Mitä elitistit eivät saa katsottua?

Fantomas 27.4.2004 09:18
Alien Sun (27.4.2004 08:51)
Eraserhead on todennäköisesti vastenmielisin tekotaileellinen paskakasa mitä maa päällään kantaa.

No (-there there-) ei se nyt ihan välttämättä ole -_-
kongon oskari 27.4.2004 10:28
Kaikenlaisia karkulaisia

makoilee hyllyssä katsomattomana.

Syystä siitä, että pelottaa ryhtyä katsomaan moista.
Yotsuya 27.4.2004 12:17
kongon oskari (27.4.2004 10:29)
Kaikenlaisia karkulaisia

makoilee hyllyssä katsomattomana.

Syystä siitä, että pelottaa ryhtyä katsomaan moista.

Pekka Autiovuori elokuvanäyttelee, hrrrr.... Tosin huomattavasti vähemmän tuskallinen kuin Satunnaisia sankareita muistaakseni.
MiR 27.4.2004 12:40

Taitavat parhaiten osua "Mitä helvettiä olen ajatellut tämänkin ostaessani?" ‑otsakkeen alle.

Tales from the Darkside: The Movie (1990)

Ransom (1996)

Replicant (2001)

Arrival, The (1996)

Con Air (1997)

Näistä elokuvista on tullut hankittua spesuversiot, mutta yhä ovat katsomatta, eli

"Eihän tälle löydy aikaa koskaan eli jäänyt katsomatta silkkaa laiskuuttani"

Braveheart (1995)

Thelma & Louise (1991)
Ilja Rautsi 27.4.2004 13:06

"Elokuvan katsominen tuntuu vaativan tietynlaista fiilistä jota ei ole tähän päivään mennessä tullut"

Barry Lyndon (dvd)

Viimeiseen hengenvetoon (vhs)

"Versiopäivitys"

Batman the Movie (1966)

The Fisher King

Delivatessen

Eivätpä nuo Lyndonia lukuunottamatta aivan ikuisuuksia ole hyllyssä riutuneet. Lisäksi on sitten minullakin jotain ihme tv- nauhoituksia ties missä kaseteissa.

Tuollaisia "miksi tämäkin piti ostaa" minulla ei juurikaan ole...
november 27.4.2004 14:37
Romero (26.4.2004 20:28)
Maldoror (26.4.2004 19:40)
Katso nyt ihmeessä Mulholland Drive ja Blue Velvet!

Tottakai, kyse onkin siitä milloin blush.gif

Tulevan viikonloppuna, kun juot sen Jägermeisterin, niin suosittelisin Mulholland Driven katsomista. Monen promillen kumarassa kenties tuohon tulee jotain tolkkua. Hieno leffa vaikeaselkoisuudesta huolimatta.

Mitä tulee tuohon otsikon kysymykseen, niin eipä tuo ole minulle ongelma. Katson kyllä ne leffat, jotka olen ostanut. Yksi poikkeus tulee mieleen, kun 12 apinaa lojui kasettina ainakin kolme vuotta. Kaveri nimittäin sen aikoinaan ruttasi täysin. Vaikken yleensä usko muitten hotinoihin, niin tuo meinasi vain jäädä katsomatta. Kerran sitten karaisin mieleni ja katsoin sen. Oli siis tosi hyvä leffa.
Romero 27.4.2004 17:08
november (27.4.2004 13:38)
Tulevan viikonloppuna, kun juot sen Jägermeisterin, niin suosittelisin Mulholland Driven katsomista. Monen promillen kumarassa kenties tuohon tulee jotain tolkkua. Hieno leffa vaikeaselkoisuudesta huolimatta.

Tuskin tuohon jääkäri auttanee, Mulhollandin ja Blue Velvetin (kuten kokonaisuutena koko Lynchin tuotannon) suhteen kyse on lähinnä siitä että katsellessa pitäisi olla tarpeeksi virkeänä jotta jaksaa keskittyä seuraamaan elokuvaa kunnolla. Kun olen hypistellyt noita joskus yömyöhään niin on tullut jo valmiiksi jo sellainen olo että ei puhettakaan.
Humphrey Bogart 28.4.2004 12:16

Koska olen edelleen aikaani seuraamaton niin tuo päivitysongelma on lähinnä minulle ollut nauhoitettujen elokuvien ostaminen VHS:inä. Eli mitkään DVD:t eivät toistaiseksi odota hyllyssä katsomista.

Mutta noin 1,5 vuotta sitten tuli ostettua läjä VHS-kasetteja Anttilasta ja niistä osa odottaa edelleen katsomista, mm. yksi Bruce Lee ‑elokuva. Suurin osa elokuvista kuitenkin on sellaisia, jotka on nähnyt ja muistaa tarpeeksi hyvin niin ei ole ollut sellaista pakkoa katsoa. Tähän kuuluu mm. Terminator, Hellraiser. Almost Famous oli yli vuoden hyllyssä, samoin Scarface ja Jaws on ostettu viime kesänä, mutta nuo kaikki em. elokuvathan on jo tuttuja ennestään.

Ajanpuutehan on suurin ongelma, kun piru joutuu käymään töissäkin. Siksi ei jaksa enää yömyöhälle asti katsoa leffoja. Amores Perros odotti hyllyssä vuoden, jouluna löytyi sopiva fiilis ja aikarako katsoa. Kun tarkoitus on yleensä katsoa elokuva yhteen menoon niin tuollaisen vajaan kolmen tunnin eepos vaatii sopivaa ajankohtaa ja usein sitä fiilistäkin. Vituttaa jättää elokuva kesken, etenkin jos katsomiskerta on ensimmäinen. Nauhoitukset televisiosta ovat tietysti oma lukunsa, Arabian Lawrence on ollut joulusta asti nauhalla ja hitto, kun se vie kolmen tunnin kestollaan hyvää tilaakin nauhalta. Samoin jostain syystä joskus viime keväänä tullut Lewis Milestone ‑leffa A Walk in the Sun on edelleen katsomatta.
Jumbu 28.4.2004 12:40
november (27.4.2004 13:38)

Ei minusta Mulholland Drivesta tarvitse Jägermeisterin avulla tolkkua etsiä, mutta Lost Highwayn kohdalla alan olla valmis kokeilemaan vähän epäortodoksisempia keinojakin.
Spiritual Boxer 28.4.2004 15:07

Pelkän laiskuuden ja ajanpuutteen aiheuttamien katsomattomuuksien lisäksi hyllyssäni lepää kymmenittäin sellaisia elokuvia, joita on joskus iltasella hyvissä sekaisuustiloissa alkanut innoissaan katsomaan, sammunut kesken leffaa ja sitten aamuksi onnistunut hävittämään pääkopasta lähes kaikki muistot ko. elämyksestä. Katsomisen jatkaminen selvin päin on vittumaista kun ei viitsisi aloittaa alusta.

Plissken 1.5.2004 18:29
Martin (27.4.2004 06:58)
"Elokuvan katsominen tuntuu vaativan tietynlaista fiilistä jota ei ole tähän päivään mennessä tullut"

Birth of Nation

Sahan voit korvata talla Tuntemattoman sotilaan ensi itsarina.
Martin 3.5.2004 08:39

Mä en välttämättä ymmärrä millä tavalla Suomen itsenäisyyspäivä liittyy Kansakunnan Syntyyn, mutta luulen, että jos tarkoitat jonkinnäköistä isänmaallisuuden tunnetta, en saa kehiteltyä sellaista itsiksenäkään.

sorsimus 3.5.2004 10:03

Lili Marlene

Lisbon Story

L.A. without a map

When we were kings

Kuin raivo härkä

Bringing out the dead

Orjattaresi

Cinema Paradiso

Pitsinnyplääjä

Ota minut

Smaragdimetsä

Ashanti

Sokea kauhu

8. kadun ihme

Taistelukala

Kultaiset vaunut

Killerfish

Memento

ym. ym. ym...

"Versiopäivitys elokuvasta, jonka edellisestä katselusta tuntuu olevan vielä liian vähän aikaa"

Keskustelu

One from the heart

Bonnie & Clyde

Sisärengas

Body Heat

Convoy

Suddenly

Ota rahat ja juokse

Tatiboksi poislukien Riemuloma rivieralla ja Enoni on toista maata

Täältä ikuisuuteen

Foxy Brown

Weight of Water

Rita Hayworth avain pakoon

Jackie Brown

Chinatown

ym. ym. ym...

"Mitä helvettiä olen ajatellut tämänkin ostaessani?"

1+2

9 deaths of the ninja

Tohtori T ja Naiset

Femme Fatale

Nameless

ym. ym. ym...

"Jäänyt katsomatta ihan silkkaa laiskuuttani"

Kung fu

Kung fu taistelija

Kung fu soturi

kaksihäntäinen skorpioni

Samuraimerirosvo

Isola Verden merirosvot

Musketöörien paluu

Aikakone

Tornado

Kavaltaja

Taksitohtori

Rotat

Kadonneiden timanttien metsästäjät

Salaisuus

Säälimätön mies

Hylätty mies

Halleluja & Sartana

Syntynyt voittamaan

Yhteys tuonpuoleiseen

Kummitus ja rouva Muir

Pitkä viikonloppu

Mannekiinimurhaaja

Anna

Likakätiset viattomat

Borsalino

Underwater

ym. ym. ym...

"Katsottu taannoin puoleenväliin / melkein loppuun tms. mutta jatkaminen on viivästynyt, tapahtumista ei muista enää paskan vertaa eikä huvittaisi alkaa tuijottamaan koko elokuvaa uudelleen alusta asti"

Lukemattomia.
Young Hova 3.5.2004 12:47

Katsokaa nyt saatanat se Femme Fatale.

Plissken 4.5.2004 14:46
Martin (3.5.2004 07:40)
jos tarkoitat jonkinnäköistä isänmaallisuuden tunnetta

Jotain sellaista oli mielessa.