FIx-maahantuojilla on asiaa

Jani Hietapakka 3.7.2007 11:25
Goose ( 2.7.2007 11:18)
[attachment=761:vakoilija.JPG]



Tämän kasetin ja elokuvan kohdalla maahantuojalla meni lähes kaikki väärin. Tangier ei liity millään tavalla koko elokuvaan puhumattakaan juonikuvauksen metallilevystä, keksijästä & maailman valloituksesta!

Koko hoito tapahtuu Istanbulissa ja juonikuvauksena voisi paremminkin olla hepon salakuljetus Istanbulista New Yorkiin.

Mahdollista vain 80-luvulla! Sopiiko tuo metallilevy kuvaus mihinkään vai koko tarina oli hatusta vedetty?




Pääosissa legendaarisen American International Picturesin tuottajakaksikko Arkoff ja Nicholson. WTF?



Tämä lienee kyseessä?
angst 4.7.2007 01:23

Monta anamorfista, gorfista klassiggua tuli kateltuu... mutta lämpimin muisto jää nuista HYVISTÄ leffoista. Esim. SUPERVAN: satana 1,5 tuntia kuvataan pakuja ja salaa naispeppuja... ja leffa ei meinaa ikinä loppua. RUULAA!

Goose 4.7.2007 10:07
Jani Hietapakka ( 3.7.2007 11:26)
Goose ( 2.7.2007 11:18)
Tämän kasetin ja elokuvan kohdalla maahantuojalla meni lähes kaikki väärin. Tangier ei liity millään tavalla koko elokuvaan puhumattakaan juonikuvauksen metallilevystä, keksijästä & maailman valloituksesta!

Koko hoito tapahtuu Istanbulissa ja juonikuvauksena voisi paremminkin olla hepon salakuljetus Istanbulista New Yorkiin.

Mahdollista vain 80-luvulla! Sopiiko tuo metallilevy kuvaus mihinkään vai koko tarina oli hatusta vedetty?




Pääosissa legendaarisen American International Picturesin tuottajakaksikko Arkoff ja Nicholson. WTF?



Tämä lienee kyseessä?






Juuri näin.
k-mikko 9.1.2008 21:08

Laitetaan vaikka tähän aika mainio Suomi-julisteesta pummittu:





Kova lännentarina, jonka sensuurikin katsoi useaan kertaan!!




Papukaijamerkki sille länkkäriasiantuntijalle, joka tunnistaa leffan.
k-mikko 9.1.2008 22:29
Lauri Lehtinen ( 9.1.2008 20:52)
Mario Caianon Verikostaja (josta siis ei mitään FIxiä ole).




Aivan oikein, ja aika yllättävältä henkilöltä tieto. "William Hawkinsin" Verikostaja kyseessä.
Lazer 26.3.2008 21:47
Goose ( 2.7.2007 10:18)
[attachment=761:vakoilija.JPG]



Tämän kasetin ja elokuvan kohdalla maahantuojalla meni lähes kaikki väärin. Tangier ei liity millään tavalla koko elokuvaan puhumattakaan juonikuvauksen metallilevystä, keksijästä & maailman valloituksesta!

Koko hoito tapahtuu Istanbulissa ja juonikuvauksena voisi paremminkin olla hepon salakuljetus Istanbulista New Yorkiin.

Mahdollista vain 80-luvulla! Sopiiko tuo metallilevy kuvaus mihinkään vai koko tarina oli hatusta vedetty?


Suomennos ja takakannen selostus jossain määrin ainakin natsais siihen dvd:lläkin olevaan vakoiluun, joka on Lehikoisella lainassa. Harmi, että FIx ei ole se, olisi ollut muutamaan potenssiin parempi valinta. Meininkiä ei about ollenkaan ja muutenkin homma etenee tönkösti.
Disco Studd 4.4.2012 23:51
-jAn- ( 21.6.2004 12:04)
Lauri Lehtinen (21.6.2004 10:11)
Voin jossain välissä lähettää kopiot kolmesta tai neljästä TV1:n ja TV2:n 80-luvun videopaniikkiohjelmasta, osasta oli näytteitä Jouni Hokkasen Teemalle tekemässä Kauhun kummisedät ‑dokkarissa. Eikös Eki ole se kiharapäinen kravattimies, joka selittää todella vittumaiselle haastattelijalle mm. että "kauhuelokuvat ovat suosittuja, koska niiden katsomiseen ei tarvita kielitaitoa". thumbsup.gif Tuo oli siis ajalta jolloin mm. tekstittämätön Texas Chainsaw oli pienimuotoisessa postimyyntilevityksessä.



Em. ohjelmien lisäksi huvittaisi nähdä Maikkarin Sunnuntairaportti (?) jossa totiset kansanedustajat kommentoivat näytteitä Maniacista, Dawn of the Deadista, Kuoleman Venetsiasta ja niin edelleen. Nähtiin aikoinaan Vanhalla ylioppilastalolla Videolain 5-vuotisbileissä.


Kuvauksen perusteella kyseessä on todellakin Eki.



Osaako joku kertoa miten Eki (UF/Barium/yms.) ja MTV liittyvät yhteen?



Exterminator oli MTV:n leikkaama, osa Ekin ensimmäisistä julkaisuista sisälsi MTV pöllön jne.



Lisäksi on jäänyt ihmetyttämään mitä ko. henkilö varastossaan puuhaa kun ensimmäisen kerran kävimme (joskus vuonna 0) koputtamassa oveen niin ovelle ei tullut ketään, mutta 5 minuutin päästä kun yritimme uudelleen pääsimme sisään.

Rappukäytävässä ei ollut havaittavissa minkäänlaista liikennettä ko. tiloihin.



Samalla käynnillä tuli napattua Death Wish 3 UK-nauha hyllystä, johon Eki tokaisi "SITÄ EN VOI MYYDÄ... se on mun masteri" rolleyes.gif



Palatakseni enemmän alkuperäiseen topikkiin, ajankohta oli videolain voimaantulon jälkeen ja UF:n varastossa ei ollut oikein mitään mielenkiintoista, jostain syystä varastoon oli eksynyt Alandian Demon, josta pulitin 20mk. Eki ihmetteli mistä kyseinen nauha on peräisin, mutta totesi että se on luultavasti tullut palautuksena jostain vuokraamosta hänen nauhojensa kanssa.



Mielenkiintoiseksi en laske leikattua Burningia, New York Ripperiä yms., vaikka niiden kysyntä olikin tuolloin aikamoinen.


Kertokaa asiantuntijat, miten videojulkaisujen maahantuonti ja levitys Suomessa käytännössä toteutettiin? Siis ihan kasettitasolla.



Ostivatko maahantuojat mastereita, suomensivat ja monistivat niistä kasetteja, joita sitten myytiin eteenpäin vuokraamoihin ja jälleenmyyjille? Oliko firmoilla oma tekniikka tätä varten? Vai jotain ihan muuta?



Olen joskus törmännyt vanhaan kasettiin jossa varsinaisen elokuvan jälkeen tulee jotakin ihan muuta leffaa, ääntä tai ohjelmaa. Miten tällaisia kämmejä käytännössä pääsi tapahtumaan?



Juu, näitä asioita on pyöritelty Elitistissä viimeiset kymmenen vuotta, mutta vanhojen ketjujen ja aiheiden kaivaminen on ollut liian hankalaa, joten päätin nostaa kysymyksiä taas pöydälle.
Jakel 5.4.2012 09:01
Disco Studd ( 4.4.2012 23:51)
Olen joskus törmännyt vanhaan kasettiin jossa varsinaisen elokuvan jälkeen tulee jotakin ihan muuta leffaa, ääntä tai ohjelmaa. Miten tällaisia kämmejä käytännössä pääsi tapahtumaan?




Kasetteja palautettiin takaisin julkaisijalle (Joissain sopimuksissa julkaisija/jakelija omisti kasetit ja ne oli vain vuokraamolla lainalla), joka hyödynsi ne uusiksi laittamalla uutuusleffan samalle kasetille. Jos leffa oli lyhempi, niin vanhan loppua jäi nauhoituksen jälkeen. Ei ketään kiinnostanut nauhoittaa tyhjää loppuun asti. Toiselta kantilta taas, joskus olen törmännyt elokuviin, joissa kasetti on liian lyhyt elokuvalle.