Miikeä tulossa

Alien Sun 6.7.2004 10:37

31.8. "Takashi Miike's Black Society Trilogy".

Ley Lines

Rainy Dog

Shinjuku Triad Society

Later 2004:

YOUNG THUGS 1-2 (Kishiwada Shounen Gurentai)

BIRD PEOPLE IN CHINA

DEADLY OUTLAW REKKA
Artemisa Absinthium 6.7.2004 11:57

Tuo Miiken Trilogiahan löytyy jo Tartanin levyinä, tosin aika kuppasella kuvalla kaikki. Lisäksi optiset sensuroinnit taisi löytyä joka leffasta.

Yotsuya 9.7.2004 15:59

Miiken Sabu tuli pari viikkoa sitten ulos.

Lauri Lehtinen 9.7.2004 16:13

Mitä mieltä ihmiset Ley Linesistä? Agitator-kirjassahan tuo nostetaan yhdeksi ohjaajansa parhaista ellei parhaaksi. Olen yrittänyt katsoa elokuvaa kolme kertaa (Tartanin julkaisu), joka kerta seurauksena ensin vaikeus saada henkilöistä ja juonesta tolkkua, sitten nukahtaminen. Varmaan elokuvassa on omat hienoutensa, mutta minkä arvoisia ne teistä ovat?

Rainy Dog puolestaan kolahti aika vahvasti vaikka olen nähnyt sen vain tekstittämättömänä japsivideona. Ei paljonkaan toimintaa mutta sitäkin enemmän melankolista fiilistä.
Matti Erholtz 5.8.2004 22:05
Lauri Lehtinen (9.7.2004 16:14)
Mitä mieltä ihmiset Ley Linesistä? Agitator-kirjassahan tuo nostetaan yhdeksi ohjaajansa parhaista ellei parhaaksi. Olen yrittänyt katsoa elokuvaa kolme kertaa (Tartanin julkaisu), joka kerta seurauksena ensin vaikeus saada henkilöistä ja juonesta tolkkua, sitten nukahtaminen. Varmaan elokuvassa on omat hienoutensa, mutta minkä arvoisia ne teistä ovat?

Ley Linesin alku oli tosiaankin hemmetin tylsä, sitten juttu muuttuu vähän kiinnostavammaksi kun nuo kolme sälliä lähtevät sieltä tuppukylästä Tokioon, mutta valitettavasti mitään kovin repäisevää ei kerronnallisesti tai juonellisesti sittenkään seuraa. Ei noista päähenkilöistä pysty oikein kiinnostumaan, ja turhan paljon on sellaisia kohtauksia joissa Miike kuvaa pitkin otoksin kun tyypit vain seisoskelevat ja istuskelevat jossain. Jonkinverran ammuskelua, pääosin nuhruista draamaa. Ei täysin ajanhukkaa mutta turhan lähellä sitä.