Löytyisikö tällaista dokumenttia keneltäkään videolla? Yleisessä levityksessähän tätä ei tietystikään ole ollut, mutta ainakin kouluissa on näytetty vhs-kasetilta ja arvatenkin myös uskisten omissa tilaisuuksissa.
Kyseessä on siis kirkon rahoittama "dokumentti" joka varoittelee Saatananpalvonnan vaaroista, kauhuelokuvista, nuorison rappiosta ja vähän kaikesta muustakin. Vanhoja Gorehoundeja selaillessa löysin tästä arvostelun ja ymmärsin samalla että ei helvetti, minähän olen nähnyt tämän joskus peruskoulussa! Olisi kiinnostavaa nähdä tuo uudelleen tai edes kuulla siitä tarkka juonikuvaus, Gorkkariin kirjoitettu oli turhan lyhyt.
Lisäksi kaipasin apua toisen samanhenkisen tekeleen tunnistamisessa, jolla myös peloteltiin peruskoululaisia joskus 90-luvun alkupuolella. Tämä toinen yritelmä kertoo jengien vaarallisuudesta ja nuorisorikollisuudesta sen kliseisimmän tarinan kautta, eli nuori ja "hyvä" poika haluaa osaksi jengiä ja saa jonkinlaisena tulikokeena varastaa vuokranauhan R-kioskilta. Videohyllyjen edessä poika menee kuitenkin täysin kipsiin eikä osaa varastaa yhtäkään kasettia kunnes vierelle ilmestyy hieman Dracula-henkinen mustaan viittaan pukeutunut tyyppi, joka sujauttaa LÖTKÖJEN YÖN paskaksi leikatun Showtime-nauhan pojan takin sisään. Tämän kohtauksen muistan aivan eritysen hyvin, koska olin nähnyt k.o. elokuvan juuri pari päivää aikaisemmin... no, tämän jälkeen tarina jatkuu sitten tuttuun tapaan, eli poika hyväksytään jengiin, joka tekee aina vain pahenpia rikoksia (muistaakseni murtautuu johonkin) ja aina kun tulokas alkaa epäilemään homman moraalia, tämä vara-Dracula ilmestyy paikalle avittamaan. Lopussa poika sitten jää kiinni ja viranomaisten raahatessa häntä kohti poliisiautoa tämä repeää ja alkaa huutamaan "Se en ollut minä! Musta Enkeli auttoi minua!" tms. Turha lienee mainita, että tämä loppu oli liikaa jo valmiiksi hieman huvittuneelle yleisölle ja kaikki alkoivat nauramaan tyypin onnettomille selityksille.
Muistaakseni dokumentin nimikin oli Musta Enkeli, Yön Enkeli tms, mutta aivan varma en ole. Saatana Kutsuu Minua sen sijaan löytyy jopa IMDb:n listoilta:
http://akas.imdb.com/title/tt0219284/