Julisteista

dodo 16.7.2004 19:15

Kävin julisteitani läpi, ja olisi kiva tietää mitä minulta vielä puuttuu.





Esim. mitä Godzilloita ja muita Japani scifiä on julkaistu suomessa. Dodolta löytyy:

Avaruushirviöt Hyökkää (Invasion of Astro-Monster)

King-Kong Jättiläishirviö (?)

Frankestein Hyökkää (?)



Bavat:

Himotappaja (Blood and Black Lace)

Mies Mustassa Jaguarissa (Daibolik)

Viikinkien Kosto (Erik the Conqueror)

Viikinkien Kosto (uudempi julkka, eri taiteella)



Argentot:

Pelkoa ei voi Paeta (Tenebre)

Hiipivä Kauhu (Cat o' Nine Tails)

Kuoleman Lintu (Bird with the Crystal Plumage)



Hammerit:

Verkko Kiristyy (Passport ot China)

Robin Hoodin Uudet Seikkailut (Sword of Sherwood Forest)

Verinen Leiri (Camp on Blood Island)

Kuolematon Kuningatar (She)

Purppuranpunainen Miekka (Crimson Blade)

Paholaislaivan Merirosvot (Devil-Ship Pirates)

Vampyyrit Eroottinen Painajainen (Vampire Lovers)

Murhaaja Noidankehässä (Maniac)



Francot:

Himon Herra (Blood of Fu Manchu)

Märät Unet (Ruf der blonden Göttin)

Verenhimoinene Dracula (Dracula)

Tri Jekyll ja Raisut Rakastajattaret (Maitresses du Docteur Jekyll)



Ok, mitä muuta on julkaistu. Olen myös valmis ostamaan listalta puuttuvia titlejä…
Flash 16.7.2004 21:28

Seuraavista on olemassa Suomi-julkat:





Bavat:



Paholaisen naamio (Mask of Satan)

Tästä maksettiin kuulemma kohtuu hyvä hinta VR:n kirppiksellä muutama kesä sitten.



Hercules voittaa helvetin (Hercules in the Haunted World)

Lauri bongasi tämän Tuomari Nurmion seinältä tehdessään vuosia sitten Handen haastattelua Like-uutisiin (mainitaan jutussa).



Manaajan talo (House of Exorcism)

Tämä taitaa löytyä itseltäkin



Tappavat kaverit (Roy Colt and Winchester Jack)



Ja sitten näitä yhteisohjauksia:



Persian miekka (Esther and the King)

w. Raoul Walsh



Aladdinin ihmeet (The Wonders of Aladdin)

w. Henry Levin



Marathonin sankari (Giant of Marathon)

w. Jacques Tourneur





Argento:



Oopperan kummitus smile.gif





Hammerit ainakin:



Suuren oopperan kummitus (Phantom of the Opera) Hesassa oli Bio Rexin seinällä pitkään tämän jättikokoinen originaalijulkka (päällä saattoi olla suomenkielinen nimiplanssi).



Muumion kosto (Mummy's Shroud)



Vampyyrin himo (Lust for a Vampire)



Pelon tunne (Taste of Fear) löytyy Chris Leen nimmarilla cool.gif



Kaupungin kirous (Hell is a City)



Vihollinen avaruudesta (Quatermass 2)



Lumihirviö (The Abominable Snowman)



Mennään bussilla (On the Buses) smile.gif



Uga uga ihmishirviöiden maa (Creatures the World Forgot) biggrin.gif



Akita! Dinosaurukset tulevat (When Dinosaurs Ruled the Earth)



Ihmisvampyyrit (Fear in the Night)



Lapsi on murhattu (Never take Sweets From a Stranger)



Jne. Ei jaksa listata kaikkia mutta akas.imdb:stä löytyy loput.





Francot:



Tuhansien himojen luostari – ehkä hienoin julkka, jonka omistan



Naiset ilman häpyä / Naiset ilman häpeää (Frauen ohne Unschuld) ehkä löytyy



Sohon teurastaja – löytyy; tämä on pettymys, sillä muuten sama kuin Suomi-videon kansi mutta puuttuu se cool veitsi-heijastus-systeemi



Vastarinta ei auta (Cartes sur table) löytyy



EDIT: nimi korjattu: Suuren oopperan kummitus
dodo 18.7.2004 11:41

”Manaajan talon”-juliste löytyy minultakin, unohtui vain listalta... Aika ruma juliste tuo

wink.gif



Voitko paljastaa mihin hintaan ”Paholaisen naamio” meni? Voisin itsekin tuosta jokusen Euron maksaa... whistling.gif



Päivitin ostoilmoitukseni:

http://www.elitisti.com/forum/index.php?ac...st=0#entry18309
Flash 19.7.2004 00:55
dodo (18.7.2004 11:42)
Voitko paljastaa mihin hintaan ”Paholaisen naamio” meni? Voisin itsekin tuosta jokusen Euron maksaa...  whistling.gif



Päivitin ostoilmoitukseni:

http://www.elitisti.com/forum/index.php?ac...st=0#entry18309


Jotain toistasataa markkaa Paholaisen naamio taisi kuulemma olla (suurin osa julisteista meni haarukassa 5-20 mk). En siis itse ollut tuona viikonloppuna paikalla, enkä valitettavasti omista ko. julkkaa.



Want-listastasi taitaa uupua Terence Fisherin Oopperan kummitus.
Lauri Lehtinen 19.7.2004 11:14

Paholaisen naamio oli ehkä jotain 120-150 mk, eli suhteellisen vähän mutta ei VR:n kirppiksen julistemyyjän hinnoissa, kun julisteet maksoivat keskimäärin kympin ja suurin osa oli kunnon vuosikertakamaa. Rollinin Alaston vampyyri taisi kanssa vaihtaa VR:llä omistajaa kolminumeroisella summalla, senkään ostajasta ei tietoa.





Oman Suomijuliste-puutelistan ygönen: Alain Robbe-Grillet'n Trans-Europ Express.

Spagujulisteista eniten kiinnostavat Corbuccin Lännen spesialisti ja Minnesota Clay, joista ei ole edes näköhavaintoa.
Antti Tohka 19.7.2004 11:20

Lännen specialisti muistaakseni lojuu mulla jossain. Palataan asiaan vaikka 6. Syyskuuta...

dodo 19.7.2004 12:31

Ok, lisäsin listalleni:



Suuren oopperan kummitus (Phantom of the Opera) Terence Fisher

Alaston vampyyri (Vampire nue)

Trans-Europ Express – pikajuna (Trans-Europ Express)



Minulla taitaa olla toi "Minnesota Clay"-juliste, ja toi vaihtuu kyllä johonkin Laurin julisteeseen wink.gif



Ja ”Paholaisen naamio”-julkasta maksan helposti yli 30€...
Lauri Lehtinen 19.7.2004 14:00

Hyvä, eiköhän me keksitä jotain. Jaksatko heittää jotain pientä kuvailua MC:n julisteesta (jota ei muuten ole edes elokuva-arkiston kokoelmissa), onko siinä ehkä se tyylikäs maalaus jossa Cameron Mitchell ammuskelee pahiksia baaritiskiin nojaillen?

smile.gif
dodo 20.7.2004 15:03

Huti meni... Juliste jota muistelin onkin the Hellbenders.

sad.gif Tämä sinulla jo varmaan on? Semmoinen punamusta, aika ruma...
Esa Linna 20.7.2004 15:26

Offtopic... ovatko vanhat, alkuperäiset Disney-julisteet kovin arvokkaita esim. elokuvista

Perri , Lobo – Harmaasusi.
chachi 20.7.2004 20:07

Tuosta Hammer-listauksesta puuttuu nyt myös





ONE MILLION YEARS B.C. / Miljoona Vuotta EKr. (1966)

JASON AND THE ARGONAUTS / Taistelu Kultaisesta Taljasta (1963, suomessa 1964)

PARANOIAC / Lukitun Kammion Salaisuus (1963, suomessa 1964)

X THE UNKNOWN / X – Tuntematon (1956, suomessa 1959)
Lauri Lehtinen 21.7.2004 10:53
dodo (20.7.2004 15:04)
Huti meni... Juliste jota muistelin onkin the Hellbenders.  sad.gif  Tämä sinulla jo varmaan on? Semmoinen punamusta, aika ruma...


Jep, löytyy Kuolemanloukku Rio Hondo, jossa ei tosiaankaan ole julisteena mitään hurraamista. Mietitään jotain muuta vastiketta Shadows Unseenille, jos se vielä kiinnostaa...



Minnesota Clay ‑tilannetta auttaa se, että ostin siitä perjantaina edellisessä viestissäni mainitulla kuvalla varustetun ison Saksa-julisteen. Ehdottomasti kehystyksen ja seinälle laittamisen arvoinen. smile.gif
dodo 21.7.2004 12:05
chachi (20.7.2004 20:08)
Tuosta Hammer-listauksesta puuttuu nyt myös



ONE MILLION YEARS B.C. / Miljoona Vuotta EKr. (1966)

JASON AND THE ARGONAUTS / Taistelu Kultaisesta Taljasta (1963, suomessa 1964)

PARANOIAC / Lukitun Kammion Salaisuus (1963, suomessa 1964)

X THE UNKNOWN / X – Tuntematon (1956, suomessa 1959)


Lisään listalleni rolleyes.gif



Mikä se oli se Hammeri mikä sinulla oli minulle?
Flash 21.7.2004 15:08
chachi (20.7.2004 20:08)
Tuosta Hammer-listauksesta puuttuu nyt myös



ONE MILLION YEARS B.C. / Miljoona Vuotta EKr. (1966)

JASON AND THE ARGONAUTS / Taistelu Kultaisesta Taljasta (1963, suomessa 1964)

PARANOIAC / Lukitun Kammion Salaisuus (1963, suomessa 1964)

X THE UNKNOWN / X – Tuntematon (1956, suomessa 1959)


Jason and the Argonauts ei itse asiassa ole Hammer-leffa mutta tokihan kaikki Harryhausen-julkat keräilykamaa ovat.



Listauksestani unohtui yksi oleellisimmista eli Joseph Loseyn Kirotut (The Damned), joka on Taste of Fearin ohella hienoin omistamani Hammer-julkka (yhteensä löytynee Hammereita max kymmenkunta).
chachi 21.7.2004 16:46
dodo (21.7.2004 12:06)
Lisään listalleni rolleyes.gif



Mikä se oli se Hammeri mikä sinulla oli minulle?


When Dinosaurs jne. eli Akita! Dinosaurukset Tulevat! Muistanko oikein, että tälle leffalle oli myös ihan sellainen 40 x 60 cm kokoinen spesiaalijuliste, jolla oli elokuvan murahduksille oikein suomennokset?



Jason and the Argonauts tuli vähän kiireessä kyllä nyt läväytettyä tuolle listalle, mutta menkööt nyt.



Itselläni on minttikuntoisena tuo Rollinin Alaston Vampyyri ja jahka saan digikameran toimimaan, niin voisin oikeastaan alkaa kuvailemaan oman kokoelman talteen. Ellen nyt kokonaisuudessaan, niin ainakin ne helmet jotka kiinnostavat varmasti muitakin (esim. Paholaisen Naamio, Lumihirviö, Herkules voittaa helvetin, Helvetilliset, Vampyyrit – Eroottinen Painajainen, Vampyyrin Himo, Rottien Kosto). Sori, mutta enimmäkseen siis tätä kauhu- ja tieteisleffaosastoa + iso pino peplumeja & Edgar Wallacen krimi-nimikkeitä; spagujullarit olen hiljalleen hävittänyt, taitaa enää löytyä joku Koston Taival ja pari muuta.