Saatana Kutsuu Minua

THaavisto 3.8.2004 15:52

Löytyisikö tällaista dokumenttia keneltäkään videolla? Yleisessä levityksessähän tätä ei tietystikään ole ollut, mutta ainakin kouluissa on näytetty vhs-kasetilta ja arvatenkin myös uskisten omissa tilaisuuksissa.

Kyseessä on siis kirkon rahoittama "dokumentti" joka varoittelee Saatananpalvonnan vaaroista, kauhuelokuvista, nuorison rappiosta ja vähän kaikesta muustakin. Vanhoja Gorehoundeja selaillessa löysin tästä arvostelun ja ymmärsin samalla että ei helvetti, minähän olen nähnyt tämän joskus peruskoulussa! Olisi kiinnostavaa nähdä tuo uudelleen tai edes kuulla siitä tarkka juonikuvaus, Gorkkariin kirjoitettu oli turhan lyhyt.

Lisäksi kaipasin apua toisen samanhenkisen tekeleen tunnistamisessa, jolla myös peloteltiin peruskoululaisia joskus 90-luvun alkupuolella. Tämä toinen yritelmä kertoo jengien vaarallisuudesta ja nuorisorikollisuudesta sen kliseisimmän tarinan kautta, eli nuori ja "hyvä" poika haluaa osaksi jengiä ja saa jonkinlaisena tulikokeena varastaa vuokranauhan R-kioskilta. Videohyllyjen edessä poika menee kuitenkin täysin kipsiin eikä osaa varastaa yhtäkään kasettia kunnes vierelle ilmestyy hieman Dracula-henkinen mustaan viittaan pukeutunut tyyppi, joka sujauttaa LÖTKÖJEN YÖN paskaksi leikatun Showtime-nauhan pojan takin sisään. Tämän kohtauksen muistan aivan eritysen hyvin, koska olin nähnyt k.o. elokuvan juuri pari päivää aikaisemmin... no, tämän jälkeen tarina jatkuu sitten tuttuun tapaan, eli poika hyväksytään jengiin, joka tekee aina vain pahenpia rikoksia (muistaakseni murtautuu johonkin) ja aina kun tulokas alkaa epäilemään homman moraalia, tämä vara-Dracula ilmestyy paikalle avittamaan. Lopussa poika sitten jää kiinni ja viranomaisten raahatessa häntä kohti poliisiautoa tämä repeää ja alkaa huutamaan "Se en ollut minä! Musta Enkeli auttoi minua!" tms. Turha lienee mainita, että tämä loppu oli liikaa jo valmiiksi hieman huvittuneelle yleisölle ja kaikki alkoivat nauramaan tyypin onnettomille selityksille.

Muistaakseni dokumentin nimikin oli Musta Enkeli, Yön Enkeli tms, mutta aivan varma en ole. Saatana Kutsuu Minua sen sijaan löytyy jopa IMDb:n listoilta:

http://akas.imdb.com/title/tt0219284/
netzach 3.8.2004 16:00

Kannattaa tarkistaa kirjastosta. Ainakin joensuun kirjastossa tuollanen löytyy. Siis tuo Saatana kutsuu minua. Jos oikein muistan nimen.

Lazer 3.8.2004 16:05
THaavisto (3.8.2004 15:53)
eli nuori ja "hyvä" poika haluaa osaksi jengiä ja saa jonkinlaisena tulikokeena varastaa vuokranauhan R-kioskilta. Videohyllyjen edessä poika menee kuitenkin täysin kipsiin eikä osaa varastaa yhtäkään kasettia kunnes vierelle ilmestyy hieman Dracula-henkinen mustaan viittaan pukeutunut tyyppi, joka sujauttaa LÖTKÖJEN YÖN paskaksi leikatun Showtime-nauhan pojan takin sisään.

Muistaakseni tämä jengi oli vielä tästä onnistuneesta ryöstöstä aika hämmästyneitä, koska kaverilla oli tosiaankin handussa video eikä pelkkä kotelo hyllystä. Noin ylipäätään muistaakseni se heppu ei ainakaan alkuvaiheessa tainnut oikein haluta koko jengiin vaan äiskän poissa ollessa raggarit tunkeutuivat vieraisille ja kaveri joutui väkisin kuvioihin mukaan.
JariM 3.8.2004 16:31

Klassinen

Saatana kutsuu minua löytyy ainakin Helsingin kirjastoista peräti 8:n kappaleen voimalla.
Jumbu 3.8.2004 16:34

Tulipas hauska Bon voyage-tunne. Yläasteen uskontotunnilla katsottiin tuo Saatana kutsuu minua. Muistaakseni kovin hämmentävä kokemus jo silloin.

Ilja Rautsi 3.8.2004 16:54

Joo, Saatana kutsuu minua on tullut juuri Helsingin kirjastosta katsottua. Ei se nyt loppujen lopuksi mielettömän hauska ole, mutta kun kesto on vain jotain 23 minuuttia niin kyllä sille jaksaa hekotella.

sic. 3.8.2004 17:32
THaavisto (3.8.2004 15:53)
Muistaakseni dokumentin nimikin oli Musta Enkeli, Yön Enkeli tms, mutta aivan varma en ole.

Taisi olla Musta enkeli ja tuhoojat. Näin sen skolessa joskus ‑96, Terminator 2 oli aika vahvasti esillä. Tämä oli sitten jatko-osa, muistelisin että on olemassa toinenkin, varmaan pelkällä Musta enkeli ‑nimellä kulkeva pätkä.

Saatana kutsuu minua on myös nähty, siinä taidettiin soitella Orffin Carmina Buranaa oikein urakalla. devil2.gif:)' />
Bad Rain 3.8.2004 18:21

”Saatana kutsuu minua”-tekeleessä näyttää olevan mukana tamperelaisen Legioonateatterin ryhmää. Taidanpa katsastaa ihan mahdollisten tuttujen naamojenkin takia.

Taatusti tajunnanräjäyttävää kamaa sen sijaan ovat saarnaaja Leo Mellerin heavy metal/saatananpalvonta-aiheiset audiokasetit 80-luvulta ja ehkä myöhemmältäkin ajalta. Ainakin kaksi erilaista olen kuullut, toisen omistankin; levyjen takaperin soittelua ja Mellerin omaperäisiä ”tulkintoja” mm. Black Sabbathin lyriikoista.

Ehkä pitäisi digitalisoida parhaat palat mp3-muotoon halukkaiden kuultaviksi, tosin Melleriltä ja kumppaneilta salaa – voisivat alkaa itkemään tekijänoikeuksiin nojaten, nuo kun ovat Mellerin ja Patmos Lähetyssäätiön myyntiartikkeleita.
Ilja Rautsi 3.8.2004 18:55

Minulla on myös Melleriä 2 kasettia, "Näin antikristuksen Lontoossa" ja joku toinen. Puhuu mm. laivojen hyttien avainkorttien Pahuudesta.

chachi 3.8.2004 19:03

"Yhtyeen nimi oli Igi and the Studs...Igi ja Elostelijat."

Legendaarista.
JariM 3.8.2004 21:33
Näin sen skolessa joskus ‑96, Terminator 2 oli aika vahvasti esillä.

Oliko tässä kohtaus jossa jengi yritti päästä katsomaan terminatoria leffateatterissa, mutta pienin jätkä jäi ulkopuolelle? Leffan jälkeen oli outoa sekoilua jonkun rekan kanssa ja haulikkokin näkyi?
-jAn- 3.8.2004 22:05
Bad Rain (3.8.2004 17:22)
Taatusti tajunnanräjäyttävää kamaa sen sijaan ovat saarnaaja Leo Mellerin heavy metal/saatananpalvonta-aiheiset audiokasetit 80-luvulta ja ehkä myöhemmältäkin ajalta. Ainakin kaksi erilaista olen kuullut, toisen omistankin; levyjen takaperin soittelua ja Mellerin omaperäisiä ”tulkintoja” mm. Black Sabbathin lyriikoista.

Turun kristillisessä kirjakaupassa joskus ihailin Mellerin kirjaa Rock (joku lisä juttu oli nimessä vielä), muistaakseni palava kitara kannessa, siinä oli kylkiäisenä kasetti, jossa esim. Queenin Another one bites the dust kuuluu takaperin muodossa decide to smoke marijuana ja Zeppelinin Stairway to heavenistä syntyy pidempääkin sanomaa...

Kerro kun Meller-arkisto löytyy jostain blink.gif
Ilja Rautsi 3.8.2004 22:23

Mellerin kirjoja saa myös vaikka kuinka montaa pääkaupunkiseudun kirjastoista, myös tuota Rockia. Hauskoja selailla, mutta ei mitenkään jaksa lukea kokonaan.

netzach 4.8.2004 00:10
Bad Rain (3.8.2004 17:22)
Taatusti tajunnanräjäyttävää kamaa sen sijaan ovat saarnaaja Leo Mellerin heavy metal/saatananpalvonta-aiheiset audiokasetit 80-luvulta ja ehkä myöhemmältäkin ajalta.

Rock'n rollin maailma löytyi joskus netistä mp3-muodossa mutten enää löydä millään.
Tomi Pulkki 4.8.2004 09:00
netzach (3.8.2004 23:11)
Rock'n rollin maailma löytyi joskus netistä mp3-muodossa mutten enää löydä millään.

Helpostihan tuo löytyy. Oma kasettioriginaalini on jostain syystä nimellä "Mitä on 'rock' musiikki", liekö kilpailevan seurakunnan bootleg-julkaisu.