Tilasin juuri Image Entertainmentin julkaiseman DVD:n, kun halvalla löysin, mutta voisiko joku hieman valaista, että mitä leikkauksia Harlin & Co. joutui tekemään R-ikärajan saadakseen?
Jäätävä Polte (Born American)
mutta voisiko joku hieman valaista, että mitä leikkauksia Harlin & Co. joutui tekemään R-ikärajan saadakseen?
Onko jossain mainittu leikkauksista? Kyllä tämä minun mielestä on pisin mahdollinen versio.
Tuskin elokuvassa on koskaan ollut mitään potentiaalista X-Rated-matskua, enkä ole kuullut, että jenkkiversiota olisi muutenkaan pitänyt leikata.
Jossain Born Americanin-aikaisessa haastattelussa Renny selitti itse jotain että Suomessa elokuvaa on leikattu, mutta Ameriikassa ulkona olisi ihan leikkaamaton versio. Tuskinpa siis leffaa on jouduttu siistimään R-ratingin saamiseksi.
Kiitokset kaikille kommenteista. Kyselin tätä koska minulla oli hämärä mielikuva, että joku olisi sanonut poron teurastuksesta puuttuvan muutama otos.
Tuomas Laasanen (28.4.2004 18:37)Kyselin tätä koska minulla oli hämärä mielikuva, että joku olisi sanonut poron teurastuksesta puuttuvan muutama otos.
Kyllä R-rated versiota on leikattu porokohdan lisäksi muistakin kohdista.
VHS versionakin täysin leikkaamaton on melko harvinainen, mutta Kreikka-versiossa porokohta sisältää nopeat väläykset juuri ennen kohdan loppumista (spoilereiksi näita on vaikea mieltää mutta varmuuden vuoksi):
‑Kurkku vedetään auki ja verta valahtaa puoli litraa maahan
Nämä kohdat näytettiin heti alussa myös TVstä tulleessa Harlin-dokumentissa.
Myös muuta väkivaltaa puuttuu. En muista muita 100% varmuudella mutta kohdassa jossa...
...puuttuu lähikuva verisestä ruumiista.
Backman (29.4.2004 07:55)Tuomas Laasanen (28.4.2004 18:37)Kyselin tätä koska minulla oli hämärä mielikuva, että joku olisi sanonut poron teurastuksesta puuttuvan muutama otos.
Kyllä R-rated versiota on leikattu porokohdan lisäksi muistakin kohdista.
VHS versionakin täysin leikkaamaton on melko harvinainen, mutta Kreikka-versiossa porokohta sisältää nopeat väläykset juuri ennen kohdan loppumista (spoilereiksi näita on vaikea mieltää mutta varmuuden vuoksi):
Spoileri-Poro saa kirveen päähän
‑Kurkku vedetään auki ja verta valahtaa puoli litraa maahan
Tämähän on(/ei ole) siis heti ekan 10 minuutin aikana elokuvassa?
Kalle Kinnunen (29.4.2004 09:52)Tämähän on(/ei ole) siis heti ekan 10 minuutin aikana elokuvassa?
Joo kyllä on. Kyse siis ihan muutaman sekunnin leikkauksesta ennen kuin Viking Line, vai oliko se Silja, tulee satamaan. Heti sen jälkeen kun poro kaadetaan maahan sarvista kiinni pitäen.
Backman (29.4.2004 13:50)Viking Line, vai oliko se Silja, tulee satamaan.
Viikon news-flash: Silja.
btw: Oliko se jokus takavuosina (2001?) Night Visionsissa naytetty kela leikkaamaton? Tuon kidustuskohtauksen alkuperaisyydesta oli muistaakseni jotain polemiikkia samassa naytoksessa olleen kaverin kanssa.
Plissken (30.4.2004 16:40)btw: Oliko se jokus takavuosina (2001?) Night Visionsissa naytetty kela leikkaamaton? Tuon kidustuskohtauksen alkuperaisyydesta oli muistaakseni jotain polemiikkia samassa naytoksessa olleen kaverin kanssa.
Ei ollut.
Mulla on tästä olemassa Workprintti jonka sain erittäin aikaisessa
vaiheessa. Ohjaaja on Larry Harlin ja musana soi Born in the USA alkutekstien ajan. Taitaa olla muutakin Springsteen musaa leffassa. Eroista muihin versioihin en tiedä mutta alkuteurastus oli vähän pitempi kun kreikkaversiossa jos muistan oikein.
Millaiseksi tuo Imagen dvd osoittautui laadullisesti, en muista siitä mitään ylistäviä kommentteja lukeneeni?
Noniin, nyt sitten on käsissä tämä uusi "leikkaamaton" suomijulkaisu. Leikkaamaton tämä ei kuitenkaan ole. Backmanin mainitsemat kohtaukset, poron tappo sekä lähikuva verisestä ruumiista yliajon jälkeen puuttuvat tästäkin. Kuva on anamorfinen ja hyvälaatuinen. Tekstityksenä ainoastaan suomi ja valikoiden kieli on suomi. Olen kyllä pettynyt kun kerta jo kannessa mainittiin leikkaamattomuudesta mutta sitä tämä ei ilmeisesti ole nimim. koskaan leikkaamatonta nähnyt.
Noniin, nyt sitten on käsissä tämä uusi "leikkaamaton" suomijulkaisu.
Tuliko tämä loppujen lopuksi Futurelta, vai joltain muulta julkaisijalta? Futurehan mainosti tulevaa julkaisuaan muutama vuosi sitten leikkaamattomuuden lisäksi extroilla kyllästetyksi spesiaalipainokseksi, ovatko extrat hyvät? Eipä olisi yllättävää jos Futuren touhu mättää muutenkin kuin julkaisuaikataulun osalta.
Noniin, nyt sitten on käsissä tämä uusi "leikkaamaton" suomijulkaisu.
Tuliko tämä loppujen lopuksi Futurelta, vai joltain muulta julkaisijalta? Futurehan mainosti tulevaa julkaisuaan muutama vuosi sitten leikkaamattomuuden lisäksi extroilla kyllästetyksi spesiaalipainokseksi, ovatko extrat hyvät? Eipä olisi yllättävää jos Futuren touhu mättää muutenkin kuin julkaisuaikataulun osalta.
Kyseessä on Finnkinon julkaisu.