Kyllä minulle ainakin on jotain luottamusta kehittynyt Scorsesea kohtaan about parinkymmenen leffan jälkeen. Kun ukon elokuvat kuitenkin ovat hyviä neljä kertaa viidestä.
Infernal Affairs
Omasta mielestäni ne ovat kaikki tasapuolisesti yhtä huonoja.Korson Antti (7.8.2005 15:39)Multa on se kakkonen näkemättä, mikä näissä on se paremmuusjärjestys?
Ja kun Scorsese edellisen kerran yritti tehdä jotain pienimuotoisempaa, oli lopputulos sentään After Hours.
--
IA I ja II ovat hetkittäisestä puisevuudestaan huolimatta viihdyttävää katsottavaa, III lähinnä edellisten osien poistettuja kohtauksia löyhästi yhteen nivottuna.
Tuomas Laasanen (7.8.2005 17:41)Ja kun Scorsese edellisen kerran yritti tehdä jotain pienimuotoisempaa, oli lopputulos sentään After Hours.
En tiedä miten tuo liittyi asiaan, mutta ainakaan IA remake ei vaikuta kovin pienimuotoiselta.
kellogg (7.8.2005 17:02)iljalumpsis (7.8.2005 11:09)Cuomi (6.8.2005 15:19)Perhanan kova. Hyvin näytelty ja tunnelmallinen Honkkarijännäri.
Kauhulla odotan jenkkiversiota...
Joo, ajatuskin uudesta Scorsese-elokuvasta kammottaa.
Niinhän se on, että Scorsese-elokuvat ovat hyviä koska ne ovat Scorsesen elokuvia, vaikka niitä ei ole edes tehtykään
No todennäköisyys on ns. korkeampi kuin vaikka Uwe Böllillä. Jos näen elokuvan josta pidän niin minulla on outo taipumus odottaa ohjaajan seuraavaakin tuotosta.
KCrimso (7.8.2005 17:44)Tuomas Laasanen (7.8.2005 17:41)Ja kun Scorsese edellisen kerran yritti tehdä jotain pienimuotoisempaa, oli lopputulos sentään After Hours.
...IA remake ei vaikuta kovin pienimuotoiselta.
No joo, ei ehkä kaikilta osin, mutta nimi on vaihdettu, originaalin merkittäviä hahmoja on eliminoitu ja Scorsesen kahteen edelliseen tuotantoon, Gangs of New Yorkiin sekä The Aviatoriin verrattuna kyseessä on ehdottomasti "pienimuotoisempi" elokuva.
Tuomas Laasanen (7.8.2005 18:09)No joo, ei ehkä kaikilta osin, mutta nimi on vaihdettu, originaalin merkittäviä hahmoja on eliminoitu ja Scorsesen kahteen edelliseen tuotantoon, Gangs of New Yorkiin sekä The Aviatoriin verrattuna kyseessä on ehdottomasti "pienimuotoisempi" elokuva.
Juu, kenties noihin 100 miljoonan taalan leffoihin verrattuna se on pienimuotoisempi, mutta Departedin näyttelijäkaartissa on kuitenkin Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Mark Wahlberg ja Jack Nicholson joten melko suureellista elokuvaa tuostakin on syytä odottaa.
KCrimso (7.8.2005 18:15)Tuomas Laasanen (7.8.2005 18:09)No joo, ei ehkä kaikilta osin, mutta nimi on vaihdettu, originaalin merkittäviä hahmoja on eliminoitu ja Scorsesen kahteen edelliseen tuotantoon, Gangs of New Yorkiin sekä The Aviatoriin verrattuna kyseessä on ehdottomasti "pienimuotoisempi" elokuva.
Juu, kenties noihin 100 miljoonan taalan leffoihin verrattuna se on pienimuotoisempi, mutta Departedin näyttelijäkaartissa on kuitenkin Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Mark Wahlberg ja Jack Nicholson joten melko suureellista elokuvaa tuostakin on syytä odottaa.
Käsitykseni perustuvat Scorsesen antamiin kommentteihin elokuvan tyylistä, ei siihen kuinka tunnettuja sen näyttelijät ovat.
Tuomas Laasanen (7.8.2005 18:33)Käsitykseni perustuvat Scorsesen antamiin kommentteihin elokuvan tyylistä, ei siihen kuinka tunnettuja sen näyttelijät ovat.
Hollywoodissa asiat vaan yleensä menevät niin että mitä enemmän isoja tähtiä elokuvaan kasaantuu sitä massiivisemmaksi kaikki muukin kasvaa. Tämä nyt on sinänsä ihan turhaa spekulointia. Itse uskon että elokuvasta tulee hyvä oli se sitten suureellinen tai ei. Sen verran vakuuttavia nuo kaksi viimeisintäkin Scorsese elokuvaa olivat.
Luulin että olen ainoa elitisti joka piti Gangs of New Yorkista (vaikka diCaprio teki kaikkensa pilatakseen sen) mutta meitä taitaa olla kaksi. Tuostakin tulee takuulla hyvä elokuva jos vertaa kaikkeen muuhun mutta Scorsesen elokuvia verrataan aina sen aikaisempiin tekemisiin
Gangs Of New York on helvetin kova. Harmi vaan että DiCaprion hahmo jäi tosi ohueksi. Vikaa oli käsikirjoituksessa vähintään yhtä paljon kuin näyttelijässä. Sinänsä outoa että käsikirjoitus jäi vähän vajaaksi koska elokuva oli kuitenkin suunnitteilla parikymmentä vuotta ja oli Scorsesen unelmaprojekti.
Itekin tykkäsin kyllä Gangs of New Yorkista. Mutta jotenkin on mennyt luotto Scorseseen. Mainioita elokuvia on kaveri tehnyt paljon, mutta automaattisesti hänen elokuvat eivät välttämättä jaksa innostaa minua edes lippuluukulle asti.
Mean Streets on yksi kaikkien aikojen parhaista elokuvista, mutta senkin tekemisestä on aikaa.
editoitu kirjoitusvirhe
Scorsesen versio Infernal Affairsista The Departed on saanut jenkeissä aika paljon kehuja kriitikoilta, etenkin Di Capriota on hehkutettu. Hiukan taas epäilyttää, kun Scorsese on tuonkin leffan onnistunut venyttämään 2 tuntiin ja 29 minuuttiin, kun alkuperäinen tarina kerrottiin sujuvasti tunnissa ja vartissa (ja hiukan vajaassakin).
Sori vaan, viime päivinä on näköjään ajatuskatkoja tapahtunut vähän väliä. Tarkoitushan oli kirjoittaa tunnissa ja KOLMESSA vartissa.