Meteor Video

moska 6.6.2004 20:44

Itse omistan The Girl in the Yellow Pyjamasin ihan priimoilla kansilla, Hesankin kirpputoreilta välillä löytyy. Elokuvana harvinaisen jees.

Kuulemma tuosta Smile Before Deathistakin olisi Suomi-Meteor-nauha??
Lauri Lehtinen 7.6.2004 11:46

Goose, olit ihan oikeassa Katson katalogien suhteen, tarkoitin vain ettei Arniesta, Shogun Assassinista jne. varmaan ole samanlaisia Meteorin tunnuksilla varustettuja nauhoja kuin Kauhujen rannasta, Keltaisesta pyjamasta jne.

Valivaltaisten, anteeksi Väkivaltaisten lain (maailman kehnoimpia spaguja) takakansiteksti on uskomatonta kirjoitusvirheiden juhlaa... Espoon OVC Videovisionin valkokantisissa kassuissakin on omat hassut ominaispiirteensä, monissa niistä (mm. Psychopath) on kehuvia sitaatteja jostain hiton englannin sanakirjasta tai muusta mikälie-lähteestä jolla ei ole mitään tekemistä elokuvien arvioinnin kanssa.
sorsimus 7.6.2004 17:34

Myös Meteorin Keltapyjamaisen tytön takakansi testaa lukijan älyä, senverran vaikeaa on yrittää saada siitä mitään tolkkua...

Sellainen mihinkään liittymätön kommentti viel, että Mistarin Yhteys tuonpuoleiseen- kassun alussa on Keltapyjamaisen tytön traileri! Ei kai siitä kuitenkaan Mistariakin ole olemassa?

Jos Moska kirppiksellä tulee vastaan "tyttöä" niin myy mulle 1, aivan sama millä kansilla. Onhan jo se tunnuspiisi aika tykki! Amanda Lear rules!
Tomi Pulkki 7.6.2004 18:02

Enpä usko, että Smile Before Deathista Meteor videon julkaisua olisi.

Tässäpä The Girl in the Yellow Pyjamasin takakansiteksti Meteorin malliin:

"Nuoren naisen ruumis löytyy rannalta läheltä Sidneytä.kasvot ovat tunnistamattomiksi poltetut.Poliisi antaa nuorelle Royle ja eläkkeellä olevalle entiselle etsivälle, Simoonille, tehtäväksi murhaajan löytämisen. koska nainen oli raiskattu ennen kuolemaansa Roy seuraa väärää johtolankaa. Simsson seuraa tiosta jälkeä ja saa nopean kuoleman."

Eihän tuo ihan VTC:n sinikantisille kaseteille tai Svenska Walthersin parhaille paloille vedä vertoja kuitenkaan.
-jAn- 7.6.2004 18:12
Slemmy (7.6.2004 17:03)

Tässäpä The Girl in the Yellow Pyjamasin takakansiteksti Meteorin malliin:

Smile Before Deathista olen nähnyt Meteorin suomenkielisen kannen, en kuitenkaan itse kasettia. Chachin kaverilla tämä muistaakseni oli.

Lisäksi löytyy myös joku Mario Bianchin crime, jonka nimeä en nyt saa päähäni, Mafian kosto tjsp. voisi olla kotimainen nimi.

Meteorin Keltapyjamainen tyttö liikkuu värikopiokansilla, mutta kyllä sitä aivan priima kansillakin (harvemmin) vastaan tulee.
Jani Hietapakka 7.6.2004 18:29

Svenska Walthersilta voukraaja voukraa soumeksi!

moska 7.6.2004 18:37

Videomarkin Riivaamaa ei saa voukrata alle 18 voutiaillie.

chachi 7.6.2004 19:43
-jAn- (7.6.2004 18:13)
Slemmy (7.6.2004 17:03)

Smile Before Deathista olen nähnyt Meteorin suomenkielisen kannen, en kuitenkaan itse kasettia. Chachin kaverilla tämä muistaakseni oli.

Tämä kaveri oli aikoinaan eräs laajemmaltikin laserdiskejä kaupannut kaveri, joka siinä sivussa muutti rahaksi suhteellisen laajaksi paisunutta vhs-originaalikokoelmaansa. Kyseistä kokoelmaa selatessa tämä nauha tarttui käsiin ja taidettiinpa sekin eräällä kaljanottoillallisella katsoa.
Goose 27.6.2004 17:40
art. nr. 1058 Kauhujen Ranta

Löysin vanhan arvostelun kyseisestä elokuvasta. Tämä on otettu VIDEO kanava – Riippumaton videoalan lehti 2/83 ja arvostelijana on Minna.

Elokuvan keskeisinä henkilöinä on aviopari Jane ja Harry. Heillä on tapana viettää viikonloput meren rannalla sijaitsevalla rantamökillään. Jane on melko kyllästynyt elämäänsä, varsinkin avioliittoonsa. Parin lomailuun tuleekin yllättävä käänne, kun muuan moottoripyöräjengikin on asettunut samalle rannalle. Jengiläiset näkevät, kun Jane hilluu puolialastomana rannalla ja myöhemmin porukan pomo, Fred, raiskaa hänet. Tutustuttuaan Janeen paremmin, Fred rakastuu häneen ja tunne on molemmin puolinen. Mutta mitä mieltä tästä on muu jengi ja eritoten Janen oma aviomies?

Elokuvan kulku on melko tapahtumaköyhää ja pitkästyttävää. Ihmiset vain pohdiskelevat tarkoituksetonta ja yksitoikkoista elämäänsä. Jane on kurkkuaan myöten täynnä miestään Harryä, Harry taas on kiinni vain työssään. Leffassa ei ole montakaan kohtausta, joka innostaisi katsomaan sen loppuun. Tylsä ja pitkäveteinen, liekö edes tarpeellinen.
Lauri Lehtinen 28.6.2004 15:19

Video Kanavan kritiikkeihin voi aina luottaa... Lehti julkaisi myös naulan kantaan osuvat arviot mm. Riccardo Fredan Himomurhaajasta ("sitä en ymmärrä, miksi sama mies tapettiin kaksi kertaa") ja Maurizio Pradeauxin Verisestä partiosta ("suositellaan sotaveteraanien saunailtoihin").

Goose 29.6.2004 16:58
Video Kanavan kritiikkeihin voi aina luottaa...

Muistatko Lauri montako numeroa Video Kanavaa ilmestyi kaikenkaikkiaan? Itsellä säilynyt ainoastaan tämä yksi numero, josta löytyy myös arvostelut seuraaviin elokuviin:

Villit gangsterit-Bugsy Malone Barium Video

Maffia iskee-Blazing Flowers Alandia Video

Hot summer in Barefoot County Videotrage

Erämaan sankari NSC-Video

Maa jonka aika unohti-The Land that time forgot R-Video

Erittäin salainen-For your eyes only Warner Home

Kello käy tappajan aikaa-obody runs forever Barium Video

Koston enkeli-I spit on your grave NSC-Video

Elä ja anna toisten kuolla-Live and let die Warner Home

Kidnappaus Videtrage

Flavia Videotrage
Lauri Lehtinen 29.6.2004 17:10

Mulla oleva numero on muistaakseni 2/82, sisältää mm. St. Arcangelon nunnien ja Mr No Legsin arvostelut, Visa Mäkisen haastattelun ("Siinäpä Visan kuulumiset tällä kertaa. Aika velikulta.") ja nastaa mainosmateriaalia jota kierrätettiin Gorehoundin kuvituksena 90-luvulla.

Tohkalla oli pari muuta numeroa, joissa oli arviot mm. leffoista Himomurhaaja ja Pahat, kierot ja katalat. Video Kanava ilmestyi ehkä puolitoista vuotta ja tuntui muuttuvan numero numerolta "normaalimmaksi" kuten suomalainen videoala muutenkin teki. Lehden vuosikertoja ei valitettavasti ole elokuva-arkiston kokoelmissa, pitäisi varmaan etsiä Yliopiston kirjastosta.
Antti Tohka 29.6.2004 18:23
Lauri Lehtinen (29.6.2004 15:11)
Mulla oleva numero on muistaakseni 2/82, sisältää mm. St. Arcangelon nunnien ja Mr No Legsin arvostelut, Visa Mäkisen haastattelun ("Siinäpä Visan kuulumiset tällä kertaa. Aika velikulta.") ja nastaa mainosmateriaalia jota kierrätettiin Gorehoundin kuvituksena 90-luvulla.

Tohkalla oli pari muuta numeroa, joissa oli arviot mm. leffoista Himomurhaaja ja Pahat, kierot ja katalat. Video Kanava ilmestyi ehkä puolitoista vuotta ja tuntui muuttuvan numero numerolta "normaalimmaksi" kuten suomalainen videoala muutenkin teki. Lehden vuosikertoja ei valitettavasti ole elokuva-arkiston kokoelmissa, pitäisi varmaan etsiä Yliopiston kirjastosta.

Niin, mulla on itseasiassa kaikki numerot, jotka ovat olleet Mikolla "lainassa" tuon Gorkkari-jutun taittamisesta lahtien (n. 7 vuotta?).

Himomurhaajaan arvostelu on ehkä paras ikinä.
Lauri Lehtinen 30.6.2004 11:21

Ellei sitten Emanuelle kipusiskona ‑arvostelu, jossa kirjoittaja (taisi olla lehden päätoimittaja) ihmettelee, ovatko Laura Gemser ja kumppanit oikeasti kiimaisia.

-jAn- 30.6.2004 11:27
Lauri Lehtinen (29.6.2004 16:11)
Lehden vuosikertoja ei valitettavasti ole elokuva-arkiston kokoelmissa, pitäisi varmaan etsiä Yliopiston kirjastosta.

Yliopiston kirjastoilla nuo lehdet varmaan ovat, mutta muistelisin että ne kuuluvat pienpainatteisten ryhmään, joten niitä ei välttämättä ole arkistoitu tavalla joka mahdollistaisi niiden löytymisen / lainaamisen.

Itse joskus aikoinaan pengoin noita ja löysin varsin mielenkiintoisia Report-Videon, Meteorin ja muiden laatuun erikoistuneiden pajojen mainoksia.