FIx spagucrimepörssi

dodo 6.6.2004 13:36

En voinut vastustaa kiusausta…

Mieleen tulee esim:

Väkivallan Enkelit (NMP)

Cobra (VCL)

Kylmäpäinen Kyttä (Nordic)

Väkivallan Miehet (Star-Video)

Cambling City (Trix)

Lain Likainen Käsi (NMP)

Puuttuvat Todisteet (Nordic)

the Last Round (Techno)

the Perfect Killer (Techno)

Mark Superkyttä (Nordic)

Nordic on kova tälläkin rintamalla… Listalle voisi heittää helposti myös Cross Shotin, Gardenian ym… Mitä muuta?
Lauri Lehtinen 7.6.2004 11:51
dodo (6.6.2004 13:37)
En voinut vastustaa kiusausta…

Mieleen tulee esim:

Väkivallan Enkelit (NMP)

Cobra (VCL)

Kylmäpäinen Kyttä (Nordic)

Cambling City (Trix)

Lain Likainen Käsi (NMP)

Puuttuvat Todisteet (Nordic)

the Last Round (Techno)

the Perfect Killer (Techno)

Mark Superkyttä (Nordic)

Nordic on kova tälläkin rintamalla… Listalle voisi heittää helposti myös Cross Shotin, Gardenian ym… Mitä muuta?

Vanhoista Nordicin crimistelyistä voisi varmaan mainita myös Iskuryhmän (Marcel Bozzufi), Mafian kummisedän (ohj. Al Bradley) ja Huumereitin (Ben Gazzara).

BTW halutaan ostaa valkokantinen Armoton mies.
Antti Tohka 7.6.2004 12:42
dodo (6.6.2004 11:37)

No joo, mutta kun toi Magnumin versio on niin yleinen...

Oma lista mainitsemiesi lisaksi:

The Executors (Nordic)

Ammattitappajat (mika lie)

High Crime (olihan tasta puhetta)

Rip Off (ei hajuakaan)

...taydentelen myohemmin.

Perfect killeria en kylla listalle kelpuuttaisi.
Lauri Lehtinen 8.6.2004 09:56
Antti Tohka (7.6.2004 12:43)
dodo (6.6.2004 11:37)

Oma lista mainitsemiesi lisaksi:

The Executors (Nordic)

Ammattitappajat (mika lie)

High Crime (olihan tasta puhetta)

Rip Off (ei hajuakaan)

...taydentelen myohemmin.

Perfect killeria en kylla listalle kelpuuttaisi.

Luulisi, että uusi suomeksikin tekstitetty skandi-dvd vähentäisi ihmisten halua metsästää Maurizio Lucidin The Executorsia Nordicin nauhana (20 miljoonan kaappaus).

Mikä The Perfect Killerissä oikein mättää, ei se ainakaan liian yleinen ole.
chachi 8.6.2004 10:10

Rip Off/Kuin Varas Yössä nauhaa on näkynyt ainakin Omaxin julkaisuna, joten olisikohan joku VTC tai vastaava? Mutta en minä tätä kyllä kovin korkealle noteeraisi kuitenkaan...

Antti Tohka 8.6.2004 10:18
Lauri Lehtinen (8.6.2004 07:57)
Mikä The Perfect Killerissä oikein mättää, ei se ainakaan liian yleinen ole.

No The Perfect Killerin olen nahnyt n. sata kertaa, The Executorsin kerran, High Crimea en kertaakaan.

Naissa arvioissa en miettinyt, mita kaseteista saisi esim. Ebayssa, vaan paljonko itse maksaisin. Toisaalta tama on kylla ainoa postimerkkeilyyn verrattavissa oleva kerailykohde minulle, joten elokuvien sisallon ystavat maksaisivat varmasti vahemman johtuen esim. DVD- julkaisuista.
Lauri Lehtinen 8.6.2004 11:25

Nämä ovat tietysti hirveän subjektiivisia juttuja, mutta oma fiilis on se, että esim. Kuin varas yössä (The Rip Off) on kasetti jota aina löytyy "jostain" ainakin Omaxi-painoksena, kun taas The Perfect Killeriä ei ole näkynyt sen jälkeen kun joku osti sen Huumeflemarilta. Enpä itsekään maksaisi siitä maltaita, mutta olen tuloksetta etsiskellyt kasettia pari vuotta, ehkä vääristä paikoista, tai ehkä on niin, että monista 90-luvulla yleisistä Technon nauhoista on nykyään tullut harvinaista herkkua.

Antti Tohka 8.6.2004 11:36
Lauri Lehtinen (8.6.2004 09:26)
Nämä ovat tietysti hirveän subjektiivisia juttuja, mutta oma fiilis on se, että esim. Kuin varas yössä (The Rip Off) on kasetti jota aina löytyy "jostain" ainakin Omaxi-painoksena, kun taas The Perfect Killeriä ei ole näkynyt sen jälkeen kun joku osti sen Huumeflemarilta. Enpä itsekään maksaisi siitä maltaita, mutta olen tuloksetta etsiskellyt kasettia pari vuotta, ehkä vääristä paikoista, tai ehkä on niin, että monista 90-luvulla yleisistä Technon nauhoista on nykyään tullut harvinaista herkkua.

Tama on kylla taysin totta. Ennen joku Cynic, Rat and the Fist oli about razzle videon Stepfather kakkoseen verrattavissa oleva harvinaisuus, mutta HETI kun mielenhairiossa moin omani pois, katosivat kaikki kopiot kasetista kuin verenpunainen shotti eraan rap- taiteilijan kitaan.

Voi olla, etta syy, miksi luulen Rip Offia harvinaiseksi, johtuu vain siita, etta olen sokea. Minulla ei meinaan ole harmaintakaan aavistusta, milta kasetti nayttaa.

Perfect Killeria oli ainakin femmatorilla useita kappaleita viime vierailun aikana (josta on kylla aikaa...mutta liikkuvuus ei tuossa mestassa ole kovin kaksinen).

Ja tietysti, kun huumeflemarilla Lee van Cleef tuojottaa sinua kasetin kannesta vuodesta toiseen silmiin ja sama toljotus jatkuu UF:n vedatyspuodissa, niin kai sita maailmankuva vaaristyy (tai sitten ei).
dodo 8.6.2004 11:53

Jännää, en muista törmänneeni Magnumin Väkivallan Miehiin? Star-Videon kassun olen omistanut kahdesti. Onko kenelläkään heittä Magnumin kantta muistin virkistämiseksi...
Antti Tohka 8.6.2004 12:25
dodo (8.6.2004 09:54)

Jännää, en muista törmänneeni Magnumin Väkivallan Miehiin? Star-Videon kassun olen omistanut kahdesti. Onko kenelläkään heittä Magnumin kantta muistin virkistämiseksi...

Olisi Suomessa, mutta jospa kuvailisin sita...

Hopeiset reunat, vihrealla pohjalla. Kannessa piirretty kuva jostain ns. modernimmasta toimintaplajayksesta. Star Videon versio on kylla tyylikkaampi, olisi ehdottamasti pitanyt ostaa.

Tasta muistuukin (FIx) kerailijan kultainen saanto: Jos naet jotain siistia, osta se. Ala mieti, osta se. Kaiva kuvettasi ja lyo rahat tiskiin. Muuten vietat loppuelamasi vitutuksen vallassa.
dodo 8.6.2004 12:45
Antti Tohka (8.6.2004 12:26)
Tasta muistuukin (FIx) kerailijan kultainen saanto: Jos naet jotain siistia, osta se. Ala mieti, osta se. Kaiva kuvettasi ja lyo rahat tiskiin. Muuten vietat loppuelamasi vitutuksen vallassa.

Jep, ja mistään ei kannata ikinä luopua. Vitutusta aiheuttaa esim. Cambling City (Trix) ja Lain Likainen Käsi (NMP) jotka möin/vaihdoin joskus 90-luvun alkuhämärässä cry.gif Molempia saa tarjota minulle...
Lauri Lehtinen 8.6.2004 12:48
Antti Tohka (8.6.2004 12:26)

Damn right... Ei voi kun kirota itseään kun muistelee, mitä kaikkia leffoja on vuosien varrella jättänyt ostamatta, ajatellen, että ne eivät ole ihan tarpeeksi hyviä tai harvinaisia. Esim. eräällä käpyläläisellä huoltiksella oli 80-luvun lopulla about KAIKKI Nordicin etsityimmät spagut ja pirun oudolla kannella varustettu Katkaistu käsi (And Now the Screaming Starts, Suomen 3M Video) 50 mk kpl ja varmaan crimejäkin, mutta ne eivät vielä silloin kuuluneet leffaruokavalioon. Ja jotenkin ei tullut ostettua mitään. Eljas Pölhön Itäkeskuksessa kauppaama Viidakon julma salaisuus (Nordic) á 20 mk jäi ostamatta, "kun se kuitenkin on leikattu". Joka kerta kun käyn Hietsun kirppiksellä muistan, että täällä pidin Rasputinin öitä kädessäni, mutta ei tullut kauppoja. Pitäisi varmaan alkaa käydä psykiatrilla ennen kuin menneisyyden ote tukahduttaa...
Romero 8.6.2004 15:01
Lauri Lehtinen (8.6.2004 11:49)
pirun oudolla kannella varustettu Katkaistu käsi (And Now the Screaming Starts, Suomen 3M Video)

Kerroppa tuosta oudosta kannesta hieman lisää, oma versioni on Eldoradon muttei senkään pahvit ihan tavanomaisen näköiset ole.

Joo, noiden ostamatta jääneiden nauhojen pohdiskelu ei juuri muuta aiheutakaan kuin vitutusta, nykyisin olen tullutkin siihen tulokseen että jos mahdollisuus sallii niin ostan vähänkin mielenkiintoiset nauhat vaikka riskillä pois: Tällä tavalla on tullut haalattua kasaan paljon silkkaa sontaa mutta aina siellä seassa jotain mieluisiakin yllätyksiä on.
Lauri Lehtinen 8.6.2004 15:11

Muistikuvani ovat yli kymmenen vuoden takaisia eivätkä ehkä paikkansapitäviä esim. maahantuojan suhteen. Anyway, kannessa pitäisi olla helvetin iso lähikuva jonkun miehen silmistä (ehkä Herbert Lomin), elokuvan nimi puuttuu ja sen tilalla on iso teksti NÄISTÄ KASVOISTA ALKOI SUKUPOLVIEN KIROUS. Takakanttakaan ei ole liialla informaatiolla pilattu, siellä on kuva kalpeanaamaisesta ruumiista jolta on ilmeisesti revitty silmät päästä ja kuvateksti "isoisä Henry Fengriffen". Lisäksi hyvin valikoidut kredut, joissa ohjaajan nimeä ei mainita mutta lavastajan (art director) kylläkin.

Romero 8.6.2004 21:36
Lauri Lehtinen (8.6.2004 14:12)
Muistikuvani ovat yli kymmenen vuoden takaisia eivätkä ehkä paikkansapitäviä esim. maahantuojan suhteen.

Sanotaanko vaikka näin ettei sinulla ole ainakaan dementiasta pelkoa, ainoa heitto oli tosiaan tuon maahantuojan kohdalla. Kannessa elokuvan nimeksi mainitaan Koston Käsi, kasetissa on kuitenkin ilmeisesti oikea title eli Katkaistu Käsi.

muistin verestystä