' onkin perustelu, jota vastapuoli ei voi koskaan ylittää.

"X on paskaa/perseestä" on myös hyvä ja aukottomaksi havaittu argumentti
Antti Tohka 12.1.2005 17:31

Pohjimmiltaan tassa on kysymys halttusmaisesta linjavedosta sen suhteen, etta millainen elokuva on taysin kelvoton. Mielipide voi perustua yleisesti hyvaksyttyihin kriteereihin ja omaan subjektiiviseen nakemykseen tai sitten vain jalkimmaiseen. Taide ja autot kannattaa kritiikin kohteena kylla pitaa erillaan toisistaan. Mita laatikkokameraan tulee, niin justiinsa ihan Orionissa esitettiin hieman vastaavalla metodilla tehty

elokuva. En muista pitkaan nauraneeni teatterissa yhta paljon kuin sen aikana...
Jarno Miettinen 12.1.2005 17:34
Antti Tohka (12.1.2005 17:32)
  Mita laatikkokameraan tulee, niin justiinsa ihan Orionissa esitettiin hieman vastaavalla metodilla tehty elokuva. En muista pitkaan nauraneeni teatterissa yhta paljon kuin sen aikana...

Oliko toi se missä oli Morriconen musat?

"Krenin pääteoksia, kuten matemaattisten periaatteiden mukaan leikatut maagiset elokuvat 2/60 48 Köpfe aus dem Szondi-Test ja 15/67 TV."
Young Hova 12.1.2005 17:39

Kaikki tuo on saivartelua. Katsokaas nyt. Olen ihan varma että pystyisin tekemään ainakin 3 tähden elokuvan, joten tuollainen "tee itse parempi" ‑jorina ei mua mitenkään hämää. Ei.

Antti Tohka 12.1.2005 17:40
Henry Spencer (12.1.2005 16:35)
Antti Tohka (12.1.2005 17:32)
  Mita laatikkokameraan tulee, niin justiinsa ihan Orionissa esitettiin hieman vastaavalla metodilla tehty elokuva. En muista pitkaan nauraneeni teatterissa yhta paljon kuin sen aikana...

Oliko toi se missä oli Morriconen musat?

Tais olla ton John Cagen musat...
Shocky 12.1.2005 17:45
Jakel (12.1.2005 17:10)
Joo, ja jos joku väittää autoa paskaksi, niin täytyy rakentaa ensin itse parempi. Tuostahan on hyvä jatkaa kaikkeen musiikkiin, taiteeseen yms. Tämähän on kuin DVDplazan juttuja.

Puuh.. jos joku ilman perusteluita dumaa IMO mielestäni paljonkin hyvää sisältävän leffan yhden tähden roskaksi, niin siinä vaiheessa ollaan niin patologisesti eri mieltä, ettei mitään rakentavaa keskustelua enää voidakaan käydä ja aihe on paras dropata. Se, millä sanamuodolla tämän ilmaisee, on ihan herttaisen yhdentekevää.
Antti Tohka 12.1.2005 17:58
"Krenin pääteoksia, kuten matemaattisten periaatteiden mukaan leikatut maagiset elokuvat 2/60 48 Köpfe aus dem Szondi-Test ja 15/67 TV."

Matemaattisten periaatteiden mukaan leikatut elokuvat. Lauseen kirjoittaja on kaynyt Vallilan ammattikoulun lyhyen matematiikan oppimaaran.
Jarno Miettinen 13.1.2005 14:39
Antti Tohka (12.1.2005 17:59)

Matemaattisten periaatteiden mukaan leikatut elokuvat. Lauseen kirjoittaja on kaynyt Vallilan ammattikoulun lyhyen matematiikan oppimaaran.

Lauseen kirjoittaja oli Mika Taanila
Yotsuya 13.1.2005 15:55

SS on niitä leffoja joiden katsominen vituttaa niin paljon että siinä ei hyviä puolia huvita ruveta miettimään ja yhden tähden sijasta tekisi mieli antaa monta miinustähteä.

(The Lukewarm.) 13.1.2005 16:13
Yotsuya (13.1.2005 15:56)
SS on niitä leffoja joiden katsominen vituttaa niin paljon että siinä ei hyviä puolia huvita ruveta miettimään ja yhden tähden sijasta tekisi mieli antaa monta miinustähteä.

No sano yksikin huono puoli niin päästään asiaan.
JMustonen 13.1.2005 17:04
(The Lukewarm.) (13.1.2005 17:14)
Yotsuya (13.1.2005 15:56)

No sano yksikin huono puoli niin päästään asiaan.

Kaavamaisuus, kliseiset loppukäänteet jotka on nähty ziljoona kertaa, Argentolle tyypillinen epäloogisuus ja ‑uskottavuus. Argenton kyvyttömyys uusiutua = toistaa itseään. Elokuvana toki ihan viihdyttävä, mutta ei tätä toista kertaa ihan heti katso. **½ – ***
Antti Tohka 13.1.2005 17:11

Tasta voisi kylla jo aloittaa uuden keskustelun (Jetroooo), mutta on kylla kohtuullisen synkka tilanne, jos Argenton leffoja rupeaa dissaamaan loogisuuden puutteen vuoksi. Sehan on juuri niissa parasta. Uusiutuvuuden tarkeydesta voi olla montaa mielta, minusta han olisi saanut tehda vaikka 100 jatko-osaa Suspirialle naiden uusien leffojen sijasta. SS (jonka olen kerran nahnyt EC:ssa) oli kuitenkin mukana ahdistavan torkeaa vakivaltaa ja phenomenamaisia psykedeliakohtauksia, joita katsoo aina mielellaan. Vahan niinku Novalisia kuuntelisi.