Mitä elitistit eivät saa katsottua?

Romero 26.4.2004 18:05

Maailmassa tuntuu olevan olemassa sellainen luonnonlaki että joitakin elokuvia ei yksinkertaisesti saa katsottua millään, joko kokonaan tai ollenkaan: Olen useaan otteeseen koettanut kerätä yhteen nivaskaan nurkkiin kertyneitä elokuvia jotka ovat lojuneet koskemattomina syystä sun toisesta ties kuinka kauan, ja tälläkin hetkellä sängyn päädyssä lojuu laatikollinen sellaisia nauhoja joka ei tunnu kuitenkaan vajoavan vaikka kuinka yrittäisi. Kertokaahan kokemuksistanne, tässä muutamia omia esimerkkejäni hieman jaoteltuna:

"Elokuvan katsominen tuntuu vaativan tietynlaista fiilistä jota ei ole tähän päivään mennessä tullut"

Mulholland Drive

Romper Stomper

Blue Velvet

"Versiopäivitys elokuvasta, jonka edellisestä katselusta tuntuu olevan vielä liian vähän aikaa"

Legacy

Better Tomorrow

Barbarella

Class Of 1999

"Tekisi mieli katsoa tämäkin, mutta kyseinen elokuva on hautautunut jonnekin kaaoksen keskelle enkä viitsi levitellä koko kämppää sen takia"

Bound

Reservoir Dogs

Mudhoney

"Mitä helvettiä olen ajatellut tämänkin ostaessani?"

Femme Fatale

Scary Movie 2

The Stand

"Leffa löytyy mutta sopiva pyöritin puuttuu"

Shining – pitkä versio (ntsc-beta)

Foxy Brown (DVD-soitin lomailee edelleen saksanmaalla)

Dolls (VCD ei jostain syystä pyöri Playstationin ulkoisella kooderilla)

"Jäänyt katsomatta ihan silkkaa laiskuuttani"

Bio-Zombie

Brides Of Blood

Killer

"Jatkumon edellinenkin osa oli niin kauhea, että jo pelkkä koteloon tarttuminen puistattaa"

Curse 3: The Sacrifice

Nightmare On Elm Street 6: Freddy's Dead

"Katsottu taannoin puoleenväliin / melkein loppuun tms. mutta jatkaminen on viivästynyt, tapahtumista ei muista enää paskan vertaa eikä huvittaisi alkaa tuijottamaan koko elokuvaa uudelleen alusta asti"

Altered States

Satanis

"Jostain syystä ei vain inspiroi"

Hell's Belles

The Craft
sic. 26.4.2004 18:59

Näitähän löytyy:

"Elokuvan katsominen tuntuu vaativan tietynlaista fiilistä jota ei ole tähän päivään mennessä tullut"

Dr. Strangelove

Requiem for a Dream

"Versiopäivitys elokuvasta, jonka edellisestä katselusta tuntuu olevan vielä liian vähän aikaa"

Santa Sangre (Anchor Bay)

Dead Ringers

Prophecy (ei kumminkaan se karhukuva)

The Ring

Elephant man

Withnail and I

Lost in Translation

"Katsottu taannoin puoleenväliin / melkein loppuun tms. mutta jatkaminen on viivästynyt, tapahtumista ei muista enää paskan vertaa eikä huvittaisi alkaa tuijottamaan koko elokuvaa uudelleen alusta asti"

Mulholland Drive

Los Sin Nombre

"Jostain syystä ei vain inspiroi"

City of the Living Dead (pitäisi kai jaksaa loppuun, Beyondkin on sen verran mainio)
TL 26.4.2004 19:04

Ne elokuvat, jotka on tullut hankittua päivityksenä, esimerkiksi DVD kasetin tilalle, tuntuvat lähes poikkeuksetta jäävän pitkäksi aikaa katsomatta.

Romero 26.4.2004 19:06
Tuomas Laasanen (26.4.2004 18:05)
Ne elokuvat, jotka on tullut hankittua päivityksenä, esimerkiksi DVD kasetin tilalle, tuntuvat lähes poikkeuksetta jäävän pitkäksi aikaa katsomatta.

Tuon allekirjoitan täysin, sellainen passeli viive tuntuu olevan lähes joka nimikkeen kohdalla vähintään sellaiset vuosi tai puolitoista. Muutamien kohdalla on mennyt jo neljä.
Bitnik 26.4.2004 19:24
Romero (26.4.2004 19:07)
Tuon allekirjoitan täysin, sellainen passeli viive tuntuu olevan lähes joka nimikkeen kohdalla vähintään sellaiset vuosi tai puolitoista. Muutamien kohdalla on mennyt jo neljä.

Sama. Ongelma on että jos hyllyssä vuosia pölyttynyt levy on viallinen niin rahojen takaisin perintä/tuotteen vaihtaminen taitaa olla mahdotonta. Vaikka ois kuitti (kenellä muka on?). Onneksi näin ei ole (vielä) käynyt.
Maldoror 26.4.2004 20:39
Romero (26.4.2004 17:06)

Mulholland Drive

Romper Stomper

Blue Velvet

Katso nyt ihmeessä Mulholland Drive ja Blue Velvet!
Romero 26.4.2004 21:27
Maldoror (26.4.2004 19:40)

Tottakai, kyse onkin siitä milloin blush.gif
Martin 27.4.2004 07:57

Tässä ulkomuistista muutama, joiden hankkimisesta on

vähintään puoli vuotta. Kunhan pääsen elokuvahyllyilleni, lista täydentyy todennäköisesti huimasti.

Birth of Nation

Killer's Kiss

Cannibal Holocaust (tämäkin vaatii kyllä tietynlaista fiilistä vaikka elokuva onkin nähty)

Manhattan

Kauas pilvet karkaavat

Elizabeth

Vampire Circus

Countess Dracula
G.P.O. 27.4.2004 08:12

A Bridge Too Far

Tämä on tainnut olla hyllyssä parisen vuotta, mutta ei vaan tule katsottua. Tekosyyksi mainittakoon ettei avovaimo diggaa sotaleffoista, varsinkaan kolmituntisista sellaisista.

Killing Zoe

Ricochet

Kumpaakaan en ole koskaan nähnyt, enkä taida tällä menolla tulla näkemäänkään.

Split Decisions

Tässä on Gene Hackman ja sen sai halvalla. On siinäkin perustelut.

Lars Von Trierin Europa oli hyllyssä varmaan yli vuoden ennen kuin sain sen katsottua ja ihmettelen miksi vei noin pitkään. Loistava elokuva, teki melkein mieli katsoa se samantien uudestaan.
Romero 27.4.2004 08:20
Romero (26.4.2004 17:06)

Itse itseäni tehostaen lisään tälle alagenren "versiopäivitys elokuvasta joka on edelleen katsomatta" koska huomasin eilen illalla hyllyssä alta kulmain luimistelevan Hannibalin. Sen tulin hankkineeksi ensimmäisen kerran heti suomijulkaisun ilmestymisen aikoihin muttei tullut katsottua saman tien, ja yli vuoden seisottamisen jälkeen lainasin edelleen muoveissa olevan yksilön kaverilleni. Hänen videonsa söivät nauhan, ja hän hankki minulle uuden vastaavanlaisen. Sen myin niinikään muoveissa olevana avon siskonmiehelle kun bongasin Anttilan alesta boxed setin. Minulla on siis järjestyksessä kolmas versio kyseisestä tapauksesta, mutta sekin on vielä tänäkin päivänä korkkaamaton eli en ole edelleenkään nähnyt kyseistä elokuvaa.
G.P.O. 27.4.2004 08:29
Romero (27.4.2004 08:21)
Minulla on siis järjestyksessä kolmas versio kyseisestä tapauksesta, mutta sekin on vielä tänäkin päivänä korkkaamaton eli en ole edelleenkään nähnyt kyseistä elokuvaa.

Tuosta pitäisi varmaan saada jo jonkinlainen kunniamaininta. Veikkaan muuten. että sinun tuurillasi omat videosi syövät kasetin siinä vaiheessa kun viimein rupeat Hannibalia katsomaan...
Romero 27.4.2004 08:42
G.P.O. (27.4.2004 07:30)
Veikkaan muuten. että sinun tuurillasi omat videosi syövät kasetin siinä vaiheessa kun viimein rupeat Hannibalia katsomaan...

Enteitä on jo, yritin viime yönä katsella Monster Sharkia muttei siitä vilinästä tullut vittuakaan. Oireista huolimatta nauhuri tuntuu kuitenkin tunnistavan laadun koska second optionina sille syöttämäni Whip And The Body toistui täydellisesti.
k-mikko 27.4.2004 08:54
Eihän tälle löydy aikaa koskaan eli jäänyt katsomatta silkkaa laiskuuttani osa 2

Hyvät, pahat ja rumat. Johan tästä saatiin spec.ed. markkinoille ennen kuin ehdin katsoa muistaakseni kesällä 2000 hommaamaani dvd:tä.

Pitäisi katsoa koko sarja kerralla

Likainen Harry ‑viisikko. Mitäköhän veikkaisin näiden iäksi, oisko ykkösosaa lukuunottamatta (joka siis on aiemmin hommattu mutta katsottukin) talvella 2001-2002 tai sitä edellisenä.

Parit Hammerit on menossa tähän kategoriaan näköjään.

Aiemmin esiteltyihin kategorioihin löytyy myös vaikka kuinka paljon mitä. Erityisen pahoja on tv-nauhoitukset, mutta niitä nyt ei jaksa edes ajatella.
Maldoror 27.4.2004 08:58
Alien Sun (27.4.2004 07:51)

Eraserhead

Eraserhead on todennäköisesti vastenmielisin tekotaileellinen paskakasa mitä maa päällään kantaa.

Saanen kirjata eriävän mielipiteeni wink.gif

Romero (26.4.2004 20:28)
Maldoror (26.4.2004 19:40)

Tottakai, kyse onkin siitä milloin blush.gif

Tai jos Blue Velvet on r1 special edition niin myy se minulle, pääset siitäkin vaivasta.
Romero 27.4.2004 09:06
Maldoror (27.4.2004 07:59)
Tai jos Blue Velvet on r1 special edition niin myy se minulle, pääset siitäkin vaivasta.

Kokoelmani koostuu pääosin kaseteista, ja niihin tuokin kuuluu.