Mistä halpa digiboksi?

Flash 17.8.2004 17:34

Nyt kun Teeman syksyn huikea Kino Into ‑italoputki lähestyy, niin tarttis lopultakin hommata se boksi. Vanhalalta sain kuulla, että vaikka olenkin HTV:n verkossa, niin halvimmat laitteet ja parhaan kuvan saa maanpäällisen verkon boksi & sisäantenni ‑yhdistelmällä.

Sisäantenni lähtisi Mustasta pörssistä 25 eurolla. Saako jostain vielä halvemmalla?

Mistä sitten mahdollisimman halpa maanpäällinen boksi irtoaisi? Kriteereinä on, että Teeman kuva ja tekstitykset toimii ja SexTV näkyy, muulla ei niin väliä. Ostopaikka miel. pääkaupunkiseudulla.
Lazer 17.8.2004 19:22

Vieläkö Gigantista saa Maximumia halvalla? Mulla ei ainakaan sen kanssa ole ollut ongelmia. Ylen tekstit pitää itse erikseen asettaa päälle, siis vain ekalla kerralla.

JariM 17.8.2004 21:17

Anttilan United-boxi on noin 90 euroa.

MiR 18.8.2004 09:48
Colossal Squid (17.8.2004 21:18)
Anttilan United-boxi on noin 90 euroa.

Hyvä ostos mikäli on aikaa järjestellä kanavalista vähintään kerran viikossa uudelleen alusta, ja kannattaa muuten sijoittaa sähköpistoke sellaiseen paikkaan mistä sen saa helposti irti "raaka-boottauksia" tehtäessä – tarvetta tulee löytymään. Nimim Kokemuksella.
Red Right Hand 18.8.2004 10:18
Lazer (17.8.2004 23:23)
Vieläkö Gigantista saa Maximumia halvalla? Mulla ei ainakaan sen kanssa ole ollut ongelmia. Ylen tekstit pitää itse erikseen asettaa päälle, siis vain ekalla kerralla.

Ysi ysi oli ainakin vielä viime viikolla. Sitten huonoihin uutisiin: laite kuumenee aivan tuli kuumaksi jo puolessa tunnissa. Eikä sitä saa pois päältäkään muuta kuin töpselin pois ottamalla... ihme suunnittelua. thumbdown.gif

Muuten kuitenkin pelaa ihan mainiosti, mutta jos siis on taipumusta tulipalovainoharhaisuuteen niin voi olla hermoja raastavaa sijoittaa paketti jonka päällä voisi vaikka paistaa munakasta telkkarin, videoiden, dvd:n jne. jatkeeksi.
Lazer 18.8.2004 12:29

Stanby tilassa ei tietty kuuma ole, mutta kokonaan päältä ei tosiaan saa kuin töpselistä. Ei mulla ainakaan tammikuusta lähtien ole tulipaloa tullut. En ole oikeastaan kiinnittänyt sen lämpenemiseen ihmempää huomiota, mutta voit olla oikeassa. Tuo 99 taitaa olla jo jotain uudempaa mallia, kun halvimmillaan sitä sai jotain 69-79 euroa?

Red Right Hand 18.8.2004 12:34
Lazer (18.8.2004 16:30)
Stanby tilassa ei tietty kuuma ole, mutta kokonaan päältä ei tosiaan saa kuin töpselistä.

No tämä malli minkä viime viikolla ostin pysyy kuumana stanby-tilassakin. Ja jostain olen lukenut samanlaisia kommentteja joten kyse ei ole maanantaikappaleesta – elleivät sitten tee näitä pelkästään maanantaina.
Lazer 18.8.2004 12:39

Tossa just kokeilin niin on se pikkasen lämmin, mutta ei lähelläkään munien paistoa.

netzach 18.8.2004 13:27

Eipä hyvältä vaikuta digipoksi kokemukset...

Onkos jollain Kallista ja Laadukasta poksia? Kokemuksia sellaisesta? (onko sellaisia edes)
wicked clown 18.8.2004 16:18

Ostettiin kesällä Philipsin halvin antenniboksi, jota myytiin tarjouksessa lähes kaikkialla 99€, juuri Flashin kuvailemaan tarkoitukseen, ja ainakin minä olin siihen hyvin tyytyväinen. Ei pahoja bugeja tai buuttiongelmia. Teeman tekstit toimii, mutta joskus puuttuu rivi sieltä täältä. Joskus tekstit pitää asettaa myös manuaalisesti päälle. Ilmeisesti kortinlukijapaikalla varustettu versio on korvaamassa tätä, joten halvemmallakin voi saada.

Ainakin Anttilasta ja Markantalosta löytyi tarjoushintaan.
tinman 19.8.2004 03:22

Pikkuveli tilasi saksanmaalta jonkun Nokian boxin, joka vaikutti ainakin paperilla tosi kivalta vehkeeltä. Suora yhteys verkkopiuhan kautta koneeseen, eli saa käyttää tietskarin kovalevyä nauhoituksiin jne. Kyselenpä herralta tarkempia kokemuksia, kun se nyt Suomeen asti rantautuu.

Antti Vanhala 19.8.2004 17:37
netzach (18.8.2004 13:28)
Onkos jollain Kallista ja Laadukasta poksia?

No ei tuo omani Topfield ole (yli 700 e) mutta maksoihan se vähän enemmän kuin 99. Humax PVR-8000 on ollut viime vuoden loppupuolelta asti käytössä ja ainakin tekstitykset ovat toimeet täysin moitteetta, muutenkin mielestäni ollut ihan hyvin toimiva laite. Kyse on siis kiintolevyboksista joka on ihan uskomattoman kätevä ajansiirrossa, ei tarvitse kelailla nauhoja tai miettiä mahtuuko tähän vielä jotain, riittää kun huolehtii tallennusten katselusta joskus niin että levyltä voi vapauttaa tilaa aina tarvittaessa. Laite itseasiassa katselee tv:tä puolestani, minä voin sitten halutessani valita boksista ohjelmia katsottavaksi haluaamani aikaan. Tämä tietysti vaatii aktiivisuutta ajastusten suhteen mutta esim. vakioaikaan esitettäville ohjelmilla se on tietysti helppoa. Telkku.comia on helppo selata.

Toistaiseksi kiintolevybokseissa ei tosin ole valitettavasti kovin paljoa valinnan varaa, Medion ja Nokia 260 tulevat ainakin mieleen.

Kokemuksissa noin yleensä tietysti negatiiviset asiat korostuvat mutta en minä sitä kiellä etteikö tämän digihomman olisi paremminkin voinut hoitaa.

Sextv-kanavasta kannattaa muistaa sellainen seikka ettei se näy lainkaan kaapeliverkossa, ainoastaaan maanpäällisessä digiverkossa. Eli on oltava T-mallin boksi.
Bad Rain 19.8.2004 19:39

Heitän tähän samaan ketjuun hiukan asiaan liittyen, joku tekniikkahirmuista voisi selventää minulle vasta boxia hankkimassa noviisille olevalle seuraavan seikan; käsittääkseni digiverkon anamorfisia lähetyksiä esim. elokuvista ei saa tallennettua sellaisenaan anamorfisessa muodossa VHS-nauhalle, miten on asia kiintolevyboxien ja tallentavien dvd-laitteiden kanssa?

k-mikko 19.8.2004 20:37
Bad Rain (19.8.2004 18:40)
käsittääkseni digiverkon anamorfisia lähetyksiä esim. elokuvista ei saa tallennettua sellaisenaan anamorfisessa muodossa VHS-nauhalle

En keksi mitään syytä miksei saisi, jos lähetys vain on 16/9 suhteessa (eli käytännössä kai vain YLEn lähetykset, tämän voi joku digiä katsova vahvistaa/kumota). Ei kai yksikään boksi automaattisesti tee muutosta 16/9 -> 4/3, en ole edes varma tekevätkö halvimmat boksit (tai kalliimmatkaan) sitä edes tarvittaessa.
Antti Vanhala 19.8.2004 20:55

Tottakai anamorfinen tallennus onnistuu kun boksi vain on 16/9-moodissa. Se on sitten eri asia osaako nauhuri tunnistaa tällaista nauhoitusta, joten katsottaessa on viimeistään venähtäneistä naamoista muistettava laittaa tv:stä päälle oikea kuvamoodi.

Kiintolevytallentimet tallentavat feedin ihan sellaisenaan ilman mitään muutoksia (eli tallennusajan pituuteen ei voi vaikuttaa vaan kuluva tila kiintolevyllä määräytyy lähetyksen bittivirran mukaan), kuva on yksi yhteen live-feedin kanssa sitä katsottaessa. Anamorfista kuvaa on Ylen kanavien lisäksi lähettänyt Nelonen, useidenkin elokuvien voimalla. edit: ja onhan MTV3:kin sitä oppinut lähettämään, ainakin Pelastakaa sotamies Hytönen ja muutama muu ohjelma on ollut aito 16/9.